استند تبلیغاتی یک برند نوار بهداشتی در بام لند تهران حاشیه ساز شد
بنر تبلیغاتی برند نوار بهداشتی «مای لیدی» در بام لند تهران حاشیه ساز شد. این برند بهداشتی، روز ۷ خرداد همزمان با روز جهانی بهداشت قاعدگی با قراردادن یک استند تبلیغاتی با هشتگ #ازپریودبگو، زنان را تشویق به صحبت درباره تجربیات خود کرده
روزیاتو: بنر تبلیغاتی برند نوار بهداشتی «مای لیدی» در بام لند تهران حاشیه ساز شد. این برند بهداشتی، روز ۷ خرداد همزمان با روز جهانی بهداشت قاعدگی با قراردادن یک استند تبلیغاتی با هشتگ #ازپریودبگو، زنان را تشویق به صحبت درباره تجربیات خود کرده؛ مسالهای که هنوز برای عدهای تابو محسوب میشود.
پریود یا قاعدگی که حداقل نیمی از مردم جهان بهطور منظم با آن مواجهند مسالهای است که صحبت از آن در قرن ۲۱ همچنان در ایران میتواند واکنشهای عجیبی را از سوی عدهای به دنبال داشته باشد. در تازهترین حاشیه مرتبط با این موضوع، اقدام شرکت تولیدی پد بهداشتی «مای لیدی» در بام لند تهران که با برپایی استندی زنان را تشویق به صحبت از این پدیده طبیعی کرده از سوی برخی با واکنش منفی روبهرو شده است و البته تحسین اکثر کاربران را در پی داشته است.
این در حالی است که صحبت از بهداشت قاعدگی مترادف با اهمیت دادن به سلامت فردی است و در جای جای جهان سالهاست که با صحبت درباره پریود زنان سعی میشود تا درباره این موضوع آگاهی بخشی صورت گیرد.
واکنش حسین شمقدری و پاسخ کاربران
در حاشیه سازترین واکنش، حسین شمقدری، مستندساز، با انتشار دو عکس از غرفه تبلیغاتی مای لیدی در صفحه توییترش نوشت:
غرفه تبلیغ نوار بهداشتی مای لیدی در بام لند
دیگه چیزی برا گفتن ندارم
تبریک به مسئولین فرهنگیمون
این توییت شمقدری با واکنش های غالبا منفی کاربران روبهرو شده است. بسیاری از او پرسیدهاند که «مشکل این بنر چیست؟» و شمقدری پاسخ داده: «این موضوعات حتما باید در محیط آموزشی در زمان خودش آموزش داده بشه، مثل موضوعات جنسی، اما جار زدنش در سطح جامعه بیحیایی و شکوندن قبح هست.» او همچنین در یکی از کامنتها نوشت: «از نظر تربیت دینی، دادن اطلاعات پیرامون بلوغ و مسائل جنسی زنان به پسرها باعث بلوغ زودرس میشه و سعی میشه نوجوونها رو از این مسائل دور نگه داشت.»
برشی از مستند «انقلاب جنسی» ساخته حسین شمقدری
بسیاری این کارگردان را به مستندی تحت عنوان «انقلاب جنسی» ساخته خودش ارجاع دادهاند و این پرسش را مطح کردهاند که «آن زمان که مستند انقلاب جنسی را میساختید و از مشکلات جنسی در جامعه حرف میزدید اشکالی وجود نداشت؟» پاسخ شمقدری به این پرسش بارها ریتوییت شد و بازخورد عموما منفی دریافت کرد. او نوشت: «راجع به پریود مستند بسازن روش بزنن +۱۸، نه اینکه غرفه در مکان عمومی»
این جمله از آن جهت واکنش برانگیز شده که بسیاری این موضوع را یادآوری کردهاند که دختران در سنین بسیار پایینتری برای اولین بار پریود میشوند و قاعدتا آگاهی بخشی درباره این موضوع باید از همان زمان آغاز شود و نه بعد از ۱۸ سالگی.
حسین شمقدری متولد ۱۵ فروردین ۱۳۶۷ در تهران، کارگردان، مستندساز و مجری است که مستندهایی نظیر «میراث آلبرتا»، «متولد اورشلیم»، «انقلاب جنسی» و «یزدان تفنگ ندارد» را کارگردانی کرده است. او که فرزند جواد شمقدری، کارگردان و فیلمنامه نویس است، از جشنواره فیلم عمار جایزه و لوح تقدیر دریافت کرده است
نظر کاربران
سلام ، راست می گوید . هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .