جامعه را به عصر حجر برنگردانید
مطابق گزارش رسمی مرکز پژوهشهای مجلس، فقط در ۶ سال گذشته، تعداد جاماندگان از تحصیل در کشور از ٧٧٨ هزار دانشآموز به ٩١١ هزار نفر رسیده است که فقط ٧٢ هزار نفر آنها کلاس اولی هستند که تعدادشان در این فاصله دو برابر شده است.
روزنامه هم میهن نوشت: مطابق گزارش رسمی مرکز پژوهشهای مجلس، فقط در ۶ سال گذشته، تعداد جاماندگان از تحصیل در کشور از ٧٧٨ هزار دانشآموز به ٩١١ هزار نفر رسیده است که فقط ٧٢ هزار نفر آنها کلاس اولی هستند که تعدادشان در این فاصله دو برابر شده است.
همچنین ترکتحصیل نیز نزدیک به ٢٨٠ هزار نفر است که کوشش برای جذب بازماندگان فقط حدود ۴ درصد موفق بوده است. این مشکل در دوره کرونا و در میان دختران بیشتر مشهود است.
مسئله آموزش، بهویژه برای دختران را نباید کماهمیت دانست. گمان نکنید که با ازدواج آنها برای شما فرزندآوری میکنند و به همین علت بیخیال آموزش آنان شوید. چنین کودکانی جامعه را با چالشهای اساسی مواجه خواهند کرد.
جامعه را به عصر حجر برنگردانید. یک وزیر قدرتمند و بودجه مناسب برای احیای زیرساخت آموزشی در نظر بگیرید. اتلاف منابع و بودجه کشور چه در بخش درآمدها و چه در بخش هزینهها به وفور دیده میشود و زیانبار است.
کودکان خود اعم از دختر و پسر را به سوی آموزش و پرورش سوق دهید که بیشترین بهرهوری را دارد. تاخیر موجب پشیمانی میشود، پشیمانی زمانی که دیگر کاری نمیتوانید کرد.
ارسال نظر