۱۲۹۳۷۱
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

وزیر احمدی نژاد از این هواپیما دفاع کرده بود

هواپیمای سقوط کرده از نوع ایران ۱۴۰ یا همان آنتونوف ۱۴۰ روسی است که از مدتی پیش با عنوان طرحی ملی در اختیار ناوگان هوایی کشور قرار گرفت هواپیمای کوچکی که از همان ابتدا مخالفانی داشت تا زمانی که وزیر وقت راه و ترابری حمایت بی سابقه ای از این هواپیما کرد.

عصرخبر: هواپیمای سقوط کرده از نوع ایران ۱۴۰ یا همان آنتونوف ۱۴۰ روسی است که از مدتی پیش با عنوان طرحی ملی در اختیار ناوگان هوایی کشور قرار گرفت هواپیمای کوچکی که از همان ابتدا مخالفانی داشت تا زمانی که وزیر وقت راه و ترابری حمایت بی سابقه ای از این هواپیما کرد.

در حالی که برخی خلبانان ایرانی هواپیمای ایران ۱۴۰ را مناسب با پرواز در ایران نمی دانند و از همان ابتدا نسبت به این هواپیما موضع داشتند، بهبهانی، وزیر سابق راه در برنامه ای که به طور زنده از شبکه دوم سیما پخش می شد به دفاع از این هواپیما پرداخت و به مجری برنامه گفت:«شما هواپیمای بوئینگ را دیدید؟ ایران ۱۴۰ نمونه کوچک این هواپیماست، هواپیمای ایران ۱۴۰ نمونه کوچک شده هواپیمای ایرباس است، هواپیمایی است که خودش پلکان دارد!»(نقل به مضمون).

از سوی دیگر وی در گفتگوی با سایر رسانه نیز به دفاع از ایران ۱۴۰ پرداخته و اعلام کرده «کتبا می نویسم هواپیمای ایران ۱۴۰ از فوکر بهتر است.

وزیر راه و ترابری ادامه داد: " اگر الان ادعا کنیم می‌توانیم هواپیما بسازیم خوب شوخی کرده‌ایم. اما اگر بتدریج در این مسیر گام برداریم در سالهای آینده سازنده خواهیم شد. هواپیمای ایران ۱۴۰ نمونه آن است که طراحی آن توسط متخصصان ایرانی انجام گرفته است.بنده چند بار سوار این هواپیما شده‌ام و حاضرم کتبا بنویسم ایران ۱۴۰ از هواپیمای فوکر بسیار بهتر است.چراکه هم هواپیمای نو وهم خودکفا است. اگر به تدریج در مسیر ساخت وارد شویم در آینده می‌توانیم با خارجی ها رقابت کنیم."»

این اظهارات وزیر راه سابق در خصوص هواپیمایی است که امروز سقوط کرده و حدود ۴۰ تن از هموطنان ما در آن کشته شده اند، بی شک قصد نگارنده خبر حمله به تولید داخل نیست و حتی تولیدات بزرگترین کمپانی های هواپیما سازی مانند ایرباس در مورد مدل A۳۸۰ با اشکالاتی همراه بود اما گاه اظهارنظرهای مسئولین موجب تعجب مخاطبان و مردم می شود که باید مسئولانی که اکنون دارای پست سمت هستند در نوع اظهارنظر ها و دفاع هایی که از اعمال و رفتار خود دارند جانب اعتدال و منطق را رعایت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • کاربر

      فعلا که تو دولت روحانی سقوط کرده پس وزیر روحانی باید جابگو باشه

      پاسخ ها

      • حسین

        نه اقا اینها هرچی هست وخواهد بود و خواهد پیش آمد را گردن دولت قبلی میندازن خوب اینم خودش یه حربه سیاسته دیگه !!!!!

    • میم

      اگه خوبه خودتون سوار شید لطفا!

    • ناشناس

      هر تپه اي ميري جاي آثاري از اين آدم اونجا معلومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج