آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۲۸۸۱۹۱
۴۴۹۰
۴۴۹۰
پ

حمایت مجلس شورای اسلامی از قانون شاه؟!

به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی که پس از انقلاب بسیاری از قوانین را تغییر داده، از این قانون خوشش آمده و قصد تغییر آن را ندارد.

عصر ایران: این بار واقعا پای محمدرضا شاه پهلوی در میان است، در اینکه زن‌ها بدون اجازه شوهر نمی‌توانند از کشور خارج شوند. می‌پرسید چطور چنین چیزی ممکن است؟ کافی است سری به سایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بزنید. هنوز هم قانون گذرنامه همان قانون دولت شاهنشاهی مصوب سال ۱۳۵۱ است و حتی اسمش هم تغییر نکرده. ماده ۱۸ این قانون می‌گوید زنان شوهردار ولو کمتر از ۱۸ سال تمام با موافقت کتبی شوهر و در موارد اضطراری اجازه دادستان شهرستان محل درخواست گذرنامه می‌توانند از کشور خارج شوند.

به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی که پس از انقلاب بسیاری از قوانین را تغییر داده، از این قانون خوشش آمده و قصد تغییر آن را ندارد. علاوه بر اینها متخصصان روانپزشکی می‌گویند هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه قدرت عقلی زن از مرد کمتر باشد وجود ندارد و زن‌ها هم به اندازه مردها قدرت تشخیص خوب و بد را از هم دارند. دلایل دیگری هم وجود دارند که بر طبق آن باید قانون خروج زن از کشور با اجازه شوهر اصلاح شود. این گزارش  را ببینید تا بیشتر بدانید. 

حمایت مجلس شورای اسلامی از قانون شاه؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج