رپورتاژ آگهی
۵ ترفند پنهان برای کاهش هزینه سفارش تولید محتوا
تولید محتوا تضمین موفقیت کاری شماست؛ اما تولید محتوا به زمان زیاد و سفارش تولید محتوا به هزینه زیادی نیاز دارد. و اما چگونه این هزینه را به حداقل برسانیم.
مقدمه ای بر اهمیت تولید محتوا
سفارش تولید محتوا ممکن است هزینه های زیادی داشته باشد؛ اما در چشم انداز دنیای دیجیتال عصر حاضر، همواره تولید محتوا پادشاه همه روش های تبلیغاتی و بازاریابی است. هر روز بر تعداد کسب و کارهایی که به بازار آنلاین ورود می کنند افزوده می شود. پست های وبلاگ، انتشار انواع محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف، تولید محتوای ویدیویی آموزشی یا سرگرم کننده، همه نشان دهنده این موضوع هستند که تولید محتوا بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی هر کسب و کاری است.
یکی از چالش هایی که صاحبان مشاغل آنلاین با آن مواجه هستند، محاسبه و بودجه بندی هزینه تولید محتوا است. در این مطلب به بهینه سازی محتوا نمی پردازیم؛ بلکه بهینه سازی هزینه های تولید محتوا را خواهیم آموخت! در ادامه عوامل مختلفی را بررسی خواهیم کرد که بر هزینه های تولید محتوا تاثیرگذار هستند. پیشنهاداتی را نیز برای کاهش هزینه ها و افزایش نرخ بازگشت سرمایه به شما خواهیم گفت.
چه عواملی موجب کاهش یا افزایش هزینه تولید محتوا می شوند؟
شناخت عوامل تاثیرگذار بر قیمت تولید محتوا، می تواند یک دید کلی از سرمایه مورد نیاز و تدوین استراتژی تولید محتوا را به ما ارائه دهد. با کاهش هوشمندانه هزینه ها، برنامه ریزی و بودجه بندی مالی برای تولید محتوا میتواند به بهینه ترین حالت ممکن انجام شود و در عین حال کیفیت محتوا نیز حفظ گردد. در ادامه عوامل تاثیر گذار بر قیمت محتوا و در واقع، ترفندهایی پنهان برای کاهش هزینه سفارش تولید محتوا با حفظ کیفیت را ارائه داده ایم:
1.نوع محتوا
اولین قدم برای مدیریت هزینه های سفارش تولید محتوا، شناخت انواع محتوا و کاربرد و مزایای هر یک از آنهاست. در یک نگاه کلی، تولید محتوا فرمت های مختلفی دارد. محتوای ویدیویی، محتوای تصویری، محتوای صوتی، اینفوگرافیک و ... همه و همه انواع محتوا هستند که در بازاریابی محتوایی به آنها نیاز خواهیم داشت. با داشتن یک تقویم محتوایی تخصصی و حرفه ای امکان بودجه بندی دقیق این فرمت های محتوا به بهترین نحو فراهم می شود. در این صورت، شما می دانید که برای چه صفحاتی نیاز به فرمت خاصی از محتوا دارید تا بتوانید در نتایج گوگل جایگاه بهتری را از آن خود کنید.
مبحث بعدی، در مورد انواع محتوای متنی است. محتوای متنی شاهرگ بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. برای تولید انواع محتوا از محتوای ویدیویی گرفته تا محتوای صوتی و اینفوگرافیک، به متن و محتوای متنی برای ادای مطلب در این فرمت ها نیاز داریم. بنابراین تمرکز اصلی مبحث هزینه سفارش تولید محتوا به محتوای متنی اختصاص دارد.
انواع سفارش تولید محتوای متنی
- سفارش تولید محتوای تالیفی
- سفارش محتوای ترجمه ای
- سفارش محتوای تالیفی- ترجمه ای
- سفارش محتوای بازنویسی شده
هر یک از انواع محتوا که به آنها اشاره شد قیمت و تعرفه های متفاوتی دارند که متناسب با نیاز شما و میزان بودجه ای که به این کار اختصاص داده اید تعیین می شود. در ادامه نحوه استعلام هزینه سفارش تولید محتوا برای هر یک از انواع محتوای متنی را به شما خواهیم گفت.
2.موضوع محتوا
موضوع محتوا عامل دیگری است که بر هزینه تولید محتوا تاثیر گذار است. در واقع دسته بندی موضوعی محتوا نیز بر قیمت محتوا موثر خواهد بود. محتواهایی که داده های عمیق تر و آمار و تحقیقات بیشتری را می طلبند و مبتنی بر منابع معتبر و تخصصی تری هستند، قطعا هزینه های بالاتری نیز خواهند داشت. برای مدیریت بودجه محتوا، تعادلی بین پیچیدگی محتوای خود و ارزش بالقوه آن برای مخاطبان ایجاد کنید.
3.کیفیت محتوا
موضوع مهمی که نباید آن را هرگز فدای قیمت کرد، کیفیت محتواست. محتوایی که چه از نظر سئو و چه از نظر بار علمی و کاربردی بودن مطالب نزد مخاطب نتواند آنطور که باید بدرخشد، نمی تواند ارزش سرمایه گذاری داشته باشد. پس به هیچ عنوان به دنبال پایین ترین تعرفه تولید محتوا نباشید. کیفیت و قیمت دو فاکتور اساسی و جدایی ناپذیر در دیجیتال مارکتینگ هستند.
4.طول محتوا
از دیگر فاکتورهای موثر بر هزینه سفارش تولید محتوا، طول محتواست. همانطور که میدانید قیمت محتوا بر اساس تعداد کلمات آن سنجیده می شود. در این مورد هم ارزشی که محتوای طولانی تر برای مخاطبان به ارمغان می آورد و اینکه آیا با اهداف بازاریابی شما مطابقت دارد را در نظر بگیرید. توجه کنید که تعداد کلمات پایین شانس بالایی برای رقابت و پیروزی در بین رقبا را ندارند. استانداردهای تعداد کلمات محتوا را بسنجید و بر اساس آن مناسب ترین تعداد کلمات را برای سفارش تولید محتوای خود انتخاب کنید.
5.انتخاب شرکت مناسب برای ثبت سفارش تولید محتوا
مهم ترین عامل در مدیریت هزینه تولید محتوا، انتخاب شرکت تولید کننده محتوا است.در رابطه با مزایای انتخاب شرکت مناسب برای تولید محتوا گفتنی های زیادی وجود دارد که در این مبحث نمی گنجد. به طور خلاصه، از مزایای برون سپاری محتوا در شرکت های معتبر تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- کیفیت بالا
- تنوع موضوعات
- تحویل فوری حتی در سفارشات با تعداد بالا
- امکان شخصی سازی محتوا
- تخفیف های ویژه
- ارائه راهکارهای استراتژیک برای تولید محتوای بهتر
بهترین شرکت تولید کننده محتوا
انتخاب بهترین شرکت تولید محتوا باید بر اساس همه فاکتورهایی که به آنها اشاره شد انجام شود. انتخاب شرکتی با بالاترین قیمت ها همیشه بهترین انتخاب نبوده و قیمت، تضمین کیفیت نیست بلکه باید علاوه بر قیمت، کیفیت محتوای شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید. اولین قدم برای انتخاب شرکت مناسب، ارزیابی نیازها و اهداف تولید محتوا در کسب و کار شما است. سپس با بررسی و مقایسه گزینه های موجود، انتخاب بهینه ای صورت می گیرد که هم کیفیت محتوا را تضمین کند و هم در محدوده هزینه های مطلوب باشد.
بررسی شرکت تولید محتوای رایا مارکتینگ بر اساس فاکتورهای فوق
در این بخش یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت ها در زمینه تولید محتوا را طبق توضیحاتی که برای مدیریت بودجه هزینه سفارش تولید محتوا به آنها اشاره شد مورد بررسی قرار می دهیم. برای محاسبه هزینه تولید محتوا بر اساس نوع محتوا می توانید به لیست هزینه ها در وب سایت رایا مارکتینگ مراجعه نمایید. هنگام ثبت سفارش تولید محتوا در رایا مارکتینگ دسته بندی موضوع به شما ارائه داده می شود تا متناسب با محتوای خود موضوع مورد نظر را انتخاب کنید. نکته جالب توجه اینکه در رایا مارکتینگ شما می توانید کیفیت محتوای خود را نیز انتخاب کنید.
کیفیت تولید محتوای رایا مارکتینگ در سه لاین خوب، برتر و برترین دسته بندی می شود. در صورتی که محتوای شما نیاز به توجه و تحقیقات بیشتری دارد و موضوع محتوا نیز تخصصی و حساس است بهتر است کیفیت برترین را برای محتوای خود انتخاب کنید تا نویسندگانی با سابقه و ماهر که در زمینه تخصصی شما مطالعات و تحصیلات کافی دارند سفارش شما را بر عهده بگیرند. در صورتی که محتوای شما حساسیت بالایی ندارد و مطالب آن نیاز به تحقیقات وسیعی ندارد می توانید محتوای خود را در لاین خوب ثبت کنید. محتواهای کیفیت خوب نیز توسط نویسندگان آموزش دیده و مسلط بر اصول سئو محتوا تهیه می شود که کمتر از یک سال سابقه کار در زمینه تولید محتوا را دارند. با انتخاب هر سطحی از کیفیت برای ثبت سفارش تولید محتوا در رایا مارکتینگ، هیچ نگرانی بابت کیفیت محتوای تولید شده نخواهید داشت.
چنانچه تعداد سفارشات بالایی دارید، می توانید از تخفیفات حجمی مجموعه نیز بهره مند شوید. به علاوه محتوای اول را به عنوان هدیه و به صورت کاملا رایگان دریافت خواهید کرد. تمام محتواهای شرکت رایا مارکتینگ دارای گارانتی 5 روزه هستند و چنانچه به هر دلیلی از کیفیت محتوا رضایت نداشتید می توانید درخواست ویرایش و یا حتی باز تولید محتوا را داشته باشید.
در اکثر شرکت ها هزینه ویراستاری محتوا به صورت مجزا در نظر گرفته می شود که موجب افزایش هزینه سفارش تولید محتوا می شود. در اینجا این مژده را به شما می دهیم که در مجموعه رایا مارکتینگ ویراستاری حرفه ای محتوای شما به صورت کاملا رایگان انجام خواهد شد. در پایان این خبرنامه از شما دعوت می کنیم تا به وب سایت رایا مارکتینگ مراجعه نموده و همین حالا مشاوره رایگان خود را دریافت نمایید. رایا مارکتینگ در تمام مراحل بازاریابی آنلاین در کنار شماست.
ارسال نظر