۱۳۴۳۰۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

راه‌ اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه نخستین قطار سریع‌السیر در مسیر تهران- قم- اصفهان در حال اجرا است، گفت: دولت به دنبال این است که سرعت قطارها را به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد.

خبرگزاری مهر: محسن پورسیدآقایی در همایش بین‌المللی امور مسافری و سیستم‌های ریلی سریع‌السیر با بیان اینکه قطارهای سریع‌السیر آلودگی کمتری نسبت به اتومبیل و هواپیما در محیط زیست ایجاد می‌کنند، گفت: امروز در راه‌آهن سریع‌السیر با حذف تقاطع‌های هم‌سطح، عدم توقف‌های متوالی، نداشتن قوس‌های متوالی و داشتن مسیرهای مستقل شاهد توسعه راه‌آهن و ایجاد سرعت‌های ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت هستیم.

وی با اشاره به افزایش توجه به قطارهای سریع‌السیر در راه‌آهن، اظهار داشت: کشور ژاپن با راه اندازی قطارهای سریع‌السیر با سرعت ۳۲۰ کیلومتر از کشورهایی است که از نیم قرن پیش دنبال احداث خطوط ریلی سریع‌السیر بود. در کشور ما هم دو پروژه راه‌آهن سریع‌السیر راه‌آهن تهران- اصفهان و تهران- مشهد در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه نخستین قطار سریع‌السیر در مسیر تهران- قم- اصفهان در حال اجرا است، افزود: طول این مسیر ۴۱۲ کیلومتر و برنامه حرکت قطار بر مبنای سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است همچنین عملیات زیرسازی مسیر حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد و دو دستگاه تونل به طول ۳۰۰ متر و ۴۰ دستگاه پل و تعداد ۶۰۰ دستگاه پل کوچک در این مسیر به کار می‌رود.

پورسید آقایی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه زمان جابه جایی مسافر بین تهران- اصفهان به کمتر از دو ساعت خواهد رسید ضمن آنکه طرح برقی و سریع‌السیر کردن خط آهن تهران- مشهد نیز در دست اجرا است که با بازسازی و بهسازی زیربنا و تامین ناوگان در ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مبنای سرعت طراحی در این مسیر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و بهره‌برداری آن با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، اظهار داشت: این طرح ظرفیت جابه جایی ۳۵ میلیون مسافر و ۱۰ میلیون تن بار را دارد و زمان سیر را از ۱۰ ساعت به ۶ ساعت کاهش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم‌اکنون راه‌آهن ایران با بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی دارای یک هزار و ۷۰ دستگاه واگن مسافری است و سالانه ۲۸ میلیون مسافر را جابه جا می‌کند. توسعه ناوگان مسافری و خطوط ریلی جزو برنامه‌های راه‌آهن ایران است تا در پایان سال ۱۴۰۴ جابه جایی مسافر از ۲۸ میلیون نفر فعلی به ۵۸ میلیون نفر برسد.

پورسید آقایی از برنامه دولت برای افزایش سرعت قطارها به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خبرداد و گفت: برنامه داریم در بخش مسافری سالانه ۱۲.۷ درصد در بخش مسافر و ۱۷.۵ درصد در بخش بار رشد داشته باشیم. هزینه زیرساخت در قطارهای پرسرعت بسیار بالاتر از هزینه قطارهای کلاسیک است اما بازده سود آن بیشتر از قطارهای معمولی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج