۱۳۰۲۸۲۱
۱۲۳۸
۱۲۳۸
پ

رپورتاژ آگهی

راجع به تهاتر(معاوضه) چه میدانید؟

تهاتر یا معاوضه به­ معنای معامله­ هایی است که در گذشته به ­عنوان مبادله کالا به کالا شناخته می­شد. انجام چنین معاملاتی قوانین و مقررات خاص خود را دارد.

راجع به تهاتر(معاوضه) چه میدانید؟

تهاتر یا معاوضه ملک به­ معنای معامله­ هایی است که در گذشته به ­عنوان مبادله کالا به کالا شناخته می­شد. انجام چنین معاملاتی قوانین و مقررات خاص خود را دارد.

در واقع زمانی که شما قصد تعویض خودروی خود را دارید تا بتوانید دوباره ماشین دیگری را خریداری کرده، بهتر است تهاتر خودرو را برای این هدف انتخاب کنید.

زمین، آپارتمان، خودرو یا هر کالای دیگری که فرد تمایل داشته باشد به­ صورت غیر نقدی معامله کند، به­ شکل تهاتر ملک یا خودرو امکان­پذیر خواهد بود.

در حال حاضر امکانی فراهم شده است تا افراد با کمک اپلیکیشن ­هایی همچون یر ب یر، به ­راحتی بتوانند در بستر اینترنت و به­ صورت تهاتر هوشمند، نسبت به معاوضه خودرو یا ملک خود اقدام کنند.

آشنایی با انواع تهاتر

به ­طور کلی انجام معاملات با عنوان تهاتر، دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها قوانین و استانداردهای خاص خود را دارند.

با توجه به این مسئله، در صورتی که تمایل به معاوضه ملک یا خودرو دارید، در ابتدا باید آشنایی کافی نسبت به روند انجام این معاملات داشته باشید تا از این راه، معاوضه خودرو یا تهاتر ملک را به­ شکل اصولی انجام دهید.

تهاتر قهری

این نوع از معاوضه به­ طور کامل تحت نظارت مراجع قانونی انجام می­شود و در واقع، طرفین معامله دخالتی در نتیجه آن نخواهند داشت.

در این نوع از تهاتر، شروط خاصی در نظر گرفته می­شود که مراجع قانونی حین انجام معاوضه آنها را کامل بررسی می­کنند.

زمانی می­توان گفت که مبادله کالا بین 2 طرف از نوع قهری است که شروط زیر حاکم باشد:

  • طرفین معامله نسبت به یکدیگر هم طلبکار و هم بدهکار باشند.
  • جنس یا دین مورد معامله نیز در این نوع از تهاتر باید یکسان باشد، یعنی معاوضه خودرو باید در ازای یک خودرو انجام شود و نمی­توان چیز دیگری مثل پول یا زمین را جایگزین آن کرد.
  • معاوضه جنس بین ۲ طرف معامله باید به­ صورت هم­زمان انجام شود و نمی­توان برای یکی، موعد یک ماهه در نظر گرفت و دیگری بعد از یک سال برای تهاتر دین اقدام کند.
  • در زمان­ هایی که عقد قرارداد بر سر معاوضه ملک باشد، باید حتما هر ۲ ملک مورد نظر در یک شهر قرار داشته باشند.
  • هر ۲ جنس مورد معامله باید آزاد بوده و در گرو مراجع قانونی نباشند.

تهاتر قضایی

در هنگامی که طرفین معاوضه نتوانند بر سر مسائل مربوط به دین یا جنس مورد نظر مانند مکان، زمان پرداخت و اصل دین به توافق برسند، حکم قضایی، تمامی این موارد را تعیین می­کند.

در نظر داشته باشید که انجام تهاتر بر اساس این روش زمانی قابل اجرا است که املاک یا اجناس مورد معامله به­ صورت قانونی تایید شده باشند.

به ­طور مثال؛ در صورت تهاتر ملک با یکی از انواع ارز دیجیتال نمی­توان مراتب آن را به ­خوبی پیگیری کرد، زیرا هنوز ارزهای دیجیتال به­ عنوان یک ابزار برای معاوضه یا تهاتر از نظر قانونی به رسمیت شناخته نمی­شوند.

تهاتر قراردادی

یکی از آسان­ترین راه­ هایی که می­توان برای انجام معامله به ­صورت تهاتر در نظر گرفت، نوع قراردادی است که هیچ کدام از شرایط قهری برای آن در نظر گرفته نمی­شود.

به­ طور کلی باید گفت که در انجام این معامله، مسئولیت آن به ­طور کامل برعهده طرفین است و تحت توافق هر 2 طرف انجام می­شود.

شما می­توانید این روش معامله را برای تهاتر خودرو یا هر جنس دیگری که در نظر دارید، انجام داده و شرطی مبنی بر هم­ نوع بودن دین مورد معامله وجود ندارد.

در حال حاضر با توجه به استقبال افراد از این نوع معاملات، امکانی فراهم شده است تا افراد با استفاده از اپلیکیشن تهاتر مانند یر ب یر، معاملات خود را به ­صورت تهاتر هوشمند انجام دهند.

مزایای انجام معامله به­صورت تهاتر

با در نظر گرفتن این مسئله که ارزش پول، در حال حاضر رو به کاهش است، اغلب افرادی که قصد خرید و فروش املاک، خودرو یا دیگر اجناس را دارند، معاوضه یا تهاتر را ترجیح می­دهند.

عدم نقدشوندگی سریع، مشکلات مربوط به جابه ­جایی پول در حساب ­های بانکی و کمبود نقدینگی از سری عواملی است که افراد را به سمت انجام معاملات بر پایه تهاتر سوق می­دهد.

با در نظر گرفتن رکودی که در بازار مسکن وجود دارد، در صورتی که قصد عوض­ کردن ملک خود را دارید، تنها راه مناسب برای این منظور تهاتر ملک است.

راجع به تهاتر(معاوضه) چه میدانید؟

از چه طریقی می­توان تهاتر ملک یا خودرو را انجام داد؟

در حال حاضر محل مشخصی برای انجام این نوع از معاملات به ­صورت تخصصی وجود ندارد. اما فضاهایی در قالب اپلیکیشن یا وب­سایت برای انجام این کار فراهم شده است.

چنین فضاهایی را که می­توان به­ عنوان تهاتر هوشمند در نظر گرفت، این امکان را برای شما ایجاد می­کند تا در هر زمان و موقعیتی، آگهی معاوضه خود را به ­راحتی ثبت کنید.

اپلیکیشن یر ب یر یکی از بهترین مواردی است که می­توانید برای این منظور از آن استفاده کنید.

شما می­توانید با دانلود و نصب اپلیکیشن یر ب یر _ ثبت آگهی خود را، مبنی بر معاوضه هر نوع جنسی که در نظر دارید، در هر لحظه از شبانه ­روز انجام دهید.

تمامی مراحل مربوط به ثبت­نام و ارائه خدمات در این اپلیکیشن تهاتر، به ­صورت رایگان در اختیار شما قرار می­گیرد.

نکاتی که برای انجام تهاتر باید در نظر بگیرید

شاید به­ نظر برسد که انجام معاملات به ­صورت تهاتر خیلی ساده است. اما در صورتی که سررشته ­ای از آن نداشته باشید، ممکن است ضرر و زیان بسیاری را متحمل شوید، پس بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • گاهی ممکن است یکی از طرفین معامله دچار ورشکستگی شود و اموال او در لیست گرویی قانون قرار بگیرد، در این صورت طرف مقابل برای تصمیم­گیری درباره اموال فرد بدهکار باید منتظر نظر قانون باشد.
  • یکی از رایج­ترین تهاتر­هایی که انجام می­شود، معاوضه ملک با مصالح ساختمانی است که در پروژه ­های ساخت ­و ساز زیاد به آن می­پردازند، در این صورت نمی­توان انتظار همزمانی پرداخت دین را داشت.
  • سعی کنید حتما در زمان انجام تهاتر یک قرارداد شامل اطلاعاتی همچون مشخصات طرفین معامله، توافقات صورت­ گرفته و اطلاعات مربوط به دارایی مورد معامله تنظیم کنید.

جمع­ بندی

تهاتر یا معاوضه ملک، خودرو یا هر جنس دیگری نوعی از معامله است که در گذشته به ­عنوان مبادله کالا به کالا نیز شناخته می­شد.

تهاتر شامل انواع مختلفی مانند قراردادی، قهری و قضایی است که انجام هر کدام، شرایط خاص خود را دارد. یکی از ساده­ ترین نمونه­ های آن تهاتر قراردادی است.

معاوضه خودرو یا اجناس دیگر به ­روش قراردادی، تنها نیازمند توافق طرفین است و نظارت قانونی خاصی بر آنها حاکم نیست.

شما می­توانید با کمک اپلیکیشن یر ب یر، آگهی معاوضه خود را مبنی بر تهاتر خودرو، ملک یا هر نوع اجناس دیگری ثبت کنید. خدمات این برنامه به­ صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می­گیرد.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج