یک دستگاه از زشتترینهای صنعت خودرو!
اگر طرفدار برند پکارد باشید احتمالا متوجه شباهت های جالب بدنه با پکارد کلیپر مدل ۱۹۴۱ شده اید، این در واقع تلاشی برای تضمین اصالت نام پکارد در پروژه بوده است.
عصرایران: پکارد(در برخی منابع فارسی پاکارد هم نوشته شده) نام کمپانی خودروساز آمریکایی بود که در سال ۱۸۹۹ توسط خانواده ای به همین نام فامیل در دیترویت(آمریکا) تاسیس شد. پکارد تا سال ۱۹۵۸ به فعالیت خود ادامه داد.
پکارد در دوران فعالیت خود و همزمان با دوران شکوفایی صنعت خودرو در آمریکا محصولاتی به سبک و مدل آن دوران روانه بازار کرد که در تصاویر زیر تعدادی از آنها را مشاهده می کنید:
این پروژه در واقع حاصل ماجراجویی های ذهنی روی گالیکسون است. وی در سال 1991 خود را آماده آغاز پروژه کرد و دقیقا به همین منظور مراحل قانونی استفاده از نام برند پکارد را طی و در نهایت مدل پکارد 12 را به ثبت رساند. در سال 1993 پروژه وارد فاز فیزیکی خود شد و در نهایت در سال 1998 به اولین رونمایی در آریزونا رسید.
اگر طرفدار برند پکارد باشید احتمالا متوجه شباهت های جالب بدنه با پکارد کلیپر مدل 1941 شده اید، این در واقع تلاشی برای تضمین اصالت نام پکارد در پروژه بوده است.
پکارد کلیپر ۱۹۴۱
در راه طراحی بدنه، 4 فرد حرفه ای از جمله دن جانسن طراحی سابق جنرال موتورز مشارکت داشتند. ساختار بدنه کاملا آلومینیومی انتخاب شد تا بر سازه فضاکار سوار شود. در نهایت وزن خودرو به 1701 کیلوگرم رسید.
سیستم ترمز با دیسک های 13.2 اینچی برای تمام چرخ ها نصب شد.
پیشرانه پکارد ۱۲
در بخش پیشرانه از نمونه تمام آلومینیومی OHV V-12 استفاده شد. این مجموعه با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک 4L80E جنرال موتورز هماهنگ شد. خروجی پیشرانه برابر با 440 اسب بخار محاسبه شده است. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.
در آزمایش ها، پکارد 12 طی 4.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسید. از دیگر ویژگی های فنی باید به سامانه تعلیق مستقل، ترمزهای ضدقفل و فاصله بین محورهای 3022 میلیمتر اشاره کرد.
طول خودرو نیز برابر با 5308 میلیمتر است.
کابین پکارد ۱۲
برای فضای داخل کابین از چرم طبیعی، تریم چوب تیره گردو و عناصر کرومی استفاده شد تا با همراهی سیستم تهویه اتوماتیک، پخش صوتی و دیگر جزئیات، یک منظره کلاسیک باکیفیت را شکل دهد.
جالب آنکه پکارد به هیچ عنوان پروژه موفقی برای توسعه دهندگان آن نبود و از منظر بسیاری کارشناسان دنیای خودرو و همچنین نظرسنجی ها، در رده زشت ترین محصولاتی که تاکنون این صنعت به خود دیده، قرار گرفته است.
نظر کاربران
فعلادسترسی ماداخلی هاوچینی هاهستن!
اگر این زشته پ ماشینای تولید ما چی هستند
خیلی از ماشین های بی کیفیت ایرانی بهتر
والا از خودروهای ما خیلی قشنگتره
به نظر من که خیلی هم خوشگل درست کرده بودند.
هرکی گفته زشته ،واقعا بی سلیقه بوده
همون چرم داخل ش میرزه به ایران خودرو و سایپا دزد
فوق العاده زیبا و تک ومنحصربفرد.ازتولیدات داخلی مزخرف ما که بهتربود.چرم داخل صندلی روببین .معرکه است.