نسل بعدی یکی از بزرگترین هواپیماها در دست روسیه!
محققان مؤسسه مرکزی ایروهایروداینامیکس (TsAGI) روسیه در حال تلاش برای بهبود چیدمان آیرودینامیک نسل بعدی هواپیمای باربری آنتونوف An-۱۲۴ هستند. این هواپیمای غولپیکر که دومین هواپیمای بزرگ باری در جهان محسوب میشود، تحت عنوان «فیل» شناخته میشود.
دیجیاتو: محققان مؤسسه مرکزی ایروهایروداینامیکس (TsAGI) روسیه در حال تلاش برای بهبود چیدمان آیرودینامیک نسل بعدی هواپیمای باربری آنتونوف An-124 هستند. این هواپیمای غولپیکر که دومین هواپیمای بزرگ باری در جهان محسوب میشود، تحت عنوان «فیل» شناخته میشود.
بر اساس بیانیهای که از سوی این موسسه منتشر شده، روسیه تاکنون دو چرخه تحقیقاتی را پشت سر گذاشته تا آیرودینامیک این هواپیما را در سرعتهای پروازی مختلف بهینهسازی کند. بر اساس نتایج آزمایشها، محققان اکنون طراحی این هواپیما را دستکاری کردهاند تا بدنهای بزرگتر برای حمل بار بیشتر، پسارگیر کمتر در محل اتصال بالها و طراحیهای مختلفی برای انتهای بالها وجود داشته باشد.
نسل بعدی آنتونوف An-124 چه ویژگیهایی خواهد داشت؟
تغییر مهم بعدی بهینهسازی محفظه موتور است که امکان استفاده از موتورهای PD-35 را فراهم میکند. پژوهشگران سعی دارند نسل جدید An-124 قادر به حمل حداکثر 180 تن بار باشد. این رقم در نسل فعلی 120 تن است. بهعلاوه، این نسل قرار است بتواند حدود 7000 کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعت آن به حدود 850 کیلومتر بر ساعت برسد.
مهندسان در حال حاضر مشغول کار روی بهینهسازیهای این هواپیما هستند. آنها تمرکز خود را روی انتهای بالها گذاشتهاند که قابل جداسازی و تعویض است. آنها میخواهند بدانند که تغییر بخش انتهایی بال تا چه اندازه روی کیفیت آیرودینامیک اثر میگذارد. سپس قرار است بهترین گزینه انتخاب شود.
«الکساندر کروتوف»، محقق TsAGI میگوید: «هواپیمای فیل عمدتا برای کاربردهای غیرنظامی بهینهسازی شده است. به لطف افزایش اندازه بدنه، حالا میتوانیم به مشتریان خود اجازه دهیم با همان رنج پروازی بار بیشتری حمل کنند و با بخش انتهایی بال که قابلیت تعویض دارد، کیفیت آیرودینامیک را بالا میبریم.» نسل جدید این هواپیما در دنباله سال وارد فاز آزمایشهای تونل بادی میشود.
نسل فعلی آنتونوف An-124 بعد از هواپیمای اوکراینی An-225 بزرگترین هواپیمای باربری دنیاست. هر دو هواپیما در واقع طراح ارشد یکسانی داشتند، ولی An-225 از شش موتور استفاده میکند تا قدرت پروازی بیشتری داشته باشد. An-124 چهار موتور دارد و با 55 نمونهای که تاکنون از آن ساخته شده، بزرگترین هواپیمای باری نظامی در دنیاست که هنوز پرواز میکند.
ارسال نظر