۱۲۸۸۰۶۶
۲۵۵۴
۲۵۵۴
پ

خودرو سرنشین‌دار ژاپنی به پرواز درآمد!

ژاپن اولین آزمایش خودرو پرنده‌ی سرنشین‌دار را انجام داد و گامی مهم در مسیر گسترش این نوع وسایل نقلیه‌ی جذاب برداشت.

زومیت نوشت: ژاپن اولین آزمایش خودرو پرنده‌ی سرنشین‌دار را انجام داد و گامی مهم در مسیر گسترش این نوع وسایل نقلیه‌ی جذاب برداشت.

ودروهای پرنده ازجمله بهترین و جذاب‌ترین وسایل نقلیه‌ برای آینده هستند. این خودروها برای حل مسائل ترافیک، ازدحام، آلودگی و سایر مشکلاتی که صنعت حمل‌ونقل کنونی با آن مواجه است، راهکاری نوآورانه ارائه می‌دهند. وسایل نقلیه‌ی پرنده با قابلیت‌های خود برای طی کردن مسافت‌های کوتاه در زمان بسیار کم باعث خواهند شد جاده‌ها برای عبور عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و مسافرانی که مسافت‌های طولانی در پیش دارند، آزاد شوند. یکی از مزیت‌های این خودروها این است که در مقایسه با خودروهای معمولی زمینی، به زیرساخت‌های کمتری نیاز دارند و باعث می‌شود به راهکاری جذاب برای حمل‌ونقل تبدیل شوند.

اکنون ژاپن پرواز آزمایشی با خودرو پرنده‌ی سرنشین‌دار را در استان اویتا انجام داده است که ایده‌ی استفاده از این وسایل نقلیه را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. گروه تحقیقاتی Masc مستقر در اوکایاما، این آزمایش را با استفاده از یک خودرو پرنده‌ی دونفره که براساس فناوری‌های پهپاد ساخته شده است، انجام داد. این خودرو، مسیری از پیش‌ تعیین‌شده را بدون نیاز به راننده کنترل کرد و به‌طور عمودی تا ارتفاع ۳۰ متری بالا رفت و سپس با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت به‌مدت حدود سه‌ونیم دقیقه روی دریا چرخید.

خودرو سرنشین‌دار ژاپنی به پرواز درآمد!

کیرینو هیروشی، رئیس Masc اظهار داشت شرکت متبوعش قصد دارد خودروهای پرنده را به محصولی تجاری تبدیل کند و وزارت حمل‌ونقل ژاپن نیز خاطرنشان کرد که این اولین‌ پرواز آزمایشی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی پرنده‌ی سرنیش‌دار در فضای باز است. آینده‌ی خودروهای پرنده واقعاً امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد و پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز در ژاپن، گام مهمی در جهت تحقق این چشم‌انداز آینده‌نگرانه است.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای پرنده، قبل‌ از اینکه بتوانند چنین محصولاتی را به‌ تولید انبوه برسانند به زمان و تخصص بیشتری نیاز خواهند داشت. چالش‌های طراحی و مهندسی تنها مشکلاتی نیستند که سازندگان خودروهای پرونده باید آن‌ها را حل کنند. مجوزهای زیست‌محیطی، نظارتی و ایمنی نیز ازجمله عواملی هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. مسائلی مانند آلودگی صوتی، زیرساخت‌های پرواز و فرود، ظرفیت حمل محدود، آموزش خلبان‌های جدید و هزینه‌های بالا، موانع مهم دیگری هستند که در مسیر پذیرش گسترده‌ی خودروهای پرنده قرار دارند.

علاوه‌براین، قوانین حاکم بر خودروهای پرنده هنوز در مراحل اولیه‌ است و باید برای انطباق با ترافیک پروازی تنظیم شوند. سازمان‌های نظارتی درحال‌حاضر مشغول تدوین مقررات مربوط به خودروهای پرنده‌ی خودران و وسایل نقلیه‌ی هوایی شخصی هستند تا از این طریق ایمنی آن‌ها را تنظیم و روش استفاده از آن‌ها را مشخص کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج