۱۲۷۳۳۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

روزهای ناسالم تهران ۳ برابر روزهای پاک

شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران اعلام کرد: در ۴ ماه گذشته تنها ۶ روز هوای تهران پاک بوده است این درحالی است که ۱۸ روز هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم و یک روز نیز کاملاً ناسالم بوده است.

خبرگزاری مهر: در ۴ ماه گذشته تنها ۶ روز هوای تهران پاک بوده، در صورتی که ۱۸ روز هوا برای گروه های حساس جامعه ناسالم و یک روز نیز کاملاً ناسالم بوده است.

در ساعات پایانی روز نهم تیر که شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در تهران بودیم، شاخص ذرات معلق به ۱۹۱ رسید، در صورتی که بیشترین میزان ذرات معلق که در سال گذشته در تهران به ثبت رسید، ۱۷۰ بوده است.

این گزارش می افزاید، هر چند وضعیت کیفیت هوای تهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطلوب تر شده اما چندین بار در سال جدید شاهد وقوع پدیده گرد و غبار شدید در تهران بودیم.

بنا بر این گزارش، به ترتیب مناطق ۱۶ در جنوب، ۴ در شمال شرق و ۲ در غرب تهران، شاهد اوج غلظت ذرات معلق در زمان وقوع پدیده گرد و غبار بوده اند و بیشترین میزان ذرات معلق در آنها به ثبت رسیده که غلظت آن بسیار فراتر از میزان استاندارد بوده است.

شایان ذکر است پدیده گرد و غبار که روز نهم تیر پایتخت را فرا گرفت و منشأ آن ناشی از معادن شن و ماسه غرب استان تهران به عنوان کانون‌های داخلی ورود گرد و خاک به شهر تهران اعلام شد، به توده‌ای از ذرات جامد ریز، غبار و گاهی دود گفته می شود که علاوه بر ایجاد محدودیت دید افقی به میزان یک تا دو کیلومتر، برای بیماران قلبی و تنفسی نیز بسیار زیان‌آور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج