احسان عليخانی: «ماه عسل» برند است
احسان عليخاني، تهيهکننده و مجري «ماه عسل» اين برنامه را اثري سوژه محور ميداند که با بهرهگيري از تمهايي محدود قصههايي نامحدود در بستر آن روايت مي شود.
طبيعي است که نسبت به هر يک واکنش خاصي خواهيم داشت. وي درباره تلخ بودن روايت بعضي از سوژهها در اين برنامه ادامه داد: به دليل اين که مبتني بر قصه پيش ميرويم، ممکن است در جاهايي احساس کنيم که بعضي قصهها بيش از حد مخاطب را آزرده خاطر ميکند و از آنها صرف نظر کنيم، اما باز هم خود من اعتقاد ندارم که قصهاي تلخ است بنابراين بايد از آن پرهيز کرد. چرا که فکر مي کنم طرح قصههاي تلخ اتفاقا تاثيرگذارتر است.
تهيهکننده و مجري برنامه «سه ستاره» در پاسخ به اين که چرا برنامه با تغييرات بسيار کم نسبت به سري هاي قبل روي آنتن رفته است، بيان کرد: «ماه عسل» يک برنامه برند است و بينندگان ما را با يک شاکله نسبتا ثابت پذيرفتهاند و برنامه برايشان با ويژگيهاي مشخصي تعريف شده است. تغيير آن ريسکپذيري بالاتري دارد تا حفظ اين ثبات. ضمن اينکه خود برنامه بستري است براي اين که سوژه هاي مختلفي در آن اتفاق بيافتد. اين برنامه فضايي کلي در ذهن مخاطب ايجاد کرده است که دستکاري آن ريسک دارد.
وي همچنين درباره اينکه بعضي از موضوعات براي دومين يا چندمين بار در برنامه طرح مي شوند، توضيح داد: اين يک اتفاق طبيعي است. ما تنها چند تم محدود در سينما داريم اما از همان چند تم هزاران قصه کار ميشود، زيرا داستانها نامحدودند و درامهاي متفاوتي را ميتوان به واسطهشان خلق کرد. در اينجا هم همين است. هر قصه را ميتوان زير پرچم يک تم جاي داد و يک عنوان براي دستهبندي آن پيدا کرد، اما قصهها متفاوتند.
ارسال نظر