۱۳۲۵۴۸۰
۲۴۲۲
۲۴۲۲
پ

اظهارات جنجالی علم‌الهدی درباره جدایی دین از سیاست

علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در راس نظام دینی، رهبر دینی لازم است و کارگزار نظام هم باید در یک جریان دینی کشور را اداره کند و رهبر دینی به عنوان نماینده امام معصوم(ع) در راس قدرت و جامعه قرار گیرد.

انتخاب: علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در راس نظام دینی، رهبر دینی لازم است و کارگزار نظام هم باید در یک جریان دینی کشور را اداره کند و رهبر دینی به عنوان نماینده امام معصوم(ع) در راس قدرت و جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: معرفت‌شناسی امام باقر (ع) و دیگر امامان معصوم (ع) به این نیست که پس از هزار سال در سالگرد شهادت آنان گریه کنیم، بلکه به شناخت ماهیت جریان‌ها و نگاه عمیق و دقیق به تاریخ و شناخت تکلیف سیاسی اجتماعی امروز است.

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی روز دوشنبه در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی افزود: ما مردم ناآگاه و خفته دوران بنی امیه و بنی عباس نیستیم که در مقابل مسائل بی‌تفاوت باشیم؛ با انقلاب اسلامی قشر جوان ما رشد یافته است و به عنوان افرادی معتقد و متدین می فهمند که امروز کشور باید به وسیله دین اداره شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: امروز معرفت‌شناسی امام باقر(ع) به این است که بدانیم آن حضرت توانست زمینه را برای ایجاد یک انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی به وجود آورد.

وی افزود: دامنه این انقلاب فرهنگی و علمی از زمانه خود امام فراتر رفت و امامان پس از آن حضرت توانستند این نهضت علمی و فرهنگی را نهادینه و پایه های آن را تثبیت کنند.

علم الهدی با بیان اینکه مساله جدایی دین از سیاست، آفتی است که از سقیفه آغاز شد، افزود: این آفت تا به امروز ادامه پیدا کرده است و چالش محوری انقلاب اسلامی با برخی جریانات سیاسی نیز همین بوده است که آن‌ها ادعا می کنند در جایگاه مدیریت جامعه می‌توان از ظرفیت همه استفاده کرد، و حال آنکه مردم انقلاب کرده و شهید داده اند تا ثابت کنند که رهبری مرامی و سیاسی باید آمیخته باشد.

وی ادامه داد: در راس نظام دینی، رهبر دینی لازم است و کارگزار نظام هم باید در یک جریان دینی کشور را اداره کند و رهبر دینی به عنوان نماینده امام معصوم(ع) در راس قدرت و جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امام باقر(ع) انقلاب فرهنگی ایجاد کرد و اندیشه‌ای را به وجود آورد که رهبری سیاسی باید آمیخته با رهبری مرامی باشد؛ انقلاب فرهنگی برای تغییر عقیده مردم بود تا آنها به اختلاط رهبری سیاسی و مرامی عقیده پیدا کنند و در آن صورت رهبری امام معصوم در جامعه جواب می‌داد.

امام محمد باقر(ع) در هفتم ذی الحجه سال ۱۱۴ قمری در ۵۷ سالگی به شهادت رسیدند. آن حضرت در مدینه النبی و در قبرستان بقیع مدفون هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج