این خودروی آمریکایی، بوگاتی را شکست میدهد؟
هنسی از رودستر Venom F۵ Revolution رونمایی کرد که یک نسخه روباز از سوپراسپرت پیست محور این شرکت است و دارای پنل سقفی فیبر کربنی است.
خبرآنلاین: هنسی از رودستر Venom F۵ Revolution رونمایی کرد که یک نسخه روباز از سوپراسپرت پیست محور این شرکت است و دارای پنل سقفی فیبر کربنی است.
اولین بار در سال ۲۰۲۰، هنسی ونوم اف ۵، به عنوان یک ابر خودروی قدرتمند با قدرت ۱۸۱۷ اسببخار و حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت پا به عرصه رقابت گذاشت.این سازنده سوپراسپرت مستقر در تگزاس، پس از آن در سال ۲۰۲۲، سقف خود را جدا کرد و ونوم F۵ رودستر را ساخت و به دنبال آن، مدلی سبکتر در اوایل سال جاری ساخته شد.
مانند رولوشن کوپه، نسخه رودستر هم از یک اسپلیتر جلوی تیز استفاده میکند.همچنین یک بال عقب بلند و یک اسکوپ سقفی وجود دارد که هوا را به موتور ۶.۶ لیتری میرساند.هنسی ساختار سیستم تعلیق را برای مدلهای روولوشن دوباره تنظیم کرده است.
در حالی که موتور ۶.۶ لیتری V-۸ هنوز ۱۸۱۷ اسب بخار نیرو تولید می کند، آیرودینامیک اصلاح شده نوید می دهد که انقلاب رودستر در یک پیست مسابقه سریعتر شود.
در هنسی ونوم F۵ روولوشن رودستر، سقف از ونوم F۵ جدا میشود.هنسی ادعا میکند که این موضوع، تواناییهای رولوشن رودستر را کاهش نداده است، زیرا شاسی یکپارچه و بدنه فیبر کربنی، این ابرخودرو را از نظر ساختاری سالم نگه میدارد.
سقف خودرو، یک پنل قابل جابجایی است که از کامپوزیتهای فیبر کربنی تشکیل شده است.این پنل سقف، با چهار پیچ و مهره و دو قفل، در جای خود نگه داشته میشود.این موضوع باعث صرفه جویی در وزن میشود.
این پنل، همچنان با آلکانتارا پوشانده شده تا اشارهای به لوکس بودن داخل آن داشته باشد. طبق گفته هنسی، این سقف فقط ۱۸ پوند (۸ کیلوگرم) وزن دارد.
روولوشن رودستر از همان موتور ۶.۶ لیتری V-۸ توئینتوربوشارژ، مانند سایر مدلهای ونوم F۵، استفاده میکند.این پیشرانه همان ۱۸۱۷ اسببخار قدرت را تولید میکند و هنسی بهجای فشار بیشتر برای نسخههای پیست خود، روی بهبودهای آیرودینامیکی تمرکز میکند.یک روکش شیشهای، که هنسی میگوید چهار برابر قویتر از شیشه معمولی است، روی موتور قرار گرفته تا دیدی از پیشرانه ارائه دهد.
روولوشن رودستر با قیمت ۳ میلیون دلاری آغاز میشود. از این خودرو تنها ۱۲ دستگاه ساخته خواهد شد که همه آنها قبلا فروخته شده است.
ارسال نظر