۱۲۶۴۳۴۴
۱۴۶۵
۱۴۶۵
پ

روش جدید پلیس برای کاهش صدمات تصادف

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به تصادف میان خودروهای سواری با کامیون‌ها که موجب رفتن خودرو به زیر کامیون و آسیب‌دیدگی راننده و سرنشینان خودروهای سواری می‌شود، گفت: برخی از کامیون‌ها و به خصوص کامیون‌های بنز دارای شرایطی هستند که ارتفاع سپر جلو و عقب آنها به گونه‌ای است که در صورت برخورد با خودروهای سواری، این خودروها به زیر کامیون رفته و اصطلاحا له می‌شوند. در واقع این ویژگی سبب شده تا در هنگام تصادف آسیب و خساراتی که به خودروهای سواری وارد می‌شود، تشدید شود.

ایسنا نوشت: سردار سید تیمور حسینی با اشاره به تصادف میان خودروهای سواری با کامیون‌ها که موجب رفتن خودرو به زیر کامیون و آسیب‌دیدگی راننده و سرنشینان خودروهای سواری می‌شود، گفت: برخی از کامیون‌ها و به خصوص کامیون‌های بنز دارای شرایطی هستند که ارتفاع سپر جلو و عقب آنها به گونه‌ای است که در صورت برخورد با خودروهای سواری، این خودروها به زیر کامیون رفته و اصطلاحا له می‌شوند. در واقع این ویژگی سبب شده تا در هنگام تصادف آسیب و خساراتی که به خودروهای سواری وارد می‌شود، تشدید شود.

وی ادامه داد: بنابراین در راستای کاهش جانباختگان حوادث رانندگی تدبیر جدیدی برای این دسته از کامیون‌ها اتخاذ شده و آن الزام نصب حفاظ ایمنی برای این کامیون‌هاست. طرحی که بناست از اول دی ماه اجرا شود.

تصمیم جدید پلیس راهور برای کاهش صدمات تصادف خودروهای سنگین/ نصب حفاظ روی کامیون‌ها اجباری شد

حسینی با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز به تصویب رسیده است، گفت: کامیون‌های مذکور باید از یک حفاظ ایمنی استفاده کنند که در صورت وقوع تصادف از هدایت خودروی سواری به زیر کامیون جلوگیری شود.

روش جدید پلیس برای کاهش صدمات تصادف

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره اینکه چه تعداد کامیون باید حفاظ ایمنی را نصب کنند، گفت: برآوردها نشان می‌دهد که از مجموع حدود ۴۰۰ هزار دستگاه کامیونی که در کشور داریم تقریباً ۱۸۰ هزار دستگاه نیاز به نصب حفاظ ایمنی دارد که این موضوع از چندین ماه قبل به آنان اعلام شده است.

وی درباره اینکه طرح کنترل حفاظ ایمنی کامیون‌ها چگونه اجرا می‌شود، نیز گفت: حدود سه ماه است که در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه این موضوع مرتبا به رانندگان کامیون‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. ما اعلام کردیم که این طرح از ابتدای دی ماه اجرا شده و نصب حفاظ ایمنی بر روی کامیون‌ها با شرایط گفته شده، کنترل خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه در اجرای این طرح لازم است که سایر دستگاه‌های مسئول نیز هماهنگی‌ها و همراهی‌های لازم را داشته باشند، اظهارکرد: به عنوان مثال وزارت صمت باید مراکز مجاز نصب حفاظ ایمنی را تعیین و معرفی کند. همچنین لازم است دیگر دستگاه‌ها نیز هرچه زودتر هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگس فراجا با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در کاهش صدمات و تلفات ناشی از تصادفات موثر است، گفت: ماموران پلیس راهور این کامیون‌ها رصد می‌کنند.

وی درباره نبود شرط دارا بودن حفاظ ایمنی در جدول جرائم و تخلفات رانندگی نیز گفت: این موضوعی است که در جدول جرایم موجود نیست. در چنین مواردی ما از طریق وزارت کشور درخواست می‌کنیم که مبلغ و کد جریمه تصویب و تعریف شود که در خصوص نصب حفاظ ایمنی کامیون ها نیز مکاتبات و مراحل قانونی در جریان است و تصمیمات بعدی اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت تصویب کد و مبلغ جریمه حتما کامیون‌های فاقد این حفاظ جریمه نیز خواهند شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج