نوع لباس مردم در این دو مکان تعیین میشود!
سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگعمومی کشور ضمن حضور در نمایشگاه «ایران ویژند» از اهداف و ظرفیتهای برگزای این نمایشگاه برای تقویت صنعت و فرهنگِ پوشاکِ ایرانی - اسلامی گفت.
ایسنا: سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگعمومی کشور ضمن حضور در نمایشگاه «ایران ویژند» از اهداف و ظرفیتهای برگزای این نمایشگاه برای تقویت صنعت و فرهنگِ پوشاکِ ایرانی - اسلامی گفت.
دبیر شورای فرهنگعمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور خود در نمایشگاه بینالمللی تهران در بخش غیررقابتی مد و لباسِ «ایران ویژند» از اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: «ایران ویژند» زنجیره تأمین مد لباس ایرانی اسلامی است بهاضافه اتصال بین تولیدکنندگان و طراحان و توزیعکنندگان تهران و گنجینه هزار رنگ استانهای ایران. این دو هدف اصلی را دارد در عین حال، هدایتگری تولیدکنندگان و حتی انجمنهای مد و لباس استانی، به سمت موضوعاتِ روز، صادرات، مدیریت بازار و نفوذ در تجارت بازار انجام میشود.
او ادامه داد: شناسایی ظرفیت این صد شرکتکننده، رابط بین شرکتکنندگان و توافق با کارخانههای نساجی و صادرکنندگان بزرگ است. در واقع «ایران ویژند» بستریست که میخواهد آثار و ماموریتهای جشنواره مد و لباس فجر را به بازار، مردم و جامعه برساند.
سیدمجید امامی گفت: اگر طراحان و تولیدکنندگان نوآور مد و لباس ایرانی - اسلامی، شاخصهای فرهنگی را رعایت کنند اما نتواند به بازار برسد، ما تنها ویترین داریم؛درصورتی که چیزی که لباس مردم را تعیین میکند، چهارراه ولیعصر و میدان هفتمتیر است. از اینجا بود که مانتوی جلو باز در ایران رسمی و شایع شد. مواجهه با این امر نامطلوب بهلحاظ فرهنگی ممکن نیست مگر اینکه تولیدکنندگانِ ایرانی - اسلامی بتوانند به بازار برگردند و بتوانند با حمایتهای ویژه و همچنین با نوآوری و اتصال به یکدیگر، سهم بازارشان را افزایش دهند. اگر بتوانیم فروش را افزایش دهیم و هزینه تولید را کم کنیم، دیگر نیاز نیست نگران فروشگاه و یا نگران نمایشگاههای رایگان و یا مالیات باشیم. تولیدکننده معتقد است مالیات حداقلی هزینهاش است.
همچنین امامی به مهمترین هدف کارگروه اشاره کرد و گفت: البته ما وظیفه داریم حجاب را بهعنوان کالای فرهنگی مطرح کنیم و وزارت ارشاد موافق این موضوع است و تمام تلاشمان را میکنیم؛ لکن مهمترین کار این است که بهصورت زیرساختی، طرحهای ایرانی - اسلامی را نفوذپذیر و مقتدرانه وارد بازار کنیم و این هدف کارگروه است.
همچنین از نمایشگاه ایران ویژند، چندی از مقامات دولتی اعم از محمد مهدی برادران(معاون صنایع عمومی وزارت صمت)، علی بهادری جهرمی(سخنگو و رئیس شورای اطلاعرسانی دولت و دبیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران)، اسماعیل شفاعی(مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور)، و نیز عاطفه خادمی(مشاور اجتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بازدید کردند.
این نمایشگاه عمومی، تا ۵ مردادماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللیِ تهران برپاست.
ارسال نظر