باز نشدن ایربگ موجب مرگ دختر ۲۳ ساله شد
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد سواری پژو با کامیون در بزرگراه یاسینی تهران و فوت زن ۲۳ ساله بر اثر این حادثه خبر داد.
خبرگزاری مهر: رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد سواری پژو با کامیون در بزرگراه یاسینی تهران و فوت زن ۲۳ ساله بر اثر این حادثه خبر داد.
سرهنگ رابعه جوانبخت درباره حادثه برخورد شدید سواری پژو با کامیون در بزرگراه یاسینی اظهار داشت: در ساعت ۰۲:۳۰ بامداد امروز در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید یاسینی بعد از بزرگراه شهید زین الدین نرسیده به بزرگراه شهید سلیمانی، (منطقه ۲۵ پلیس راهور تهران بزرگ) ی کدستگاه سواری پژ و ۲۰۶ به رانندگی خانمی ۲۳ ساله که از مسیر پردیس و رودهن به سمت تهران تردد داشته در این مسیر به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با یک دستگاه کامیون که در داخل پهلوگاه در حالت پارک و راننده آن در حال استراحت بوده بشدت برخورد میکند.
وی ادامه داد: سواری پژو پس از رد شدن از چند کامیون و به صورت مستقیم با پنجمین کامیون پارک شده در داخل پهلوگاه برخورد داشته و متأسفانه شدت حادثه به حدی بالا بوده که راننده سواری پژو در محل حادثه و در دم فوت میکند.
سرهنگ جوانبخت گفت: با بررسیهای صورت گرفته در صحنه حادثه مشخص شد که هیچ گونه آثار انعکاسی از قبیل خط ترمز که نشان دهنده عکس العمل راننده در مواجهه با خطر است مشاهده نشد و در بررسیهای بیشتر دریافتیم که ایشان کمربند ایمنی خود را هم نبسته بوده است.
وی بیان داشت: در این حادثه متأسفانه علیرغم شدت بالای ضربه و حادثه ایربک های داخلی پژو هم عمل نکرده و که کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دکمه ایربک روشن بوده یا خیر که اگر روشن بوده چرا ایربک عمل نکرده است؟
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: اگر راننده کمربند میداشت و ایربک ها هم باز میشد یقیناً ایشان الان زنده بودند.
سرهنگ جوانبخت ادامه داد: یکی از رانندگان عبوری ایشان را در عوارضی پردیس مشاهده کرده که قبل از تصادف از هوشیاری کامل برخوردار بوده است اما ماجرا این هست که خستگی و خواب آلودگی بر وی چیره شده و در انتهای مسیر دیگر حتی آن خودروهای بزرگ را رؤیت نکرده و به صورت مستقیم و یکباره با کامیونی که در پهلوگاه بوده برخورد کرده و این حادثه دلخراش را بودجود آورده است.
وی گفت: توصیه همیشگی پلیس این است که اگر در شب هنگام هر لحظه احساس خستگی و خواب آلودگی به راننده در حین رانندگی دست میدهد حتماً استراحت کافی و لازم را داشته باشند و فکر نکنند که با این وضعیت میتوانند به رانندگی خود ادامه دهند. میبینید که این حادثه برای راننده در نزدیکی مقصد و در داخل شهر اتفاق افتاده و خستگی به وی اجازه رسیدن به مقصد را نداده است. اگر هر رانندهای احساس خستگی داشت لطفاً و خواهشا دقایقی را به استراحت بپردازد و آنگاه به مسیر خود ادامه دهد تا شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.
نظر کاربران
ایران خودرو و سایپا هم گران فروشند و هم به علت عمل نکردن ایریگ ماشینهاشون هر کسی که در تصادفات فوت کند در مرگشان سهیمند و باید به قانون جوابگو باشند اگه قانونی باشد
بفرست برامیرسلیم
خوب قبل رسیدن به هر تصادفی با یه چیز سنگین بکوبید روی فرمون اینا جزو رانندگی حساب میشه
یه داستان دروغ دیگه
اگر ایربگ روشن بوده و عمل نکرده و از نظر کارشناس پلیس و کارشناس فنی تصادفات به معنی نقص فنی ایربگ باشد، خودروساز داخلی و حامیان آنها بخصوص کسانی مثل میرسلیم باید جوابگوی قتل پیش آمده باشند چون چیزی مثل قتل شبه عمد است.
این ماشین ها سالانه هزاران نفرو به کشتن میدن که اگرایمن بودن الان هزاران نفر زنده بودن
خودروملی خب نبایدم بازبشه ایربک
مزاحمتهای رانندگان دیگر را هم مد نظر قرار دهید .
لگن ایرانی ده تا ایربگ هم داشته باشه بیفایده س
رئیس عزیز راهور کیسه هوا زمانی باز میشه که کمر بند بسته شده باشه!!
بازم کشته
آخه ایربگ وقتی ماشین مستحکم نیست بیستا هم زمان هم بازباشه هیچ خطری ازبیخ گوشت رد نمیکنه فقط میکشه
اگه ایربک باز بشه که باید شک کرد چون خودرو ایرانی نیست
این ماشین آنچنان مچاله شده که ایربگم باز میشد نتیجه همین بود
ععف
چرا کمربند نبسته بود؟!! چرا وقتی خسته و خواب الوده داشته رانندگی میکرده؟! همه میدونن خودرو ملی مشکل داره چرا ما خودمون رعایت نمی کنیم؟!
شرط عملکردن ایربگ بستن کمربند ایمنی است.
خب پروفسور، ماشین اگر بنز و پورشه هم باشه، وقتی کمربند نبسته باشی ایربگ باز نمیشه.