۱۳۳۸۴۴۴
۲۸۶۲
۲۸۶۲
پ

هیتلر خیلی قبل‌تر از آمریکا جنگنده پنهان‌کار ساخت!

با شنیدن نام هواگرد بال‌دیس پنهان‌کار ناخودآگاه یاد بی-۲ اسپریت می‌افتیم اما سال‌ها پیش از آن آلمان نازی طرح ساخت بمب افکن بال دیس جت را در سر می‌پروراند.

خبرآنلاین: با شنیدن نام هواگرد بال‌دیس پنهان‌کار ناخودآگاه یاد بی-۲ اسپریت می‌افتیم اما سال‌ها پیش از آن آلمان نازی طرح ساخت بمب افکن بال دیس جت را در سر می‌پروراند.

 نخستین بمب‌افکن بال‌دیس جهان با موتور جت در دوران پر هیاهوی جنگ جهانی دوم با نام هورتن هو ۲۲۹ در آلمان نازی ساخته شد. هر چند که این هواگرد استثنایی هرگز به میدان نبرد نرسید اما نمونه‌ اولیه آن ساخته شد.

البته که جای تعجب ندارد چرا که آلمان‌ها در دوران رایش سوم برخی دیگر از نخستین‌های هوانوردی چون نخستین هواپیمای جت جنگنده با نام مسرشمیت ام‌ئی ۲۶۲ را هم ساخته و عملیاتی کرده بودند.

هورتن هو ۲۲۹، نخستین جنگنده بمب‌افکن بال‌دیس جهان

هورتن هو ۲۲۹ که با نام گوتا گو ۲۲۹ هم شناخته می‌شود نخستین پرواز آزمایشی خود بدون نیروی جت را در سال ۱۹۴۴ انجام داد و برای نخستین بار در سال ۱۹۴۵ با نیروی جت در آسمان به پرواز درآمد. شکل ظاهری هواپیمای شبیه به آن چیزی است که بعدها در بمب‌افکن پنهان‌کار مشهور بی ۲ اسپریت دیدیم. اسپریت تنها بمب‌افکن پنهان‌کار عملیاتی در جهان است.

هیتلر خیلی قبل‌تر از آمریکا جنگنده پنهان‌کار ساخت!

طراحی بال‌دیس با حذف دم و سکان عمودی باعث می‌شود که تا حد زیادی کشف پرنده را برای رادارها دشوار می‌کند.

به تاریخ طراحی و ساخت هورتن هو که نگاهی بیاندازید مشخص می‌شود که چرا این پرنده هیچ‌گاه رنگ میدان نبرد را ندید و با پایان جنگ جهانی عملا پرونده تولید و توسعه‌اش بایگانی و به فراموشی سپرده شد.

این هواگرد بسیار از فناوری زمان خود جلوتر بود و هنوز هم برای بسیاری از پژوهشگران جای سوال است که دانشمندان آلمانی چطور در آن دوران به چالش‌های آیرودینامیک غلبه کردند و توانستند یک پرنده بال دیس را به پرواز درآورند.

والتر و ریمار هورتن مغزهای متفکر پشت این هواگرد استثنایی بودند که در طراحی و ساخت مستراشمیت بی‌اف ۱۰۹ نیز حضور داشتند.

هیتلر خیلی قبل‌تر از آمریکا جنگنده پنهان‌کار ساخت!

این جت بمب‌افکن با توانایی حمل یک تن بمب و مهمات با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت و برد ۱۰۰۰ کیلومتری قرار بود دست برتر آلمان نازی در آسمان شود.

در آن دوران که طراحی موتورهای جت در آغاز راه بود و مصرف سوخت بسیار زیادشان دردسر بزرگ ارتش‌ها شده بود، برادران هورتن طراحی بال‌دیس را راهی برای کاهش فشار بر موتور و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می‌دیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج