پسرها بیشتر جذب هرمی ها میشوند
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: فعالیت شرکتهای هرمی در کلانشهرها به صفر رسیده است و باقی مانده این شرکتها در قالب بازاریابی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: فعالیت این شرکتها در کلانشهرها به صفر رسیده و هرازگاهی در برخی شهرستانهای کوچک و کمتر درگیراین موضوع شرکتهایی اقدام به فعالیت و عضو گیری از طریق روشهای قدیمی کرده و متاسفانه بازهم عده ای از هموطنان در دام آنها گرفتار می شوند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اعلام اینکه پسرها بیشتر از دختران جذب شرکتهای هرمی می شوند، افزود:جامعه هدف شرکتهای هرمی جوانان ۲۰ تا۳۰ سال هستند و این افراد عمدتا به دلیل نداشتن شغل و عدم رضایت از کار به منظور کسب درامد بیشتر جذب شرکتهای هرمی می شوند.
رهبریان با اعلام اینکه شرکتهای هرمی در قالب بازاریابی اینترنتی اقدام به عضو گیری میکنند، افزود: وضعیت تجارت الکترونیک مشخص است و هرگونه پیشنهاد غیر واقع و وسوسه کننده نشان دهنده وجود اشکال در آن شغل است. این افراد به بهانه بازاریابی اینترنتی اقدام به جذب نیرو کرده و از افراد می خواهند برای دریافت پورسانت عده ای دیگر را برای بازاریابی اینترنتی معرفی کنند.
به گفته وی، موضوع مبارزه با جعل و کلاهبرداری نیاز به اطلاع رسانی بسیاری دارد چرا که اقشار مختلف جامعه، در خطر به دام افتادن کلاهبرداران هستند پس باید با برملا کردن شگردهای مجرمان به مردم، شهروندان را آگاه و از وقوع جرائم جلوگیری کنیم.
ارسال نظر