آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۲۳۳۷۵۱
۷۸ نظر
۱۲۵۷۰
۷۸ نظر
۱۲۵۷۰
پ

فرار قاتل مخوف رفسنجان از زندان با ظهور طالبان

مرد افغان که از زندان افغانستان گریخته بود، در جنایتی هولناک در شهرستان رفسنجان ۶ افغانستانی و ۴ ایرانی را به قتل رساند.

همشهری آنلاین: مرد افغان که از زندان افغانستان گریخته بود، در جنایتی هولناک در شهرستان رفسنجان ۶ افغانستانی و ۴ ایرانی را به قتل رساند.

فرار قاتل مخوف رفسنجان از زندان با ظهور طالبان

اولین تصویر از عامل جنایت هولناک در رفسنجان

مرد افغان که سال‌ها قبل در جریان یک درگیری در افغانستان دست به جنایت زده و زندانی بود، پس از ورود طالبان موفق به فرار از زندان شد و به ایران گریخت تا یکی از هولناک‌ترین جنایات سال را در رفسنجان رقم بزند. او به گمان اینکه همشهریانش قصد دارند او را تحویل پلیس افغانستان بدهند جان ۶ افغان و ۴ ایرانی را با ضربات چاقو گرفت.

ساعت ۱۹ روز یکشنبه پانزدهم مرداد ماه، در یک باغ پسته در نزدیکی چاه‌ موتور کشاورزی احمدآباد شور در بخش بهرمان شهرستان رفسنجان درگیری خونینی رخ داد. مردی افغان که حالت عادی نداشت با دو نفر از کارگرانی که در چاه‌موتور کار می‌کردند و از هموطنانش بودند گلاویز شد و با ضربات چاقو آنها را به قتل رساند.

قاتل چاقو به‌ دست پس از آن به سمت تعدادی ایرانی که در یک زمین کشاورزی سرگرم کار بودند هجوم برد و ضرباتی نیز به آنها زد.

در این میان چند تبعه افغان که در آن حوالی بودند و قاتل را می‌شناختند برای دستگیری او وارد درگیری شدند اما مرد افغان دیوانه‌وار به آنها هم ضرباتی زد و بعد فرار کرد.

دقایقی بعد گزارش این حادثه خونین به اورژانس، پلیس و قاضی ویژه قتل اعلام شد و تیم‌های جنایی و امدادگران اورژانس راهی محل حادثه شدند.

تعدادی از افرادی که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بودند جانشان را از دست داده بودند اما تعدادی دیگر هنوز زنده بودند که برای درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

با حضور تیم پلیسی و قضایی مشخص شد که در جریان این حملات ۱۱ نفر هدف ضربات چاقو قرار گرفته‌اند که در میان آنها ۴ ایرانی وجود داشت و مابقی اهل کشور افغانستان بودند.

فردی که با بی‌رحمی این ۱۱ نفر را هدف ضربات چاقو قرار داده بود مردی بود اهل کشور افغانستان که در همان تحقیقات اولیه هویت وی شناسایی شد اما هنوز انگیزه او از قتل‌ها مشخص نبود.

برادر او که در درگیری حضور داشت نخستین فردی بود که بازداشت شد اما مدعی بود که در قتل‌ها نقشی ندارد و سعی داشته مانع برادرش شود اما موفق نشده است.

او گفت: برادرم مشکلات روحی و روانی داشت و مدت‌ها بود که به مخدر شیشه معتاد شده و هرازگاهی دچار توهمات عجیبی می‌شد. او در افغانستان جزو دسته اراذل و مخلان امنیت بود و حتی اعضای خانواده‌مان و من را نیز بارها به قتل تهدید کرده بود.

۲ ساعت بعد 

نام قاتل خطرناک به سرعت در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری او آغاز شد. این در حالی بود که از بیمارستان خبر رسید شماری از مجروحان بر اثر خونریزی در بیمارستان جان باخته‌اند. به این ترتیب تعداد قربانیان این حادثه به ۱۰ نفر رسید؛ ۶ افغان و ۴ ایرانی و از میان مجروحان تنها یک نفر جان سالم به در برد که هم‌اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

تحقیقات گسترده‌ای که از سوی تیم جنایی برای دستگیری قاتل مخوف آغاز شده بود در کمتر از ۲ ساعت نتیجه داد و معلوم شد که این مرد به شهرستان انار گریخته است.

درحالی‌که هوا تاریک شده بود متهم سوار بر موتور سیکلتی که چراغ‌های آن خاموش بود، خودش را به شهرستان انار رسانده و به‌نظر می‌رسید قصد دارد به‌ سمت مرز برود و از ایران فرار کند.

او وقتی به شهر رسید که دسته‌های عزاداری در خیابان بودند و علاوه بر این گشت پلیس هم در آن محدوده بود.

قاتل مخوف به محض دیدن جمعیت و گشت پلیس، با موتورش دور زد و قصد داشت از راه دیگری فرار کند اما مأموران که تا آن لحظه اطلاعات کاملی از وی به‌دست آورده بودند، او را شناختند و به تعقیبش پرداختند.

قاتل خطرناک اقدام به فرار کرد و درحالی‌که چاقو به‌دست داشت یک ضربه به شکم و یک ضربه به گردن خود زد و ناگهان روی زمین افتاد.

مأموران با دیدن این صحنه اورژانس را خبر کردند و دقایقی بعد مرد جنایتکار تحت الحفظ به بیمارستان منتقل و معلوم شد زخم‌هایش عمیق نیست و خطر جانی ندارد.

خصومت شخصی 

وقتی تیم تحقیق بالای سر قاتل در بیمارستان حاضر شد، وی ادعا کرد که انگیزه او از این جنایت هولناک اختلافاتش با همشهریان و مسائل شخصی بوده است.

ایمان شهسواری، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان که از همان لحظات نخست حادثه در محل جنایت حاضر شده و دستورات ویژه‌ای برای دستگیری قاتل صادر کرده بود می‌گوید: قاتل که هم‌اکنون در بیمارستانی در شهرستان انار بستری است به قتل ۶ نفر از همشهریان خود و ۴ ایرانی اعتراف کرده است.

وی ادامه می‌دهد: متهم به‌ گفته خانواده‌اش گاهی دچار توهمات می‌شده و در ارتکاب این جنایت انگیزه شخصی داشته است. 

هرچند هنوز بازجویی‌های دقیق از متهم صورت نگرفته است اما براساس تحقیقات اولیه مشخص شده که متهم چند سال قبل در کشور افغانستان دست به جنایت زده و به اتهام قتل در زندان بوده است. با روی کار آمدن طالبان اما وی موفق به فرار از زندان شده و پس از آن به‌صورت قاچاقی وارد ایران شده و به همراه خانواده‌اش (خواهرها و برادرانش) در شهرستان رفسنجان ساکن شده و کارگری می‌کرد.

آنطور که تحقیقات نشان می‌دهد انگیزه قاتل افغان، اختلافش با همشهریان خود بوده که متأسفانه چند ایرانی هم بدون اینکه اختلافی با او داشته باشند با ضربات چاقوی او به قتل رسیدند.

قاتل تصور می‌کرده که همشهریانش (افرادی که به قتل رسیده‌اند) قصد داشتند او را تحویل پلیس افغانستان بدهند و به همین دلیل احتمال می‌رود افاغنه‌ای که توسط او کشته شده‌اند از طایفه مقتولی بوده‌اند که در افغانستان به‌دست وی کشته شده بود.

حالا و با دستگیری متهم باید صبر کرد تا وی از بیمارستان مرخص شود و به‌صورت تکمیلی و دقیق بازجویی از او انجام شود.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد تمام افرادی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند مرد و در بازه سنی جوان و میانسال و از افرادی بودند که در محل چاه‌موتور کشاورزی سرگرم کار بوده‌اند.

روایت شاهدان ماجرا

فرار قاتل مخوف رفسنجان از زندان با ظهور طالبان

نام یکی از قربانیان ایرانی این حادثه حمید شمس الدینی است که ۴۵ سال بیشتر نداشت.دختر خواهر او می گوید: «درگیری قاتل با چند افغان دیگر از خانه یکی از دوستانش شروع شده بود. بعد از اینکه در آن خانه چند نفر را به قتل رسانده بود، راه افتاده بود و در صحراهای اطراف شهرستان، چشمش به هر کسی افتاده بود صدایشان می کرد و می گفت ببینید در سر من چیزی هست. بعد که افراد به او نزدیک می شدند با چاقو به آنها حمله می کرد.»

خواهرزاده مقتول در آخر گفت:«قاتل کارگر زمین های کشاورزی بود.هیچ وقت پیش نیامده بود در نزاعی شرکت کند.اما از برخی امدادگران اورژانس شنیده ایم که قاتل ضربه های کاری را به نقاط کشنده بدن قربانیان وارد کرده بود.»

احمد و مهدی عسگری، پدر و پسری بودند که سر زمین کشاورزی خود مورد اصابت ضربات مهلک بی رحمانه این قاتل به نام صمد خان قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند.مجید عسگری پسرعموی احمد ۶۰ ساله در توضیح این حادثه می گوید: «درگیری صمد با چند افغان از اتاق آن چند نفر شروع شده و هنوز نمی دانیم که این نزاع به چه علت صورت گرفته بود. بدون هیچ کدورت قبلی و هیچ نزاعی سراغ پسرعموی ۶۰ ساله من و پسر ۳۰ ساله اش به نام مهدی هم رفت و آنها را مورد اصابت ضربات چاقو قرار داد. چند سالی بود که صمد را کم و بیش می شناختیم.می دانستیم که او کارگر باغ ها و زمین های کشاورزی است اما هیچ وقت رفتار خشنی از او ندیده بودیم.»

یکی دیگر از افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده، مرد میانسالی به نام رضا پرخو است.او صاحب ۷ دختر و یک پسر است و روز گذشته در حالی که سر زمین کشت پسته خود مشغول کار بود ناگهان مورد حمله ضربات چاقو از سوی تبعه افغان قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

داماد رضا پرخو می گوید: «حدود ساعت دو و نیم ظهر دیروز بود که پدر همسرم برای کاری بیرون از خانه رفت. کمی بعد با تنها پسرش تماس گرفته و گفته بود سر زمین کشت پسته اش، یک تبعه افغان از پشت سر به او حمله کرده و با چاقو به او ضربه زده بود. قاتل را می شناختیم اما فقط نام او را می دانستیم و پدر همسرم می دانست که او کارگر زمین های کشاورزی افراد است. هیچ مشکل و خصومتی با او نداشت و نمی دانم چرا بی دلیل از پشت سر به پدرزنم حمله کرده بود. در این چند سال که او را دیده ایم، رفتار غیرمتعارفی از او سراغ نداشتیم.اگر سابقه مشکل ساز شدن داشت قطعا کسی به او کار نمی داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ایران کشورافغانی هاشده

    • ناشناس

      کدام مسئول پاسخگوی حضور این جانیان در کشور هست ؟؟؟؟
      این امنیتی هست که تکیه گاه همه مشکلات و گرفتاری مردم هست . که می گفتید خداروشکر امنیت داریم ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        امنیت ایران عقده بی وطنها شده .ناامنی یعنی اونچه در سوریه و همین افغانستان هست

    • ناشناس

      چه بگم :!!!

    • ناشناس

      خدا می‌دونه چه قدر دیگه ازشون هست .ولشون کردند بین مردم بدون هیچ نظارتی .

    • ناشناس

      بی شرف

    • ناشناس

      احمد رفت محمود آمد صمدخان زد بابا چرا مملکت اینگونه بی در پیکر شده که طرف از زندان فرار کرد آمد ایران به همین راحتی آدم کشت:

    • ناشناس

      ازمرزهای ایران هم هرجنایتکاری خیلی راحت وارد میشه نه؟

    • ناشناس

      احتمالاً عضو داعش بوده

    • بی نام

      دکتر مهندسهاش میرن خارج قاتلهاش میان ایران

    • ناشناس

      مشهد هم دو نفر رو کشت یه افغانی گفتن ازبک

    • اریایی

      جان همه درخطره معلوم نیست چنتا از این افغانیا تو ایرانه باید اخراج بشن همه افغان‌ها

    • ناشناس

      مرز چرا باز افغانی راحت میاد قاچاقی

    • ناشناس

      هواشون هم دارن میگن تبعه بیگانه گفتن نگین افغانی مردم حساس نشن به افغانستان

    • بهزاد

      در ایران هزاران نفرافقانی داریم که دزدقاتل داریم که راحت آدم می کشن دولت هم که توفکرمانیست

    • ناشناس

      یعنی این همه ادم یه وسیله برا دفاع کردن نداشتن حتی یه بیل

    • ناشناس

      چطور اومد ایران. پس معلومه. ایران پناهگاه جنایتکاران وفراریان افغانستان است. مبارک کیهان ومسئولان باشه

    • ناشناس

      ضد ونقیض که میگویند یکبار میگویند بعد از استقرار طالبان اومده ایران و لی مردم عادی میگویند چند سال ایران زندگی میکرده ، پس معلومه خبرتان درباره هویتش دروغه

    • ناشناس

      مرز شرقی وله. برای حبران کاهش جمعیت و فرزند اوری هفت میلیون مهاجر افغانی رو بی خساب کتاب وارد کردن. من ایرانی همه چی مشخص ولی افغانی بی نام و. نشان داخل کشور هر کاری بخواد میکنه. کشور به نیروی کار افغانی احتیاج داره ولی دیگه نه انقدر بی حساب کتاب.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دادش آمار اشتباه نده ! هفت میلیون آمار دولت ! این بالای سی میلیون وارد ایران شدن تمام روستاهای افغانستان خالی شده وفقط پیر مردها و پیرزنهای بی کس کار که توانی اومدن به ایران نداشتن اونجا موندن

    • ناشناس

      جایزه حقوق بشر را به وزیر کشور دهید.!!!

    • ♧◇♡♤

      از روز اول گفته شد بخاطر زمین و پول درگیری پیش اومده حالا میگن مشکل روحی داشته و ترسیده تحویلش بدن
      اینم داره ماسمالی میشه

    • ناشناس

      باید دولت فوری اقدام کند تا دیر نشده امنیت توسط طالبان در خطر است

    • ناشناس

      مرز هارا مثل ترکیه باید دیوار کشید و پاسگاه ها باید چند برابر شود

    • وحید. ش

      ایران شده بهشت جانیان طالبان چرا ایرانم مثل ترکیه مرز هایش را دیوار نمی کشه

    • ناشناس

      حداقل سر مرز نمیتونید نظارت کنید وقتی میان تو هر شهرستانی ساکن میشن یه اطلاعات ازشون بگیرید یه سوال جواب ازشون کنید....

    • رحیمی

      چرادولت افغانیهای جنایتکاررااخراج نمی کندایران راکردیده ایدافغانستان

    • ناشناس

      چطور یه قاتل اینقدر راحت از مرز رفت و آمد می کنه؟

    • ناشناس

      همون اتفاقی که مردم عادی می دونستند ولی وزارت کشور بی در پیکر ایران توجیه می کرد. خدا این مملکت نگهداشته متاسفم تسلیت به خانواده های داغ دیده

    • ناشناس

      خب چجوری این همه افغانی خیلی راحت وارد ایران میشن معلومه مرزها بازه و نظارتی نیست

    • ناشناس

      مملکت وقتی بی درو پیکر بشه با این مسیولین بایدم قورباغه ابو عطا بخونه

    • ناشناس

      چرا یه قاتل از افغانستان به ایران میاید و چند نفر آدم بیگناه را میکشد؟
      مرزها را باید ببندند و از ورود افغانها جلوگیری کنند.

    • ناشناس

      کشور بی در و پیکر

    • رضا بحیرائی

      هیچ کشوری مثل ایران بی دروپیکر نیست.

    • خوبه دستش اسلحه نبود

    • ناشناس

      این وحشیگریها به مهاجرهای قانونی که محترمانه زندگی می کنن خیلی آسیب میزنه. ظلمه بهشون

    • محمد پارسی

      لعنت بر مسئولان بی کفایت و بی تعصب ما ...چرا افغانی چاقاقی باید وارد کشور بشودوبه همین راحتی زندگی کندو جنایت کند..

    • ناشناس

      حکومت ایران با ورود این آدمها موافقه. چرا؟ حتمآ بنفعشونه

    • ناشناس

      نمی دانی چرا؟ چون به اسم اینهااز سازمانهای بین المللی کم مالی و غیره دریافت می کندومی فرستدبه.. .....

    • ناشناس

      مسعولان جواب بدن که اجازه ورود به کشور را به ااینها دادند انها ی عمر خشونت دیدند از این به بعد هم این کارا را میکنند همشون را بفرستند بروند

    • ناشناس

      بهترین موقعیت را مسعولان برای دشمنان فراهم کردند همه با هم به ایران امدند حالا این اولشه

    • امیر

      گناه یک افغان را به پای همه افغانها نوشتن درست نیست.

    • ناشناس

      مثل ترکیه مرزها رو اگه دیوار بتنی بکشن، خیلی از اتفاقات و حوادث دیگه نمی افته

    • ناشناس

      بی‌در وپیکر تر از این کشور داریم کدام کشوری چند میلیون افراد بیگانه بی هویت در خود جای داده سالها قبل نسبت به مخاطرات امنیتی نسبت به حضور پرشمار افغانی ها تذکر داده ام

    • ناشناس

      جنبش اصیل منطقه

    • ایرانی

      تازه اولشه . جانیان و قاتلان بی رحم افغانی خیلی راحت وارد ایران میشن و قتل و جنایت میکنن و دوباره برمیگردن افغانستان

    • ایرانی

      مرز ایران با افغانستان را دیوار بلند بکشید و کل افغانیهای بدون مجوز را در اسرع وقت اخراج کنید و افغانیهایی را که با مجوز وارد کشور میشن در کمپها اسکان دهید

    • ناشناس

      غم و غصه این خانواده قربانیان گردن بانیان بی عرضه ی امنیت ایرانه، دائم هم دم از امنیت میزنن، معلوم نیست پس این تعداد میلیونی افغان قاچاق چطور راحت رفت و امد میکنن؟ هیچ کشوری انقد بی در و پیکر و پر ادعا نیست...

    • ایرانی

      حالا که دولت بفکر مردم نیست ایکاش مردم بفکر خودشون باشن و به افغانیها خانه اجاره ندن و شرکتهای خصوصی و کشاورزان هم از کارگران بدون مجوز استفاده نکنن

    • ایرانی

      آینده ایران بشدت در خطره . طالبانیها و داعشیها بعنوان مهاجر و اکثرا قاچاقی وارد ایران میشن و اینجوری کل ایران را مین گذاری میکنن و امنیت کشور و مردم را بخطر میندازن

    • ایرانی

      90 دزصد قاتلان اجاره ای افغانی هستن

    • ایرانی

      دولت بلایی بسر مردم آورده که به افغانیها اعتماد میکنن . خیلی از دخنران ایرانی توسط همین مهاجرین افغانی به قتل رسیده یا بهشون تجاوز شده و دلیل اصلیش فقر مطلقه

    • ایرانی

      هشتگ اخراج افغانیها را فعال کنید یا درب فرمانداریها تجمع کنید و خواستار تعیین تکلیف مهاجرین غیرقانونی شوید

    • ایرانی

      روز تاسوعا و عاشورا تعداد زیادی پاکستانی بخصوص زن و کودک برای گدایی به روستاهای اصفهان اومده بودن .چرا ؟؟؟؟مگه کشور بی در و پیکره

    • ایرانی

      ایرانیانی که به کشورهای اروپایی و امریکایی و استرالیا مهاجرت میکنن تا سالها در کمپ زندگی میکنن تا شرایطش را پیدا کنن تا بتونن وارد کشور مورد نظرشون بشن اما افغانیها صبح از افغانستان حرکت میکنن عصری میرسن تهران و اصفهان و شیراز و اراک

    • ناشناس

      بعد از تخلیه اطلاعاتی ، اعدامش کنید

    • ناشناس

      وقتی مسولین طالبان راکشوردوست وبرادر میدانند نتیجه همین میشه

    • ناشناس

      وقتی هر چه افغانی به راحتی از مرز رد میشوند وکسی هم کاری باهایشان ندارد آخرش همین میشود روزی میشود جمعیت افغانیها در هر خیابان از ایرانی ها بیشتر میشود!؟

    • vgyrew

      آقای مرز وله بی در وپیکره شهرهای ایران پر شده از افاغنه مقصر خودمون هم هستیم که کار به اینا میدیم تازه مصیبت اینجاس که بعضیا زن هم بشون میدن .

    • ناشناس

      سریعا اعدامش کنید این پدرسوخته را، تا دوباره از زندان نگریخته است.

    • ناشناس

      خخخخخخخ خرج میکنند برا نابودی بنده خدا

    • ناشناس

      قشنگ. معلومه که دارن ماست مالی می کنند.. یه روز می گن دعوا سر زمین بوده یه روز دیگه می گن روانی بوده چند روز دیگه هم میگن مقصر اون 4 نفر ایرانی هستند که وارد معرکه ودر گیری افغانی ها شدند. وباید دیه همه رو ملت ایران بدهد. خلاصه...... این داستان برا ماست مالی کردن و توجیه ورود افاغنه همچنان ادامه دا رد..

    • ناشناس

      تمام ماسه شویی ها وکارگاههای دورافتاده شده مکان افقانیهای قاچاقی وبدون مجوز

    • ناشناس

      چون تمام مرزبان رشوه خوارند تمام قاچاق وارد کشورمیشودچه موادو افغان

    • ناشناس

      اول میگویند از زندان طالبان فرار کرده و چون خدا رسوا کننده دروغگوهاست بعد از قول مردم میگویند چند سال در زمینهای کشاورزی کار میکرده و هیچ مشکلی نداشته بزودی مردم ایران این افغانیها را به سزای جنایاتشان خواهند رساند

    • ناشناس

      دیدید حالا ترکیه چ به جا دیوار کشید وجوون مردمشو نجات داد

    • ناشناس

      اول گفت با آمدن طالبان از زندان فرار کرده به ایران آمد بعد همسایه ها میگن چند ساله کار گر بوده میشناختنش طالبان چند ماهی هست آمدن

    • ناشناس

      ولی خداروشکر
      امنیت داریم!!!!

    • ناشناس

      بابا اینا بندازین بیرون ب هیچ چیز و کسی اعتقاد ندارن وقتی پدر افعانی ب دختر ۶ماهه خودش رحم نمیکنه و بهش تعرض میکنه ب ما رحم میکنن اینا هنوز در دوره قبل تاریخ زندگی میکنن

    • ناشناس

      چقدر بی دروپیکره مرز شرقی ایران که این جانیان وارد میشوند.کاش توافغانستان هم یک حرم داشتیم.

    • اریایی

      معلوم نیست چندتا دیگه از این روانی و قاتلهای احمد خان و صمدخان و نمیدونم چی خان تو این مملکت بی در پیکرد اومدند و در اینده جون چندتا ایرانی بی گناه دیگه در خطر مرگه

    • ایلام۹۸

      اگه تو
      ایران پارتی داره یه فیش حقوی اگه نداره لای دیوار یا زیر سیم خاردار در میره پس فردا نوبت مردم پاکستان هست/

    • شهروند

      اینهمه ملت میگن راه ندید افغانیهارو توجه نمیکنند سنگ بترکه افغانیهای مثبتشون یا کارگرند یا سرایدار بقیه خلافکارند و معتاد، دکتر مهندس افغانی که ایران نمیاد عزیز دل برادر مسئول محترم راه نده چوبشو ملت میخورند

    • ااا

      پدرشوهر منم شبانه یه افغانی کشت ورفت الانم بعد بیست سال قاچاقی بلند شدن فک وفامیلشون اومدن هیچ دولتی هم نیست ازشون بپرسه خدا به داد دل ما برسه

    • سید رضا میرسالاری۰

      طالبان ک‌ پارسال افغانستان را بعد از بیست سال گرفت
      این صمدو‌هم‌پارسال فرار کرد
      اونوقت شما چطور چند سالی صمد را می شناختند

    • ناشناس

      تو بازار آهن شادآباد ریختن سرم بکشنم قصر در رفتم

    • ناشناس

      مهمترین و اولویت اول خروج یا به زور بیرون کردن افغانها و ساختن دیوار مرزی هست دیر یا زود خواهید فهمید چی میگم البته خیلی از جنایت‌هاشون یا رو نمیشه یا خیلی دیر رو میشه هر چی بیشتر عقب بندازین به ملت خودتون خیانت کردین

    • محمدم از اهواز

      نمیدونم افغانیا را مجبورن وارد ایران میکنن.تریاک وحشیش که وارد میکنن.ماموران کشورمون میکشنن.قاچاق کار رسمی.آخه قانون فقط برا ایرانیا هست.کلی جوان بیکار ایرانی سرگردونن.خودمن بیکارم..خدایا خودت کمکمون کن.افغانی نه تحصیل نه فرهنگ تازه زن هم از خراسان ومشهد میگیرن فامیل هم شدن.ای کاش ۱مسول به این حرفام توجه بکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج