رپورتاژ آگهی
چگونه پیامک تبلیغاتی بنویسیم؟+۳۰ نمونه متن آماده
برای نوشتن پیام تبلیغاتی تاثیرگذار فرمولهای مختلفی وجود دارد که میتوان از آن کمک گرفت، اما در این مقاله سعی ما داریم سادهترین روش نوشتن پیامک تبلیغاتی خلاقانه را به همراه بیش از ۳۰ نمونه متن مناسب بررسی کنیم.
برای نوشتن پیام تبلیغاتی تاثیرگذار فرمولهای مختلفی وجود دارد که میتوان از آن کمک گرفت، اما در این مقاله سعی ما داریم سادهترین روش نوشتن پیامک تبلیغاتی خلاقانه را به همراه بیش از 30 نمونه متن مناسب بررسی کنیم.
به 2 نمونه متن پیامک تبلیغاتی زیر توجه کنید:
احتمالا شما هم با من همنظر هستید؛ نمونه متن پیامک تبلیغاتی دوم بیشتر از اولی باعث میشود که دلتان برای پیتزا پر بزند!
برای همین قصد داریم تا شما را با چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار در انواع کسبوکارها بیشتر آشنا کنیم. از همین حالا هم به شما قول میدهیم که برای اینکار لازم نیست یک نویسنده حرفهای باشید و فقط با رعایت چند نکته میتوانید استاد نوشتن پیامکهای تبلیغاتی بشوید.
مواد لازم برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی: شروع جذاب و خلاقانه!
خلاقیت؛ من عاشق این کلمه هستم و عمیقا آدمهای خلاق را ستایش میکنم. پروفسور جف آی ریچاردز استاد دانشگاه میشیگان و نویسنده بیش از ۸۰ مقاله کتاب در زمینه تبلیغات، یک جمله معروف دارد:
خلاقیت بدون استراتژی را هنر و خلاقیت با استراتژی را تبلیغات میگویند.
پس شما برای اثرگذاری در هر نوع تبلیغات، قبل از هر چیز به یک شروع خلاقانه نیاز دارید. به عنوان نمونه به شروع پیامک تبلیغاتی زیر توجه کنید.
خب حالا که عمق تاثیر خلاقیت را احساس کردید، به این سوال میرسیم که چطور خلاقیت را به نمونه پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار اضافه کنیم؟ بیایید با بررسی یک نمونه دیگر از متن پیامک تبلیغاتی خلاقانه، به سراغ پاسخ این سوال برویم:
اصول نوشتن نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
در ادامه به نقل از سایت ملی پیامک کل اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار را در 2 دسته قرار دادم و برای هر دسته توضیحاتی کوتاه برایتان آوردم.
- اصول نگارشی پیامک
- اصول محتوای پیامک
اصول نگارشی
قرار است با هم تمام نکات نگارش یک متن پیامک تبیلغاتی موثر را بررسی کنیم. پس منتظر چه هستید؟!
مختصر و مفید بنویسید
در ملی پیامک و همه سامانههای پیامکی متن پیامک محدودیت کاراکتر (تعداد حروف) دارد. خوبی این محدودیت 70 کارکتری این است که شما را مجبور میکند در کمترین کلمات موثرترین باشید. البته میتوانید متن طولانیتری با 140 حرف هم بفرستید؛ اما ما اینکار را توصیه نمیکنیم.
این کار هم هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی شما را تا حد قابل توجهی بالا میبرد؛ هم اینکه مخاطبان در بین این حجم از پیامها و نوتیفیکیشنها و... هیچوقت طوماری از صحبتهای شما را نمیبینند.
پس باید بتوانید در کمتر از 140 کاراکتر مخاطب را هیپنوتیزم کنید! در نتیجه برای نوشتن جملات کوتاه، بهتر است هر در سطر پیامک شما حدود 4 کلمه باشد.
به مثالهای زیر توجه کنید:
کلمات هدف را برجسته کنید
برای این کار میتوانید از کاراکترهایی مثل «» * { () و... استفاده کنید. از کلمات پیچیده و تخصصی استفاده نکنید تا مخاطب گیج نشود. گاهی برای جذابیت بصری به جای «و» میتوانید از علامت «+» استفاده کنید. استفاده از علامتهای «؟ و !» هم در جای خود خوب است.
مثلا:
در پیامک تبلیغاتی با مخاطب خود صمیمی باشید
نیازی نیست مثل نامههای اداری پیامک تبلیغاتی بنویسید. با مشتری صمیمی باشید. مثلاً میتوانید نام مشتری را هنگام ثبتنام دریافت کنید و در متن پیامک او را مورد خطاب قرار بدهید. در برخی موارد میتوانیم با رعایت ادب کمی لحن تبلیغ را صمیمی کنیم؛ فقط قول بدهید که در این زمینه افراط نکنید! به مثال زیر توجه کنید:
اصول محتوایی پیامک تبلیغاتی
شاید پیامک با محتوای جذاب، بدون اصول نگارشی هم تاثیر خودش را بگذارد. اما بدون محتوای جذاب، یک پیامک حتی با نگارش درست هم بیفایده است. پس قبل از ارسال اس ام اس انبوه با سرویس ملی پیامک نیاز است تا نکات زیر را حتما رعایت کنید:
- شروع جذاب و شروع جذاب! میتوانم بگویم مهمترین کاری که باید انجام بدهید، همین است! پیامکتان را جذاب شروع کنید تا مطمئن شوید مخاطب آن را تا آخر میخواند و در ذهنش باقی میماند.
- ضرورت ایجاد کنید و بازه زمانی اضافه کنید. این حس را به مخاطب القا کنید که اگر همین الان نجنبد فرصت شگفتانگیزی که به او دادهاید تمام میشود و سرش بیکلاه میماند! یادتان باشد آدمها چیزهایی که فرصت دارند را به بعد موکول میکنند و از یاد میبرند.
- در متن پیامک راهی برای تعامل مخاطب قرار بدهید. یک خواسته مشخص از مخاطب داشته باشید تا بازدهی پیامک خود را افزایش دهید. برای مثال از مشتری بخواهید برای تخفیف گرفتن، پیامک مذکور را به فروشندگان شما نشان دهد. مثلاً او را به تماس تلفنی، ارسال عدد خاص و یا بازدید از یک سایت دعوت کنید.
- مطمئن بشوید پیامک شما برای مشتری مفید است. در غیر این صورت ارسال این پیامک بیفایده است و به جای تاثیر مثبت، حس منفی ایجاد میکند.
+20 نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
برای اینکه ایده بگیرید تعدادی نمونه متن پیامک تبلیغاتی موثر را انتخاب کردهایم. در هر کاری دیدن نمونههای مشابه، میتواند باعث جرقه زدن ایدههایی مرتبط با شرایطمان بشود. برای اینکه راحتتر زمینه کاری خود را پیدا کنید، متنهای پیامکی را به صورت تفکیک شده قرار میدهیم. بیایید چند نمونه را با هم بخوانیم.
نمونه پیامک برای فروشگاه پوشاک
روزهای مهم مثل بلک فرایدی، شب یلدا، نوروز و... بهترین بهانه است اینکه پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و مشتریان را به مغازه، سایت یا حتی پیج اینستاگرام خود بکشانید. پیامکهای اطلاعرسانی از تخفیف را اول به مشتریان قبلی و قدیمی خود ارسال کنید.
نمونه متن رستوران
برای تبلیغ سودآور یک رستوران با پیامک تبلیغاتی باید به دو نکته دیگر هم توجه کنید. اول اینکه تبلیغات پیامکی به صورت منطقهای را در اولویت قرار دهید؛ دوم اینکه زمان ارسال پیامک تبلیغاتی را با زمان وعدههای غذایی تنظیم کنید. مثلا برای ناهار از ساعت 11 الی 14 و برای شام از ساعت 18 الی 21 پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
خدمات ویزا و تورهای مسافرتی
وقتی برای فروش تور و خدمات مسافرتی تبلیغات میکنید، باید متفاوت باشید. اگر متن تبلیغات پیامکی شما متمایز از رقبا نباشد، چرا مخاطبها باید بهجای آنها شما را انتخاب کنند؟! یادتان باشد که از تخفیف و مهلت هم به درستی استفاده کنید.
پیامک برای سالنهای آرایشی
تمایل به زیبا بودن و زیبا دیده شدن هم برای هر کسی وسوسهانگیز است! پس شما هم میتوانید روی همین موضوع دست بگذارید و در متن پیامک تبلیغاتی خود خلاقیت بیشتری به خرج بدهید. به نظر شما کدام یک از 3 متن زیر خلاقانهتر است؟
نمونه پیامک خدمات آموزشی
در تبلیغات برای جذب دانش آموز یا دانشجوی جدید مهم است که متن پیامک را با لحن صمیمانه بنویسید. تلاش کنید مخاطب را از نتیجه شرکت در دوره آموزشی خودتان باخبر کنید؛ مثلاً بهجای «میتوانی» بنویسید «میتونی»! با این روش میتوانید بیشترین تاثیر را روی ذهن مخاطب خواهید گذاشت.
نمونه پیامک نمایندگی بیمه
بیمههای مرکزی یا شعب نمایندگی بیمه هم میتوانند با تمرکز بر شیوه پرداخت حق بیمه مشتریان و نحوه بازپرداخت خسارت بیمه، یک متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار در این زمینه بسازند.
نمونه پیامک برای مطبها، کلینیکها و بیمارستانهای پزشکی و دندانپزشکی
متاسفانه در حال حاضر مهمترین دغدغه بیماران معطلی زیاد، کیفیت خدمات و هزینههای درمان است. اگر در متن پیامک بتوانید این 3 معضل را پوشش بدهید، شک نکنید در تبلیغات خود موفق میشوید.
نمونه پیامک تاثیرگذار برای دیگر کسبوکارها
اگر کسبوکار مورد نظر شما در لیست بالا نبود، نگران نباشید. در این زیر برخی از دیگر متنهای تبلیغاتی را برای شما قرار دادیم. اگر باز هم نمونههای بیشتری میخواهید به کانال تلگرامی خصوصی برای نمونه متن پیامکی سر بزنید.
حالا دست به کار شو!
وقتش است که دست به کار شوید و با الگو برداری از نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار که با هم دیدیم، متن مناسب پیامک خود را بنویسید. میتوانید از نکات و نمونههای بالا الهام بگیرید. ما در اینجا فقط درمورد متن پیامک صحبت کردیم؛ اما عوامل دیگری هم مثل زمان ارسال و نوع دستهبندی مخاطبین هدف، تاثیر مهمی دارند. امیدواریم زیباترین پیامک ها را از شما دریافت کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره با همکاران ما در ملی پیامک تماس ۰۲۱۶۳۴۰۴ بگیرید.
ارسال نظر