تصاویری جدید از قصر متحرک ژرمنها
امروز فرصتی فراهم شد تا با یک دستگاه مرسدس بنز GLS ۶۰۰ میباخ ملاقاتی داشته باشیم و این خودرو را از نزدیک مورد تست و بررسی قرار دهیم.
اسب بخار: امروز فرصتی فراهم شد تا با یک دستگاه مرسدس بنز GLS ۶۰۰ میباخ ملاقاتی داشته باشیم و این خودرو را از نزدیک مورد تست و بررسی قرار دهیم.
زمانی که سلیقه مشتریان در مارکت بین المللی به سمت خرید کراس اوورها و خودرو های شاسی بلند رفت، تمام کمپانی ها تصمیم گرفتند محصولات بیش تری را در این سگمنت تولید کنند، اما داستان برای بنز و کمپانی های مشابه نظیر ب ام و و رولزرویس، کمی متفاوت بود، چراکه آن ها سدان های پرطرفدار، لوکس و فول سایزی نظیر S کلاس و سری ۷ و… را در سبد خود داشتند و ساختن نمونه شاسی بلند این خودروها چالشی بزرگ و سخت محسوب می شد. در نهایت، کمپانی مرسدس بنز توانست نسخه بلند قامت S کلاس را تحت نام GLS روانه بازار نماید و ما نیز امروز در قلب تهران با نسخه لوکس GLS با کد ۶۰۰ و پسوند میباخ ملاقاتی داشتیم که در ادامه به معرفی کامل این شاسی بلند فوق لوکس آلمانی خواهیم پرداخت.
طراحی ظاهری
مرسدس GLS600 میباخ با نسخه های استاندارد GLS در برخی بخش ها نظیر سپر و جلوپنجره و… متفاوت است. در بخش دماغه خودرو دقیقاً با سبک طراحی مرسدس S کلاس مواجه هستیم، با این تفاوت که ارتفاع همه عناصری نظیر چراغ ها و جلوپنجره قدری بیش تر شده است. جلوپنجره دارای گرافیک عمودی با خطوط کرومی است و یک ورودی هوای سرتاسری با پرداخت های تمام کرومی در سپر خودرو مشاهده می شود. در نمای کناری یک قاب کرومی را در اطراف پنجره ها می بینیم و ستون B نیز کرومی است. رینگ های ۲۲ اینچی طرح سوزنی و نسبتاً کلاسیک دارند و لوگوی میباخ نیز در ستون انتهایی خودرو در نمای کنار به چشم می آید.
در کل، باید طراحی مرسدس GLS میباخ را زیبا، لوکس و توأم با کروم کاری های فراوان دانست که حتا از دور نیز به شما نشان می دهد که یک قصر متحرک در حال عبور است و قطعاً تحسین بینندگان را به همراه خواهد داشت.
فضای داخلی مرسدس بنز GLS600 میباخ؛ تجمل گرایی بی حد و مرز
مرسدس بنز GLS600 میباخ یک شاسی بلند فوق لوکس و بزرگ چهارنفره است که افراد داخل آن، راحتی و آسایش بی حد و مرزی را تجربه می کنند. وقتی درهای خودرو را باز می کنید، نمی دانید که ردیف عقب را انتخاب کنید یا صندلی راننده، اما در بخش عقب بی شک صندلی پشت شاگرد انتخاب هوشمندانه تری به حساب می آید، چراکه در این صورت از تنظیمات بیش تری بهره مند خواهید بود. پس با این اوصاف، کار را از ردیف دوم و در واقع، جایگاهی که منتخب افراد مشهور و سلبریتی هاست، شروع می کنیم؛
در این ردیف، صندلی های برقی به همراه گرمکن و سردکن و ماساژور را داریم، به دلیل این که صندلی شاگرد می تواند تا انتها به جلو رفته و سپس تا شود، صندلی پشت شاگرد فضای راحت تری را در اختیار می گذارد. یک یخچال کوچک (کول باکس) را در فضای بین پشتی دو صندلی می بینیم و تکیه گاه دست (arm rest) هم مجهز به گرم کن است و با باز شدن آن، دو میز سرو را در اختیار خواهید داشت. یک تبلت بین دو صندلی تعبیه شده است که کنترل تمام قسمت های خودرو را، حتا مانیتور جلو، هم می توانید از طریق آن در دست بگیرید. پرده های برقی، سقف پانوراما، تهویه مجزا، کول باس لیوانی، استراحتگاه زیر زانو و… از دیگر تجهیزات ردیف عقب به شمار می آید. همه این تجهیزات در کنار ترکیب رنگ قهوه ای کرم کابین و پوششی که بهتمامی از چرم ناپا است، اتمسفری کم نظیر را برایتان پدید می آورد.
مشخصات فنی میباخ GLS 600
برای شاسی بلند ۲.۷ تنی مرسدس میباخ، که با کد GLS 600 maybach شناخته می شود، از یک پیشرانه ۴ لیتری تویین توربو هشت سیلندر بهره گرفته شده است. پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توبوشارژ مرسدس در نسخه GLS 600 میباخ قادر به تولید ۵۵۸ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است و طی ۴.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز صد کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن نیز روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. یک سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی هم با قدرت ۲۲ اسب و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در این مجموعه به کار رفته است که می تواند به صورت لحظه ای وارد مدار شود و قدرت و گشتاور خود را به این غول آلمانی تزریق کند. جعبه دنده ۹ سرعته جی ترونیک مرسدس نیز قدرت تولیدی به هر چهار چرخ می رساند.
قیمت و سخن پایانی
مرسدس مورد بررسی در این مطلب، از ارزان ترین گونه های میباخ در دنیاست و قیمتی در حدود ۱۷۰ هزار دلار دارد که با در نظر گرفتن دلار ۴۹ هزار تومانی، تقریباً ۸.۵ میلیارد تومان قیمت دارد. با این عدد در ایران می توان خودروهای کارکرده ای همچون لکسوس NX یا ب ام و X4 و… خریداری کرد، که در بهترین شرایط ممکن هم اگر باشند، با GLS600 فاصله بسیار معناداری دارند. به راستی که باید گفت تعرفه های گمرکی در کشور و ممنوعیت واردات به بهانه هایی همچون حمایت از تولید داخل، ظلم بزرگی به ملت است، چراکه اگر این تعرفه ها و ممنوعیت ها نبود با بودجه های حتا بسیار کم تر و در حدود ۱ میلیارد تومان نیز مردم قادر بودند خودروهای به مراتب بهتری از آن چه اکنون سوار می شوند، در اختیار داشته باشند و موش آزمایشگاهی چینی ها و یا بازیچه دست ارابه های مرگ داخلی قرار نگیرند.
ارسال نظر