رستورانی که مردم را به حشرهخواری ترغیب میکند
رستورانی در توکیو پایتخت ژاپن افتتاح شده که مردم را به خوردن حشرات ترغیب میکند. یک مطالعه نشان داده که ۵۵ نوع حشره در دوران تایشو، بین سالهای ۱۹۱۲ تا ۱۹۲۶ در ژاپن خورده میشد.
فرارو: رستورانی در توکیو پایتخت ژاپن افتتاح شده که مردم را به خوردن حشرات ترغیب میکند. یک مطالعه نشان داده که ۵۵ نوع حشره در دوران تایشو، بین سالهای ۱۹۱۲ تا ۱۹۲۶ در ژاپن خورده میشد.
در تعطیلات اخیر در توکیو، تاکومی یاماموتو یک ناهار مخصوص جیرجیرک و کرم ابریشم را انتخاب کرد. این کارمند اداری ۲۶ ساله، اهل استان غربی هیوگو، یکی از تعداد زیادی مصرف کننده در سراسر جهان است که به خوردن حشرات علاقه نشان داده اند، زیرا حشرات به تدریج تبدیل به یک منبع غذایی مفید شدهاند.
یاماموتو که میگوید در کودکی گاهی اوقات ملخ میخورد، در کافه Take-Noko در توکیو نشسته که همه نوع حشرهای را به مشتریان عرضه میکند. یاماموتو گفت: انتخاب از بین غذاهای متنوع لذت بخش است. حشرهخواری پس از آنکه سازمان ملل حشرات را منبع پایدار پروتئین برای تغذیه جمعیت جهانی دانست که تخمین زده میشود تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر افزایش یابد، در سطح جهانی جدی گرفته شد.
تأثیر صنعت دام بر تغییرات آب و هوا، همراه با مسائل امنیت غذایی جهانی به دلیل آب و هوای شدید و درگیریها، علاقه به تغذیه باکیفیت و مقرون به صرفه را افزایش داده است. در حالی که برخی از مصرف کنندگان فکر میکنند خوردن حشرات ناخوشایند است، ژاپن تاریخچه آشپزی غنی از حشرات به عنوان غذا دارد.
میچیکو میورا، مدیر Take-Noko، گفت که ملخ ها، کرمهای ابریشم و زنبورها به طور سنتی در مناطق محصور در خشکی که گوشت و ماهی کمیاب هستند خورده میشدند، این روش در میان کمبود مواد غذایی در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن افزایش یافت. او افزود: اخیراً پیشرفتهایی در پرورش چیزهایی مانند جیرجیرک و کرمهای خوراکی برای غذا صورت گرفته است، بنابراین امکان استفاده از حشرات بهعنوان مواد تشکیل دهنده واقعاً در حال رشد است.
چندین شرکت، کیکها و تنقلات ساخته شده از آرد جیرجیرک را فروختهاند. اصطلاح جیرجیرک نیز اخیراً پس از گزارشهایی مبنی بر استفاده از حشرات پودری در ناهار و تنقلات مدرسه در رسانههای ژاپنی رایج شد. علاقه مصرف کنندگان به Take-Noko نیز گسترش یافته است، میورا میگوید اغلب در تعطیلات آخر هفته به طور کامل رزرو میشود.
این رستوران زاییده افکار تاکئو سایتو است که ۹ سال پیش شرکتی به نام Takeo Inc را تأسیس کرد و آن را به گونهای توسعه داد که شامل تجارت مواد غذایی بسته بندی شده با ارائه بیش از ۶۰ نوع غذای بندپایان، از عقرب تا رتیل است. سایتو گفت: هدف ما این نیست که حشرات چیزی جدا باشند، بلکه هدف ما این نیست که در یک سفره با سبزیجات، ماهی و گوشت لذت ببریم.
ارسال نظر