۱۲۴۱۴۲۴
۵۶۱
۵۶۱
پ

فیسبوک، در آمریکا دیجی‌کالا در ایران

بررسی و تحلیل محبوب‌ترین مقصد شغلی جویندگان کار در ایران و جهان

اکثر افراد شاغل، بیش از ۴۰ ساعت از ارزشمندترین ساعت‌های هفته خود را در محل کارشان سپری می‌کنند. در واقع بخش مهمی از زندگی‌شان در این محل جریان دارد. به همین خاطر است که این محل باید از کیفیت‌های لازم برای زندگی برخوردار باشد. می‌توان گفت اگر یک فرد بیکار یا حتی شاغل، میل و رغبت زیادی به کار کردن در محیطی خاص نشان می‌دهد به این معناست که آن محل کار از استانداردها و کیفیتی برخوردار است که باعث شده در نگاه کارجویان به درجه‌ای مطلوب برسد.

برترین‌ها: نسیم بنایی، روزنامه‌نگار نوشت: اکثر افراد شاغل، بیش از ۴۰ ساعت از ارزشمندترین ساعت‌های هفته خود را در محل کارشان سپری می‌کنند. در واقع بخش مهمی از زندگی‌شان در این محل جریان دارد. به همین خاطر است که این محل باید از کیفیت‌های لازم برای زندگی برخوردار باشد. می‌توان گفت اگر یک فرد بیکار یا حتی شاغل، میل و رغبت زیادی به کار کردن در محیطی خاص نشان می‌دهد به این معناست که آن محل کار از استانداردها و کیفیتی برخوردار است که باعث شده در نگاه کارجویان به درجه‌ای مطلوب برسد. 

در ایران هم شرکت‌هایی وجود دارند که کارجویان رغبت زیادی برای کار کردن در آن‌ها نشان می‌دهند. به تازگی، گزارشی از ایران‌ تلنت منتشر شده که در آن دیجی‌کالا به عنوان محبوب‌ترین برند معرفی شده‌است. دیجی‌کالا در میان ۳۰ شرکتی که در گزارش ایران‌ تلنت به عنوان محبوب‌ترین شرکت‌ها برای کارجویان معرفی شده‌اند، رتبه نخست را به دست آورده‌است. این دومین باری است که دیجی‌کالا به عنوان محبوب‌ترین شرکت معرفی می‌شود. اسنپ و ایرانسل هم جزو دیگر شرکت‌هایی هستند که بعد از دیجی‌کالا، گزینه مطلوب کارجویان برای کار کردن به شمار می‌آیند. اما چه چیزی شرکت‌ها را به گزینه مطلوب برای کار کردن تبدیل می‌کند؟ 

بررسی و تحلیل محبوب‌ترین مقصد شغلی جویندگان کار در ایران و جهان

اولویت‌های کارجویان برای انتخاب دیجی‌کالا علاوه بر پرداخت حقوق بالا، مواردی دیگری را هم در بر می‌گیرد که محل کارهای امروزی را قابل تامل می‌کند. مسائلی مانند امنیت شغلی، فرصت ارتقای شغلی، ساعت کاری منعطف و زمان داشتن برای توسعه فردی، امکان دورکاری، محیط جوان و پرانرژی و رابطه خوب با مدیران از جمله مواردی است که کار کردن در دیجی‌کالا را برای کارجویان جذاب کرده‌است. اما پرسش اینجاست که سایر شرکت‌های جهان چه وضعیتی دارند؟ برخی مجلات و شبکه‌های اجتماعی مثل فورچون و لینکدین، فهرست‌هایی در این زمینه دارند که رتبه شرکت‌های مختلف را به‌ویژه در آمریکا نشان می‌دهد.

خلاقیت و شکوفایی در کنار خدمات و امکانات

یکی از پرطرفدارترین شرکت‌ها برای کارجویان در دنیا «فیسبوک» است. این شرکت عمدتا رتبه اول تا سوم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌است. همه این شبکه اجتماعی را می‌شناسند، اما فیسبوک دقیقا چه کاری انجام داده که از نگاه کارجویان مطلوب بوده‌است؟ مهم‌ترین مسئله‌ای که این شرکت دنبال می‌کند، خلاقیت است. عمده کارجویان هم می‌گویند فرصت بروز خلاقیت در این شرکت باعث شده آن را به چشم یکی از بهترین شرکت‌ها برای کار ببینند. اما نمی‌توان موارد مثل حمل‌ونقل رایگان، مساعده مالی به افراد بچه‌دار، ورزشگاه و وعده‌های غذایی رایگان و حتی میان‌وعده از جمله مواردی است کارجویان را برای کار کردن در فیسبوک ترغیب می‌کند.

بررسی و تحلیل محبوب‌ترین مقصد شغلی جویندگان کار در ایران و جهان

تجربه‌های نو، انگیزه‌های نو 

مهم‌ترین عاملی که کارجویان امروزی را به خود جذب می‌کند، تجربه‌های جدید و نوآورانه است. به همین خاطر، شرکت‌هایی که خودشان را به عنوان شرکت‌های فعال در عرصه نوآوری معرفی کرده‌اند، رتبه بهتری به دست می‌آورند. برای مثال شرکت گوگل توانسته خودش را به عنوان شرکتی نوآور در ذهن کارجویان معرفی کند و همین امر باعث شده مورد استقبال کارجویان قرار بگیرند. در واقع نوآوری عنصری جذاب است که کارکنان را به خود جذب می‌کند. معمولا به لحاظ پرستیژحرفه‌ای هم شرکت‌های نوآور وضعیت بهتری دارند و در زمینه جذب کارکنان موفق‌ترند.

فضای مدرن و اتمسفر پویا 

عمده شرکت‌هایی که در فهرست شرکت‌های مطلوب از نگاه کارجویان قرار گرفته‌اند، یک نقطه مشترک دارند که برایشان نقش آهنربای جذب نیرو را ایفا می‌کند؛ این آهنربا همان اتمسفر یا فضایی است که با دنیای امروزی مطابقت پیدا کرده و از فضای سنتی فاصله گرفته‌است. کارکنان در این شرکت‌ها به جای اینکه در قالب‌های سنتی کاری قرار بگیرند و کارهای روزمره را پیش ببرند، در فضایی مدرن و اغلب به صورت گروهی، کارشان را پیش می‌برند. شرکت اوبر یکی از برترین شرکت‌ها در این زمینه است. 

بررسی و تحلیل محبوب‌ترین مقصد شغلی جویندگان کار در ایران و جهان

در حالی‌که طبق تصور رایج، کارکنان این شرکت مدام باید در حال رسیدگی به مسافران باشند، آن‌ها می‌توانند در فضای شرکت بازی کنند. یکی از بازی‌های رایجشان هم پینگ‌پنگ است که در آن تمرکز و سرعت‌عمل برای خدمت‌رسانی به مسافران را یاد می‌گیرند. در واقع برندهایی مانند اوبر، لابه‌لای فعالیت‌های روزانه و مرسوم برای کارکنان، عناصری را تعبیه کرده‌اند که به نیروهای کاری، انگیزه بیشتر برای کار می‌دهد. علاوه بر آن، فرصتی برای ایجاد صمیمیت میان کارکنان فراهم می‌آورد. به این ترتیب شاهد نوعی فرهنگ شرکتی مدرن هستیم که کارجویان را به خود جذب می‌کند.

رویای کار در محیط کار مدرن

طبق فهرست لینکدین، شرکت‌های آمازون، آلفابت، فیسبوک، سیلزفورس و تسلا برترین رتبه را در میان کارجویان دارند و همه آن‌ها در زمینه امکانات و تسهیلات برای کارکنان، ایجاد فضای خلاقانه و جذاب و ارائه حقوق مطلوب به کارکنان، اشتراک دارند که همین امر باعث شده رتبه برتر را در میان شرکت‌ها داشته باشند.

بررسی و تحلیل محبوب‌ترین مقصد شغلی جویندگان کار در ایران و جهان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج