۱۳۲۶۹۸۶
۲۲۹۴
۲۲۹۴
پ

علت حضور قابل توجه مالکین ایرانی در ترکیه

سعید لطفی، دبیر اتحادیه املاک تهران، در آغاز درباره مهاجرت سرمایه‌گذاران مسکن به کشور‌های همسایه گفت: آمار دقیقی از این مسائل وجود ندارد و اگر تعدادی مهاجرت سرمایه به کشور‌های همسایه هم صورت بگیرد، آماری از آن ثبت نمی‌شود.

انتخاب: سعید لطفی، دبیر اتحادیه املاک تهران، در آغاز درباره مهاجرت سرمایه‌گذاران مسکن به کشور‌های همسایه  گفت: آمار دقیقی از این مسائل وجود ندارد و اگر تعدادی مهاجرت سرمایه به کشور‌های همسایه هم صورت بگیرد، آماری از آن ثبت نمی‌شود.

علت حضور قابل توجه مالکین ایرانی در ترکیه

از آنجاییکه سرمایه‌گذاران دنبال سود هستند، احتمال دارد این اتفاق رخ داده باشد. من تا به حال این مسئله را از اطرافیان و همکاران حوزه مسکن و سازندگان نشنیده‌ام. منطق اقتصادی هم پشت این ماجرا وجود ندارد که سرمایه اینجا را به کشور‌های همسایه ببریم. گرجستان و دبی در مقاطع مختلف نیز با ایرانیان رفتار‌های نادرستی داشته اند و سرمایه‌های زیادی از بین رفت.

وی در ادامه درباره افزایش خرید خانه در ترکیه افزود: طبق آماری که ترکیه اعلام کرده است، مالکین ایران در ترکیه حضور قابل توجه وجود دارند و عمدتا تجار هستند. البته هیچکدام از این خرید‌ها برای سرمایه‌گذاری نیست. ترکیه قوانین خاصی دارد که اصلا اجازه نمی‌دهد شما با خرید خانه سرمایه‌گذاری کنید. اینقدر آنجا خانه در حال ساخت وجود دارد که کسی این خانه‌ها را برای سرمایه‌گذاری نمی‌خرد. از طرف دیگر تا چند سال نیز اجازه فروش ندارید و اگر بخواهید خانه را بفروشید، با قیمت خیلی پایین به ترک‌ها خانه‌ها را می‌خرند.

لطفی در پایان درباره انگیزه‌های اقلیمی در فرار سرمایه گفت: من بعید می‌دانم تاثیری در ساخت داخل داشته باشد. دولت باید تسهیلاتی را برای سازندگان مسکن ایجاد کند که سرمایه‌گذار و سازنده برای ساخت تشویق شود. الان با توجه به مشکلات آبی که در کلانشهر‌ها از جمله اصفهان وجود دارد، ساخت و ساز‌ها کم شده است. شنیده های حاکی از این است که مسئله کمبود آب در کلانشهر‌ها باعث کاهش سرمایه‌گذاری مسکن شده است. در تهران نیز عوارض شهرداری و نظام مهندسی زیاد شده است که تاثیر مستقیم در قیمت تمام شده مسکن دارد. دولت اگر می خواهد قیمت را کنترل کند و سرمایه مسکن را حفظ کند باید امتیازاتی به سازنده‌ها بدهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج