این بنزها با یک میلیارد تخفیف فروخته میشوند
شرکت مرسدس بنز در چین دو مدل جدید EQE و EQS را با تخفیف قابل توجهی به فروش میرساند! این تخفیف که در بیشترین حالت به ۳۳ هزار دلار (بیش از یک میلیارد تومان) میرسد، بهخاطر عدم استقبال و فروش ضعیف دو سدان برقی است.
دیجیاتو نوشت: شرکت مرسدس بنز در چین دو مدل جدید EQE و EQS را با تخفیف قابل توجهی به فروش میرساند! این تخفیف که در بیشترین حالت به ۳۳ هزار دلار (بیش از یک میلیارد تومان) میرسد، بهخاطر عدم استقبال و فروش ضعیف دو سدان برقی است.
تنوع بسیار بالای مدلهای برقی در چین و انتخابهای زیادی که مشتریان چینی پیش روی خود دارند، دلیل اصلی این امر است.
نگاهی به شاخه چینی وبسایت مرسدس بنز نشان میدهد قیمت EQE در این کشور حالا از ۴۷۸,۰۰۰ یوان (معادل ۶۷,۴۳۰ دلار) شروع میشود. این رقم قبلأ برابر با ۵۲۸,۰۰۰ یوان (معادل ۷۴,۴۸۰ دلار) بود.
اما همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، بیشترین تخفیف به سدان پرچمدار EQS مربوط میشود. این خودرو حامل برچسب قیمتی ۱,۱۹۰,۰۰۰ یوان (معادل ۱۶۷,۸۷۰ دلار) بود، ولی اکنون با پرداخت ۹۵۶,۰۰۰ یوان (معادل ۱۳۴,۸۶۰ دلار) قابل خرید است؛ یعنی چیزی در حدود ۳۳ هزار دلار تخفیف!
احتمالاً خواهید پرسید تکلیف مشتریانی که EQS را با قیمت قبلی خریداری کردهاند، چطور خواهد شد؟ مرسدس بنز فکر آنها را کرده و گفته به این گروه از مشتریان خدمات ویژهای ارائه میکند.
مرسدس بنز EQS و فروشی کمتر از ۱۰۰ دستگاه در ماه
چند منبع مطلع از وضعیت مرسدس بنز در گفتگو با بلومبرگ، فروش EQE و EQS را در چین ناامیدکننده توصیف کردهاند. این افراد به بلومبرگ گفتهاند که میزان فروش دو مدل مذکور به قدری پایین است که برخی نمایندگیها به تبلیغات اضافی رو آوردهاند. آنها حتی اعلام کردهاند فروش EQS در مقاطعی کمتر از 100 دستگاه در ماه بوده است.
یک مشکل بنیادین
مرسدس بنز EQS در چین با یک مشکل بنیادین روبهرو است. برای دستیابی به ایرودینامیک بهتر، مهندسان سقف این خودرو را با ارتفاع کم و قوسدار طراحی کردهاند که آن هم بهنوبهخود فضای سر سرنشینان عقب را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار میدهد. از سوی دیگر، مشتریان متمول چینی معمولاً ترجیح میدهند بهجای رانندگی، در صندلی عقب بنشینند، چیزی که با روح EQS سازگار نیست!
مرسدس بنز با ارسال پاسخی به گزارش بلومبرگ میگوید این شرکت در حال تجدید نظر در جایگاه مدلهای سری EQ است. اشتوتگارتیها معتقدند بازار خودروهای برقی پرچمدار، بهخصوص مدلهایی با قیمت بیشتر از یک میلیون یوان، کماکان در حال تکامل است. مرسدس بنز تأکید کرده است که تحولات بازار، از جمله جایگاه فعلی محصولات سایر خودروسازان در کلاس مدلهای لوکس، را با دقت رصد و تحلیل میکند.
مرسدس بنز تنها شرکتی نیست که محصولات خود را با تخفیف قابل توجه در چین عرضه میکند. پیش از این و در ماه اکتبر، تسلا هم مجبور شد تصمیم مشابهی بگیرد.
حکمرانی برندهای چینی بر بازار داخلی
شاید بدانید چین بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی محسوب میشود. با توجه به حمایتهایی که از سازندگان مدلهای برقی وجود دارد، مدام بر تولیدکنندگان چنین مدلهایی افزوده میشود. اما نکته تأملبرانگیز اینکه برندهای مطرح بینالمللی نتوانستهاند سهم مناسبی از این خوان گسترده را از آن خود کنند. طبق تازهترین آمار انجمن سازندگان خودروهای سواری چین، در هفت ماهه اول امسال حدود 80 درصد از بازار مدلهای برقی این کشور در اختیار برندهای داخلی بوده است.
شایان ذکر است مرسدس بنز از ابتدای امسال تا ماه جولای، 8,800 دستگاه خودروی برقی به مشتریان چینی تحویل داده است. برای درک بهتر از وضعیت موجود، باید گفت آمار فروش برند BYD فقط در ماه اکتبر به حدود 220 هزار دستگاه میرسد!
ارسال نظر