۱۲۳۱۸۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

رکورد مصرف برق در ایران شکسته شد

همزمان با سر به سر شدن تولید و مصرف و ثبت رکورد جدید مصرف برق در کشور، وزارت نفت رسما از کاهش تحویل سوخت مایع شامل گازوئیل و نفت کوره به نیروگاه های کشور در دومین هفته فصل تابستان خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی از ثبت یک رکورد جدید مصرف برق در کشور خبر داد به طوری‌که برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران مصرف این انرژی پاک س از مرز ۴۷ هزار مگاوات عبور کرد.

آمارهای مدیریت شبکه برق کشور نشان می دهد که ساعت ۱۵ بعد از ظهر روز گذشته شنبه ۲۱ تیر ماه پیک مصرف برق با افزایشی بیش از ۶۸۰۰ مگاواتی به ۴۷ هزار و ۵۲۱ مگاوات رسیده است.

بر این اساس با اوج گیری مصرف برق تابستانی کشور، ذخیره برق نیروگاه ها به حدود ۳۴۷ مگاوات کاهش یافته است.

در همین حال مسئولان وزارت نیرو توان عملیاتی تولید برق با در نظر گرفتن کل نیروگاه‌های حرارتی، برقآبی و اتمی را حدود ۴۹ هزار مگاوات عنوان می کنند و پیش بینی می شود در صورت افزایش دمای هوا خاموشی‌هایی در سطح شبکه برق به وقوع بپیوندد.

همزمان با سر به سر شدن تولید و مصرف و ثبت رکورد جدید مصرف برق در کشور، وزارت نفت رسما از کاهش تحویل سوخت مایع شامل گازوئیل و نفت کوره به نیروگاه های کشور در دومین هفته فصل تابستان خبر داده است.

وزارت نفت امروز در گزارش خود آورده است: نیروگاه‌ها در هفته منتهی به ٢٠ تیر ماه بیش از ١٥ میلیون لیتر سوخت کمتر از هفته منتهی به ١٣ تیر مصرف کرده اند.

آمارها نشان می دهد که مصرف گازوئیل منتهی به ٢٠ تیرماه در مقایسه با هفته پیش ( ٧٧٠ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر) ٢٤ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر کاهش یافته است. برپایه همین آمارها، نفت کوره نیز در بازه زمانی چهاردهم تا بیستم تیرماه نسبت به هفته قبل از آن (٢٧٩ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر) ٢١,٢ میلیون لیتر کاهش داشته است.

در همین حال مسئولان وزارت نیرو امروز با اشاره به ثبت رکورد مصرف ۴۷۰۰۰ مگاوات مصرف برق در تابستان سالجاری جیره‌بندی برق تابستانی منازل را فعلا منتفی اعلام کرده و هشدار داده اند: حدود ۶۶ درصد مخازن گازوئیل و ۴۵ درصد مخازن نفت کوره نیروگاه ها خالی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • نازنين

      خيلي ببخشيد تو اين گرماي وحشتناك ساعت كاري ادارات رو كم نكردن خب معلومه همين اتفاق ميفته. الان اداره خود ما 4 طبقه س هرسال حداقل ماه رمضون كه 2 تعطيل ميشديم 2 ساعت تو برق صرفه جويي ميشد الان كل كولرها و فن ها مجبوره روشن باشه تازه مصرف برق كامپيوترها و سيستمهاي ديگه هم هستن. من نميدونم چرا بايد تاوان لج و لجبازي با دولت قبلي رو ملت بدن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج