۱۳۳۲۹۳۳
۲۱۵۰
۲۱۵۰
پ

مردم این شهر ماسک بزنند و آب فراوان مصرف کنند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز ظهر تشکیل می‌شود.

ایسنا: مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز ظهر تشکیل می‌شود. 

دکتر فرشید وفا در خصوص پدیده گردوغبار امروز مشهد اظهار کرد: با عنایت به وضعیت پیش آمده درخواست جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا را به مدیر کل محیط زیست داده‌ایم که جلسه امروز ظهر برگزار می‌شود.

مردم این شهر ماسک بزنند و آب فراوان مصرف کنند

وی بیان کرد: توصیه ما این است افرادی که در محیط‌های سربسته قرار دارند در حد امکان در محل خود بمانند. در و پنجره‌ها بسته باشد. در صورت نیاز از درزگیر استفاده و دریچه‌های تهویه تمیز شود. مصرف مایعات فراوان به ویژه آب می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وفا افزود: نرفتن به نقاط مرتفع و عدم انجام فعالیت‌های ورزشی توصیه می‌شود. همچنین به دلیل احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید باید مسائل ایمنی رعایت شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که حساس هستند به ویژه خانم‌های باردار، افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی در فضای باز حاضر نشوند. در صورتی که ضرورت دارد از ماسک به ویژه N95 استفاده شود و اگر ندارند دهان و بینی خود را با پارچه‌های نمناک بپوشانند.

وی خاطرنشان کرد: مردم به دلیل وزش باد از تابلوهای شهری و درختان بزرگ و کهنسال فاصله بگیرند و خودروها نیز در زیر تابلوهای بزرگ شهری و درختان کهنسال پارک نکنند. فعالیت‌های ساختمانی، صنایع و ‌واحدهای آلاینده که تداوم فعالیت آن‌ها سلامت را به مخاطره می‌اندازد، موقت تعطیل شوند. 

وفا ادامه داد: با عنایت به اینکه ممکن است در جاده‌های مواصلاتی منتهی به شهر کاهش دید را داشته باشیم، رعایت سرعت مناسب، روشن کردن چراغ‌ها، در صورت نیاز بوق زدن و حرکت در خطوط را رعایت کنند. خودروها در صورت غلظت زیاد آلایندگی مدتی توقف داشته باشند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج