شاهکارهای لاکچری منصوری برای ثروتمندترینهای دنیا
کوروش منصوری به عنوان یکی از معروفترین تیونرهای جهان محسوب میشود. در ادامه با خودروهای شاهکار این تیونر معروف ایرانی آشنا خواهیم شد.
گجت نیوز: کوروش منصوری به عنوان یکی از معروفترین تیونرهای جهان محسوب میشود. در ادامه با خودروهای شاهکار این تیونر معروف ایرانی آشنا خواهیم شد.
کوروش منصوری به عنوان یک تیونر ایرانیالاصل طی سالهای اخیر توانسته گران ترین و لوکس ترین خودروهای جهان را برای مشتریان ثروتمند تیون کرده و آنها را به خودروهای خاص برای مالکان تبدیل کند. از آنجایی که شرکت تیونر کوروش منصوری فقط خودروهای لوکس و گرانقیمت را تیون میکند، توانسته طی سالهای اخیر به یک برند شناخته شده در میان علاقهمندان به حوزه خودرو تبدیل شود.
در واقع در حال حاضر مالکان ثروتمند برای تبدیل کردن خودروی گرانقیمت خود به یک خودرو خاص به سراغ کوروش منصوری میروند. در همین راستا قصد داریم شما را با خودروهای شاهکار این تیونر معروف ایرانی آشنا کنیم؛ خودروهایی که سرعت و قدرت آنها ارتقا پیدا کرده و از عناصر طراحی از جنس فیبرکربن، طلا و مرمر بهره میبرند تا برای مالکان خود یک خودروی خاص باشند.
خودروهای شاهکار کوروش منصوری
منصوری La Revoluzione
فراری F12 به عنوان یکی از بهترین سوپراسپرتهای جهان محسوب میشود، اما کوروش منصوری بر این باور بود که این خودرو میتواند عملکرد بهتری را ارائه دهد. در همین راستا برای فراری F12 بدنهای جدید را در نظر گرفت و توانست حتی مشکلات آیرودینامیکی آن را نیز برطرف سازد.
تیم منصوری برای تبدیل فراری F12 به La Revoluzione از بدنهای از جنس فیبرکربن در کنار ورودیها و خروجیهای هوا همانند خودروهای فرمول یک استفاده کردند. فضای داخلی این خودروی سوپراسپرت نیز همانند طراحی بیرونی از تریم جدیدی بهره میبرد. این خودرو در نسخه تیون شده به رینگهای جدیدی مجهز شده که پرههای سهگانه به عنوان تفاوت آن با نسخههای قبلی محسوب میشود. در پشت رینگهای جدید، دیسکها و کولیسهای قرمز ترمز خودنمایی میکند.
علاوه بر تغییرات ظاهری، La Revoluzione در بخش فنی نیز ارتقا پیدا کرده است. تیونر کوروش منصوری موتور V12 این خودرو را به توربوشارژ بزرگتر مجهز کرد و با برنامهریزی مجدد کامپیوتر خودرو توانست قدرت آن را به 1200 اسب بخار برساند. ضمن این که این خودرو میتواند ظرف 2.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز 363 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
منصوری LINEA Vincerò d’Oro
لیانا دئورو حاصل تلاش منصوری برای ارتقای بوگاتی ویرون بود. منصوری برای نام نسخه تیون شده بوگاتی ویرون از نام یک موسیقی کلاسیک استفاده کرده است. این خودرو همانند سایر تیونینگهای این شرکت از لحاظ ظاهری کاملا متفاوت با نسخه استاندارد به نظر میرسد.
از تغییراتی که منصوری برای نسخه تیونینگ شده بوگاتی ویرون ۱۶.۴ در نظر گرفته میتوان به بال عقب اصلاح شده، خروجیهای هوای بزرگتر، کاپوت کوتاهتر و چند قطعه ظاهری جدید اشاره کرد. طراحان منصوری با استفاده از فیبریک کربن و الیاف طلایی تزئین شده تم داخلی این خودرو را ارتقا دادند تا ظاهر بیرونی و درونی این خودرو هماهنگ شود.
منصوری فقط یک نسخه از این خودرو را تولید کرده و با قیمت ۲.۵ میلیون دلار آن را فروخته است؛ یعنی قیمت آن دو برابر قیمت نسخه اصلی بوگاتی ویرون است.
تسلا مدل S تیون شده
از آنجایی که خودروسازان محصولات برقی خود را برای ارائه بهترین عملکرد بهینه میکنند، تعداد محدودی از تیونرها به ارتقای آنها میپردازند؛ چرا که امکان دستکاری زیادی در آنها وجود ندارد. تسل مدل اس یکی از بهترین خودروهای برقی تولید شده محسوب میشود و طراحان تسلا در تمام بخشهای آن مهندسی دقیقی را انجام دادند، اما با وجود این تیم منصوری بر این باور بود که میتواند آن را باز هم ارتقا دهد و به همین دلیل مدل تیون شده آن را طراحی کرد.
طراحان منصوری شاسی تسلا مدل اس را از فیبر کربن ساختند تا از سبکی و استحکام مناسبی برخوردار شود. طراحان با هدف بهبود آیرودینامیک این خودرو برخی از قطعات ظاهری را نیز تغییر دادند. در واقع آنها با اضافه کردن قطعاتی به اسپویلر عقب، لبه عقبی و لبه جلویی باعث شدند تا شتاب این خودرو برقی و قدرت ترمزگیری آن ارتقا پیدا کند که البته این تغییرات بهینه شدن مصرف انرژی را نیز به همراه داشته است.
از سایر تغییراتی که منصوری برای تسلا مدل اس در نظر گرفت میتوان به رینگهای ۲۲ اینچی با کولیس ترمز سبز به همراه نوارهای سبز رنگ به بدنه خودرو اشاره کرد.
منصوری تروفئو
در حال حاضر سازندگان ابرخودروها بدنه آنها را از جنس فیبرکربن میسازند تا همزمان سبک و مقاوم باشد، اما منصوری بر این باور است که میتواند در ابرخودروها از درصد بیشتری از فیبرکربن استفاده کرد. این تیونر معروف برای نسخه تیون شدن لامبورگینی هوراکان رکابهای جدید، قاب آینه از جنس فیبرکربن و ورودیهای هوای بزرگتر را در نظر گرفته که باعث بهبود سطح آیرودینامیکی خودرو شده است.
ضمن این که هوا در نسخه تیون شدن بهتر از قبل به سمت موتور و ترمزها جریان پیدا میکند که روی خنکسازی نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت. منصوری موتور 5.2 لیتری V10 لامبورگینی هوراکان را ارتقا داده و اکنون از سیستم سوخت جدید، اینترکولر بزرگتر و پیستونهای جدید بهره میبرد.
منصوری برای این خودرو دو توربوشارژ جدید را نیز در نظر گرفته که باعث شده قدرت آن به ۱۲۵۰ اسب بخار برسد؛ یعنی قدرت نسخه تیون شده دو برابر نسخه استاندارد (۶۱۰ اسب بخار) است. این خودرو ظرف مدت ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند و حداکثر سرعت آن نیز حدود ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
منصوری گرونوس ۶*۶
مرسدس کلاس G به عنوان یکی از محبوبترین و پرفروش ترین محصولات این خودروساز آلمانی محسوب میشود. این شاسی بلند جذاب به دلیل فرم جعبهای شکل بدنه و سابقه نظامی خود توانسته نگاهی بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. مرسدس G63 AMG 6×6 به عنوان لوکسترین و پرآپشنترین محصول این خانواده بوده که منصوری برای آن یک نسخه تیون شده ویژه را در نظر گرفته است.
منصوری گرونوس ۶*۶ نسبت به نسخه استاندارد به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. از تغییرات ظاهری این نسخه نسبت به نسخه اصلی میتوان به سپر عقب جدید، ورودیهای هوای بزرگتر و کیت بدنه فیبرکربنی اشاره کرد.
منصوری با در نظر گرفتن قطعاتی جدید شامل سرسیلندر، یاتاقان، میللنگ و پیستون جدید برای موتور ۸ سیلندر خورجینی توربوشارژ این خودرو توانست عملکرد آن را نیز نسبت به قبل ارتقا دهد. از این رو قدرت این شاسی بلند جذاب از ۵۳۷ اسب بخار به ۸۲۹ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.
سیروس DB۱۱
از جذابترین و سریعترین محصولات تولیدی استون مارتین میتوان به DB11 اشاره کرد که البته نسخه ارتقا پیدا کرده استون مارتین DB9 به شمار میرود. منصوری برای هر دو خودرو نسخه تیون شدهای را تولید کرده است؛ در واقع این شرکت نسخه استون مارتین DB9 را با نام منصوری کوروش DB9 و استون مارتین DB11 را با نام منصوری سیروس DB11 طراحی کرده است.
طراحان منصوری برای نمای جلو از جمله در سپر و کاپوت استون مارتین DB11 تغییراتی را در نظر گرفتند که نتیجه آن علاوه بر افزایش جذابیت، باعث آیرودینامیک بهتره شده و همچنین هوای ورودی به موتور نیز افزایش پیدا میکند. طراحان با استفاده از رکابهای جدید و دیفیوزر توانستند آن را نسبت به نسخه اصلی پهنتر کنند. همچنین این تغییرات باعث جریان بهتر هوا در بخش پایین خودرو نیز خواهد شد.
پیشرانه استون مارتین DB11 نیز توسط منصوری ارتقا یافته و اکنون قدرت آن 100 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. در واقع پیشرانه 5.2 لیتری این خودرو تیون شده میتواند قدرتی برابر با 700 اسب بخار را تولید کند. منصوری سیروس DB11 ظرف مدت 3.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
نظر کاربران
درد و بلاش بخوره تو سر ایران خودرو و سایپا وگروه بهمن و کرمان موتور و ...
ای کاش از این سرمایه ها در کشور استفاده می شد
منصوری خلاقیت مردمی کن نه لاکچری
لیاقتمون همینه ک داریم
خودرو ساز های ایران ماشین مرگ
می سازند و تا می توانند چپاول می کنند.
بیش باد