رپورتاژ آگهی
چگونه یک سایت فروشگاهی برای فروش کتاب راهاندازی کنیم؟
کتاب یک محصول جذاب است و همچنان طرفداران زیادی دارد. باوجود پیشرفت تکنولوژی و آمدن کتابهای مجازی، همچنان عده زیادی از مردم هستند که ترجیح میدهند کتاب را بهصورت فیزیکی تهیه کنند. به همین دلیل هم فروش کتاب یک کسب و کار پرسود است که رونق زیادی دارد.
کتاب یک محصول جذاب است و همچنان طرفداران زیادی دارد. باوجود پیشرفت تکنولوژی و آمدن کتابهای مجازی، همچنان عده زیادی از مردم هستند که ترجیح میدهند کتاب را بهصورت فیزیکی تهیه کنند. به همین دلیل هم فروش کتاب یک کسب و کار پرسود است که رونق زیادی دارد.
این مطلب در پرتال تهیه شده است و سعی کردیم در آن روشهای فروش اینترنتی کتاب را به شما یاد دهیم. علاوه بر آن، راهکارهایی را برای افزایش فروش به شما ارائه دادیم. بگذارید یک مثال واقعی بزنم. جف بزوس، مالک بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون است. او در سال 1994 تنها با 300 دلار، فروشگاه اینترنتی آمازون را در زمینه فروش کتاب ایجاد کرد.
هر چند که بعد از مدتی انواع دیگر محصولات هم به آن اضافه شد؛ اما هنوز هم بزرگترین فروشگاه کتاب شناخته میشود. پس میدانیم که داشتن یک فروشگاه آنلاین کتاب، ایدۀ خوبی است. اگر کتاب فروشی دارید، در زمینه نویسندگی یا مترجمی فعالیت میکنید و یا صاحب انتشارات هستید، لازم است، کم کم به فکر راهاندازی فروشگاه اینترنتی کتاب باشید. در این مقاله، یاد میگیرید به یک روش ساده، سایت فروش کتاب راه اندازی کنید. سپس بتوانید محصولتان را بفروشید. (قرار است چند نکته برای افزایش فروش را به شما یاد بدهیم.)
آیا فروش اینترنتی کتاب، سودآور است؟
اگر قصد ایجاد سایت فروش کتاب دارید، احتمالا برای شما این سوال پیش آمده است که آیا فروش اینترنتی کتاب درآمد خوبی دارد؟ وقتی که سایت فروش کتاب ایجاد میکنید کاربران شما را نمیشناسند. پس نباید در شروع کار انتظار درآمد بالایی داشته باشید. اما با گذشت زمان و فعالیت مستمر در کنار تولید مطالب جذاب، به تدریج مشتریان شما هم بیشتر میشود.
شاید بگویید در کشوری مانند ایران، که سرانه مطالعه در آن بسیار پایین است، سودی ندارد و شکست خواهد خورد. اما اینطور هم نیست؛ چون با همان تعداد افرادی که اهل کتاب و مطالعه هستند، میتوانید درآمد خوبی داشته باشید.
به علاوه اینکه، شاید میزان مطالعه غیر درسی در ایران بسیار کمتر از میانگین جهانی باشد؛ اما مطالعه درسی دانش آموزان و دانشجویان در کشور خیلی زیاد است؛ پس با فروش کتابهای کمک درسی، دانشگاهی و کنکوری میتوانید سود زیادی به دست آورید.
پیشنهاد میکنم به بخش کتابهای پرفروش چند سایت فروشگاهی معتبر در زمینه فروش کتاب بروید. سپس متوجه میشوید که کتابهای غیر درسی مثلا کتابهای تخصصی در زمینه بورس یا کسب درآمد هم فروش بسیار بالایی دارند.
میزان سودآوری فروشگاه اینترنتی بستگی به تلاش و فعالیت شما در سایت دارد. بعد از اینکه فروشگاهتان را راه انداختید، باید روی محتوا و سئوی آن کار کنید؛ تبلیغ کنید و... تا بعد از مدتی دیده شوید. اگر این کارها را خوب انجام داده باشید، بعد از چند ماه اتفاقات خوبی میافتد.
به چند روش میتوانیم کتابهایمان را آنلاین بفروشیم؟
شاید این تجربه تلخ! را داشته باشید که کالایی را به صورت اینترنتی خریداری کردهاید؛ اما محصولی که دریافت کردهاید، زمین تا آسمان با چیزی که در سایت دیده بودید، متفاوت بوده است. کتاب معمولا نیاز به تست کردن ندارد و کالایی نیست که نمونه تقلبی داشته باشد. از طرفی شکل کتاب مشخص است و مثل لباس نیست که دارای سایز بندی باشد.
به همین دلیل نیازی نیست که برای خرید یک کتاب حتما به مغازه مراجعه کنید. همین ویژگی خرید اینترنتی کتاب را راحتتر از سایر کالاها کرده است. پس حالا که خیالتان راحت شد، فروش اینترنتی کتاب، مشتری خودش را دارد، ببینیم به چه روشهایی میتوانید این کار را انجام دهید.
1- یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید
دوست دارید بدانید ساخت سایت فروش کتاب به صرفه است یا نه؟ مشتری دارد یا نه؟ ما قبل از اینکه ساخت یک سایت را به افراد پیشنهاد کنیم، سری به ابزارهای تحلیلی گوگل مانند کیورد پلنر میزنیم تا ببینیم برای فلان محصول چقدر سرچ و مشتری وجود دارد. این نتیجه بعضی از کیوردهای مربوط به فروش کتاب بود:
- خرید کتاب= ۱۶۰۰ بار سرچ در ماه
- خرید کتاب درسی= ۸۸۰ بار سرچ در ماه
- خرید کتاب آنلاین= ۷۱۰ بار سرچ در ماه
- خرید اینترنتی کتاب= ۵۹۰ بار سرچ در ماه
همانطور که میبینید، تنها 4 مورد از کلمات کلیدی مرتبط با فروش کتاب نزدیک به 4 هزار سرچ در ماه دارند. این یعنی با رسیدن به رتبههای بالای گوگل، میتوانید چیزی حدود 20 درصد این کاربران را جذب کنید. حالا اگر حداقل 10 درصد از آنها به مشتری تبدیل شوند، در ماه فقط 80 مشتری از 4 کلمه کلیدی خواهید داشت.
حالا برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی کتاب، در مرحله اول باید یک سایت طراحی کنید. به سه روش میتوانید این کار را انجام دهید:
- کدنویسی اختصاصی؛
- سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس؛
- و فروشگاه ساز.
هر کدام از این روش ها هزینه و سختی متفاوتی دارند. اگر به دنبال سادهترین روش ساخت سایت و در عین حال کم هزینهترین هستید، شک نکنید که انتخاب فروشگاه ساز بهترین گزینه است. چرا میگوییم ساده ترین روش؟ چون نیاز به یک خط کدنویسی هم ندارید؛ به علاوه اینکه از همان موقع که سایت را ایجاد کردید، میتوانید محصول را در آن بچینید و بفروشید.
2- اینستاگرام هم میتواند ویترینی برای فروش کتاب باشد
اینستاگرام شاید برای فروش لباس، عطر و کالاهای این چنینی مناسبتر باشد؛ اما برای فروش کتاب هم گزینه بدی نیست. هر چند وب سایت قطعا گزینه مناسبتری است؛ چون معمولا افرادی که به دنبال خرید کتاب هستند، آن را در گوگل سرچ میکنند. بهعلاوه اینکه، امکان جستجوی کتاب نیز در اینستاگرام وجود ندارد و مشتریان برای پیدا کردن محصولات مجبورند همه پستها را ببینند.
اما برای جذب مشتری، بهتر است پیجی برای معرفی کسب و کار خود در اینستاگرام داشته باشید و کاربران را برای خرید کتاب به سایت خود هدایت کنید.
3. اگر خودتان سایت ندارید، کتابها را در مارکت پلیس بفروشید
برای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی لازم است روی آن وقت بگذارید و علاوه بر قرار دادن محصولات در سایت، محتوای با کیفیت هم تولید کنید. اما اگر وقت چنین کاری را ندارید و نمیخواهید برای استخدام نیرو در این زمینه هزینه کنید، بهترین کار استفاده از مارکت پلیسهایی (market place)، مثل دیجیکالا است.
فروش کتاب از طریق مارکت پلیسها هزینه کمتری دارد و راحتتر است. اما باید درصدی از فروش را به آن فروشگاه (مثلا دیجی کالا) بپردازید. با بعضی از فروشندهها که صحبت میکردیم، درصدی که به دیجی کالا میدادند، گاهی تا 30 درصد هم میرسیده است.
پس چرا به جای اینکه مجبور باشید بخشی از سود را به بقیه بدهید، خودتان فروشنده محصولتان نباشید؟ شاید داشتن وب سایت کمی زمانتان را بگیرد؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد؛ چون این فروشگاه، صددرصد متعلق به خودتان است و هر چقدر بفروشید، در جیب خودتان میرود.
چطور یک فروشگاه اینترنتی کتاب راهاندازی کنیم؟
خب حالا که تصمیم گرفتهاید، یک فروشگاه کتاب برای خودتان داشته باشید، بیایید تا به شما بگوییم که چطور این کار را انجام دهید. با اینکه یک سری از روشهای ساخت سایت، کمی پیچیده و زمانبر است، اما الان نمیخواهیم شما را درگیر این روشها کنیم. چون حدس میزنیم تجربهای از کار با سایت ندارید؛ از طرفی هم نمیخواهید مدیریت سایت و محصول گذاشتن در آن، خیلی وقتتان را بگیرد. درست است؟
اگر همینطور است؛ بهترین گزینه برای ساخت سایت، استفاده از فروشگاه ساز است؛ چون تقریبا همه چیز آماده است. نیاز به یک خط کدنویسی هم ندارد. گذاشتن محصول در آن، بسیار راحت است و خودتان هم میتوانید از پس آن بربیایید. برای اینکه خودتان از نزدیک تجربهاش کنید، اجازه دهید یک سایت فروشگاهی آزمایشی با هم بسازیم.
به آدرسhttps://www.portal.ir/ecommerce مراجعه کنید. روی گزینه "شروع راه اندازی فروشگاه" کلیک کنید. برای ایجاد سایت، یک شماره تلفن از خودتون، به علاوه اسمتان را وارد کنید. سایت آزمایشی به همین راحتی ایجاد میشود. در پنل مدیریتی تعدادی ویدیوی آموزشی گذاشته شده که کامل به شما یاد میدهد، چگونه بقیه کارها مانند انتخاب قالب، گذاشتن محصول و... را انجام دهید. هر چند با تیم پشتیبانی هم میتوانید تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.
تا 7 روز میتوانید رایگان با سایتی که ساختهاید کار کنید. در این بازه میتوانید با بخشهای مختلف سایت کار کنید. برای آن قالب انتخاب کنید، ویرایش کنید، محصول و محتوا بگذارید؛ قابلیتها و امکانات متنوع به آن اضافه کنید. اگر مطمئن شدید که پرتال، گزینه مناسبی برایتان است، آن سایت را با دامنهای که میخواهید، فعال میکنید.
بعد از فعالسازی سایت، باید یک درگاه پرداخت برای فروش محصولات ایجاد کنید. برای این منظور میتوانید از درگاههای پرداخت مستقیم و یا واسط مثل زرین پال استفاده کنید. البته همه درگاه ها روی پرتال گذاشته شده، که برای استفاده از هر کدام که میخواهید، درخواست بدهید.
یک فروشگاه اینترنتی کتاب برای فروش، چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
بعد از این که فروشگاه اینترنتی کتاب خود را ایجاد کردید، تازه کارهای اصلیتان برای فروش شروع میشود. احتمالا تا به حال پیش آمده که وارد یک فروشگاه اینترنتی شده باشید و ظاهر سایت حسابی توجه شما را جلب کرده باشد. ظاهر سایت فروشگاهی شما دقیقا مثل یک فروشگاه فیزیکی، باید توجه مشتریان را جلب کند. این جذابیت بسیاری از مواقع، بازدید کننده را میتواند به خریدار تبدیل کند.
خب حالا چگونه سایتی به این جذابی برای فروش کتاب داشته باشیم؟ در ادامه مواردی که میتواند باعث افزایش فروش یک فروشگاه اینترنتی کتاب شود را به شما آموزش میدهیم.
1-تصاویر واضح و با کیفیت از کتاب داشته باشد
مشتری برای خرید اینترنتی، محصول را از نزدیک نمیبیند. پس نیاز دارد لااقل یک تصویر خوب از محصول ببیند تا خیالش راحت باشد، که چه چیزی را میخواهد بخرد. پیشنهاد میکنیم حتما از عکس واقعی محصول به جای تصاویر غیرواقعی و گرافیکی استفاده کنید. از جلد و پشت کتاب عکس بگذارید. همچنین بهتر است تصویری از چند صفحه داخلی کتاب نیز قرار دهید.
برخی کتابها که بزرگتر و یا کوچکتر از حد معمول هستند، را در کنار اجسام معمولی قرار دهید، تا مشتری بتواند درک مناسبی از اندازه کتاب پیدا کند. عکسی که تهیه میکنید باید کاملا واضح، دارای نورپردازی مناسب و کیفیت بالا باشد. یک نکته دیگر این است که برای تهیه عکس از محصول لازم نیست دوربین حرفهای داشته باشید. حتی با دوربین موبایل هم میتوانید عکسهای خوبی را از محصولات بگیرید.
2- امکان مطالعه چند صفحه یا خلاصه کتاب را بگذارید
وقتی برای خرید کتاب به مغازه میروید معمولا قبل از خرید، کتاب را کمی ورق میزنید و حتی قسمتهایی از آن را مطالعه میکنید. خیلی از مردم دوست دارند قبل از خرید کتاب بخشی از آن را بخوانند تا با سبک کتاب و نوع روایت آن آشنا شوند. شما هم برای جذب مشتری بیشتر، بهتر است قسمتی از متن کتاب، چند صفحه از آن و یا خلاصهای از کتاب را در اختیار مخاطبان فروشگاهتان قرار دهید. برای این کار میتوانید تصویری از چند صفحه کتاب را در عکسها و خلاصه کتاب را در توضیحات محصول قرار دهید.
3- دسته بندی مناسبی برای کتابها در نظر گرفته شده
احتمالا تاکنون به کتابخانه رفتهاید و نظم، ترتیب و طبقهبندی دقیق کتابها را از نزدیک دیدهاید. کتابخانهها و حتی مغازههای کتاب فروشی که صدها یا هزاران کتاب دارند برای پیدا کردن راحت و سریع کتاب مورد نظر، آنها را طبقه بندی میکنند. مثلا وقتی به یک کتاب فروشی وارد میشوید، قسمتی مخصوص کتابهای کمک درسی، بخشی برای رمان، قسمتی برای کتب علمی و همین طور بخشهای مختلف دیگر را میبینید. هر بخش هم از تعدادی زیرمجموعه تشکیل شده است. مثلا قسمت کمک درسی دارای بخشهای کلاس اول، کلاس دوم و غیره است.
یک فروشگاه اینترنتی کتاب خوب هم باید دارای دسته بندی دقیق و مرتب برای محصولاتش باشد. به این ترتیب مشتری شما، راحتتر و سریعتر میتواند کتب مورد علاقه خود را پیدا و آن را خریداری کند. وقتی مشتری نتواند به راحتی محصولات خود را در سایت پیدا کند از خرید خود منصرف میشود و به سراغ فروشگاه دیگری میرود. پس دسته بندیهای خود را با دقت و شناخت کامل ایجاد کنید.
1- اطلاعات کاملی از کتابها داده شده است
از موارد مهمی که در فروشگاه اینترنتی کتاب و یا هر فروشگاه اینترنتی دیگری حتما باید رعایت کرد، ذکر اطلاعات دقیق محصول و مشخصات آن است. اما شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چه مواردی را در صفحه محصول یک فروشگاه اینترنتی کتاب باید درج کرد؟ در ابتدا باید دقت کنید، که در عنوان محصول، نام کامل کتاب نوشته شود. اگر هم کتاب ترجمه شده است حتما نام خارجی آن را ذکر کنید.
نام ناشر، نویسنده یا مترجم نیز از مواردی است که باید حتما به آن اشاره کنید. فراموش نکنید که رده سنی و موضوع کتاب را هم حتما ذکر کنید. چون برای تمام خریداران مهم است که کتاب خریداری شده چه سبک و مضمونی دارد. از دیگر مواردی که برای خریداران کتاب اهمیت دارد و حتما باید آن را در صفحه محصول بیاورید، سال و نوبت چاپ کتاب است. همواره سعی کنید آخرین ویرایش و چاپ کتاب را برای فروش داشته باشید. از موارد دیگری که باید در صفحه محصول به آن اشاره کرد تعداد صفحات، اندازه و قطع کتاب است.
2- طراحی و رابط کاربری سایت زیبا و جذاب است
هر سایتی، در هر زمینهای که فعالیت میکند، برای جذب کاربران باید طراحی زیبا و جذابی داشته باشد. یک فروشگاه اینترنتی کتاب باید طوری طراحی شده باشد، که به سلیقه افراد علاقهمند به کتاب نزدیک باشد. اما مهمترین نکته این است که سایت ما تجربه کاربری خوبی را به مشتریان ارائه دهد. همچنین باید تا حد امکان فرآیند خرید را کوتاه کنید. مثلا اگر کتابها را به صورت PDF میفروشید، دیگر لازم نیست آدرس و شماره تماس کاربران را دریافت کنید و وقت کاربر تلف شود. سعی کنید مشتریان خود را به گذاشتن نظر در صفحه محصول ترغیب کنید تا سایر مشتریان با خیال راحتتر از شما خرید کنند.
یکی از نمونههای خوب سایت فروش کتاب، فروشگاه اینترنتی 30 بوک است. وقتی وارد سایت این فروشگاه میشوید با دیدن رنگ بندی و طراحی ظاهری سایت، به خرید از آن ترغیب میشوید. در صفحات داخلی محصولات این فروشگاه اینترنتی علاوهبر درج اطلاعات کامل از کتاب، بخشی هم برای پیشنهاد کتاب به دیگران وجود دارد. همچنین خریداران کتاب میتوانند بخش موردعلاقه خود از کتاب را در حد چند خط برای سایر بازدیدکنندگان بنویسند.
3-امکان پرداخت در محل وجود دارد
کاربران معمولا در اولین خرید خود از یک فروشگاه اینترنتی، خیلی سخت به فروشگاه اطمینان میکنند. اما اگر از اولین خرید خود راضی باشند، به مشتری دائمی شما تبدیل میشوند. یکی از روشهای ایجاد اطمینان در کاربران سایت، استفاده از سرویسهای پرداخت در محل است. با استفاده از این سرویسها مشتریان شما میتوانند هزینه سفارشات خود را پس از تحویل کالا و درب منزل پرداخت کنند.
1- فروشگاه، اینماد دارد
احتمالا برای شما هم اعتماد به فروشگاه اینترنتی و پرداخت وجه سفارش پیش از تحویل محصول کار سختی است. کلاهبرداریهای متعدد در سطح اینترنت، بسیاری از مردم را نسبت به خرید اینترنتی بیاعتماد کرده است. مسئولان برای کاهش میزان کلاهبرداریهای اینترنتی، به کسب و کارهای قابل اعتماد، نماد اعتماد الکترونیکی میدهد.
دریافت ای نماد فقط برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم ضروری است. اما اگر میخواهید مشتریان به شما اعتماد کنند و فروشتان بیشتر شود، بهتر است ای نماد دریافت کنید. همچنین توصیه میکنیم تمام مجوزهای لازم برای فعالیت فروشگاه اینترنتی خود را بگیرید.
2- روشهای مختلف برای ارسال کتاب در نظر بگیرید
یکی از ویژگیهای فروشگاه اینترنتی کتاب باید تنوع در روشهای ارسال کتابها باشد. راههای مختلفی وجود دارد که از طریق آنها میتوانید کتابها را برای مشتریان بفرستید. بهترین کار این است که چند روش برای ارسال کالا در نظر بگیرید و مشتری برای انتخاب این روشها حق انتخاب داشته باشد. به این ترتیب مشتری شما هرطور که راحت است محصول را تحویل میگیرد و همین موضوع باعث افزایش رضایت مشتریان میشود. بهتر است برای مشتریانی که در شهر شما هستند امکان ارسال با پیک را فراهم کنید. به این ترتیب کتابها زودتر به دست مشتری میرسد.
برای داشتن فروشگاه اینترنتی کتاب، چقدر سرمایه لازم است؟
احتمالا یکی از دغدغههایی که قبل از ساخت سایت فروشگاهی کتاب با آن مواجه میشوید، هزینۀ آن است. برای داشتن یک سایت اختصاصی باید حداقل 50 میلیون تومان هزینه کنید. اما اگر صفحه تعرفههای پرتال به آدرسhttps://www.portal.ir/packages را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که با یک هزینه مناسب هم میتوان سایتی فروشگاهی برای فروش آنلاین کتاب راهاندازی کرد.
این هزینه نسبت به درآمدی که تا چند وقت دیگر خواهید داشت، بسیار کم است. پس زیاد خودتان را درگیر هزینه ساخت سایت نکنید.
روشهای تامین کالا برای فروشگاه اینترنتی کتاب
حالا که با مقدمات و شرایط لازم برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی کتاب آشنا شدیم، چالش دیگری که پیش رو داریم تامین کتاب برای فروشگاه است. اگر خودتان دست به قلم هستید و کتاب مینویسید و یا ترجمه میکنید یا یک انتشارات دارید، کارتان از بابت تهیه کالاهای فروشگاه راحت است. یا هم ممکن است خودتان صاحب مغازه کتاب فروشی باشید، که دیگر راه تامین محصولات را به خوبی بلد هستید.
اما اگر تازه میخواهید وارد بازار کتاب شوید، ممکن است در شروع، کمی کارتان راحت نباشد. که البته آن هم بعد از مدتی حل میشود. در شروع، کتابها را به تعداد کم از فروشندگان خریداری کرده و برای مشتری میفرستید. بعد از مدتی که هم سایتتان جایگاه خوبی پیدا کرد، هم مشتریانتان بیشتر شد، میتوانید، با انتشارات مختلف و توزیع کنندگان بزرگ کتاب مذاکره کنید و کتابها را به صورت عمده و با قیمت پایین بخرید.
اما اگر سرمایه لازم را در اختیار نداریم چه کنیم؟ در این صورت میتوانید به راحتی و با هزینه کمتر، نسخه PDF کتابها را تهیه کنید و بفروشید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دسترسی اکثر مردم به ابزارهای هوشمند مثل موبایل، تبلت و لپ تاپ، کتابهای دیجیتال به راحتی برای همه مردم قابل استفاده هستند. همچنین با این روش برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی کتاب نیاز به مکانی برای انبار کردن کتب ندارید و در هزینههای راهاندازی فروشگاه نیز صرفه جویی میشود.
آینده فروش اینترنتی کتاب چگونه است؟
خیلی از افراد به خصوص آنها که اهل کتاب و مطالعه نیستند، فکر میکنند که فروش کتاب آینده خوبی ندارد. اما هنوز هم مشتریان خودش را دارد. مخصوصا بازار کتابهای کمک درسی، دانشگاهی و کنکوری که همیشه داغ است و مشتریان بسیاری دارد. علاوهبر این با پیشرفت فروشگاه اینترنتی و رسیدن به سوددهی، میتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید و در کنار کتاب محصولات دیگری را هم به آن اضافه کنید.
در بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها، دسترسی مردم به کتاب محدود است. اگر ساکن تهران هستید با رفتن به میدان انقلاب میتوانید هر کتابی که فکرش را میکنید، به راحتی خریداری کنید. اما برای مردم سایر نقاط کشور، این امکان وجود ندارد. پس نتیجه میگیریم که با عرضه کتابهای کمیاب میتوانید به نیازهای طیف وسیعی از مردم پاسخ دهید و فروش سایت هم بالا میرود.
حالا که متوجه شدید بازار فروش اینترنتی کتاب چقدر داغ است و آینده خوبی هم دارد، بگذارید یک نکتع دیگر هم به شما بگویم. در این بازار فروشگاههای اینترنتی بزرگ و معروفی حضور دارند که مشتریان زیادی هم دارند. برای این که بتوانید با این فروشگاهها رقابت کنید، بهترین کار این است که یک حوزه تخصصی کوچک انتخاب کرده و فعالیتتان را از آنجا شروع کنید. مثلا میتوانید فقط کتابهای موردنیاز دانشجویان پزشکی را موجود کرده و تخصصی در این زمینه فعالیت کنید.
وقتی که یک آرشیو کامل از کتب پزشکی داشته باشید، همه دانشجویان این رشته بدون شک از شما خرید خواهند کرد. به عنوان یک نمونه دیگر، میتوانید فقط رمان در فروشگاه اینترنتی کتاب خودتان عرضه کنید. در این صورت میتوانید تمام کتب رمان را موجود کنید و علاقهمندان به این کتابها فروشگاه شما را برای خرید انتخاب میکنند. به این کار اصطلاحا نیچ مارکتینگ میگویند. یعنی یک گوشه خاص و کوچک از بازار را برای فعالیت انتخاب کنید و فقط در آن زمینه به صورت تخصصی کار کنید. به همین راحتی بدون این که لازم باشد با فروشگاههای بزرگ رقابت کنید، به درآمد بالایی میرسید.
یک ایده برای کسب درآمد از کتاب
اگر میخواهید یک فروشگاه متفاوت برای فروش کتاب داشته باشید، یک راه آن خرید و فروش کتابهای دست دوم یا قرض دادن کتاب است. شما میتوانید کتابهای استفاده شده، اما سالم را از فروشگاههای فروش کتاب دست دوم و یا کسانی که قصد فروش کتابهای خود را دارند، خریداری کنید و آن را به دیگران بفروشید. همچنین میتوانید کتابها را همانند کتابخانه برای مدتی محدود در اختیار مردم قرار دهید و بابت آن پول دریافت کنید.
بهنظر شما چه ایدۀ دیگری برای فروش آنلاین کتاب میتوان داشت؟ اگر ایده یا سؤالی دارید، آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید، تا راجع به آن صحبت کنیم. اگر هم در مورد ساخت سایت با پرتال سؤال دارید، با شماره 02191003383 داخلی 2 تماس بگیرید.
ارسال نظر