تصاویر دیدنی از ظاهری زیبای هایما ۷X-E
هایما ۷X-E یک مینی ون الکتریکی جذاب با قیمت ۲۲ هزار دلار است که نسخه برقی ۷X محسوب میشود.
گجت نیوز: هایما ۷X-E یک مینی ون الکتریکی جذاب با قیمت ۲۲ هزار دلار است که نسخه برقی ۷X محسوب میشود. در ادامه با این خودرو برقی یا همان MPV الکتریکی خوش ساخت که شاید به کشور ما هم بیاید بیشتر آشنا میشویم.
این خودرو با امکانات کاملا راضی کننده در کنار ظاهری زیبا و قیمت رقابتی، حسابی در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب خوش درخشید و توانست توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.
شرکت چینی هایما به تازگی نسخه الکتریکی این MPV جذاب را معرفی کرده است که با توجه به قطعی شدن حضور مدل بنزینی آن در ایران، شاید هایما 7X-E بتواند به بازار خودرو کشور ما راه پیدا کند و لقب اولین خودرو الکتریکی چینی را بدست بیاورد. به هر حال با احتمال بالا میتوان گفت که شاید این MPV را به زودی در خیابانهای ایران ببینیم پس بدون توضیح اضافه به سراغ آن میرویم و در ادامه به تمامی زوایای هایما 7X-E برقی نگاهی خواهیم داشت.
نگاهی دقیق به هایما ۷X-E
در ابتدا باید بگوییم که این مینی ون چینی (در هر دو نسخه) به طور اختصاصی برای رقابت با دانگ فنگ فورتینگ یوتینگ (Forthing Youting) ساخته شده است اما با جاه طلبی بیشتر!
شاید در نگاه اول این خودرو با همزاد بنزینی خود هیچ تفاوتی نداشته باشد اما اگر کمی دقت کنید، میتوانید تفاوتهای آنها را پیدا کنید. در نمای جلویی خودرو با یک جلو پنجره یک تکه طرف هستیم چرا که خودروهای الکتریکی به گردش هوا در قسمت کاپوت هیچ نیازی ندارند.
اما اگر از این موضوع عبور کنیم، تقریبا میتوان گفت که هایما ۷X-E با X۷ هیچ تفاوتی ندارد. ابعاد این خودرو برابر ۴۸۱۵ میلی متر طول، ۱۸۷۴ میلی متر عرض و ۱۷۲۰ میلی متر ارتفاع است که در کنار فاصله محوری ۲۸۶۰ میلی متری، خیال شما را از یک فضای بزرگ در داخل کابین راحت میکند. به علاوه رینگهای آلومینیومی ۱۹ اینچی ۵ پره هم در زیر هایما ۷X-E دیده میشود.
طراحی کابین برای ۷ سرنشین و صندلی کاپیتانی
در حال حاضر هیچ عکسی از نمای کابین هایما 7X-E منتشر نشده است اما طبق اطلاعات لو رفته میدانیم که کابین این مینی ون زیبا در نسخه الکتریکی، کمی از کلاسیک بودن فاصله گرفته است و تقریبا اسپرت شده.
اما نمایشگر دیجیتال دوال اسکرین ۱۲.۳ اینچی همچنان در سر جای خود قرار دارد و فرمت صندلیهای ۲+۲+۳ هم حفظ شده است و باز هم میتوان صندلی های کاپیتانی را انتظار داشته باشیم.
همچنین از آنجایی که در هایما 7X-E با یک مینی ون برقی طرف هستیم، انتظار میرود که اهرم تعویض دنده هم جای خود را به یک سلکتور چرخان معمولی بدهد که با این کار، کنسول وسط کاملا خالی میشود.
البته که کنسول وسط و داشبورد این خودرو در نسخه بنزینی هم اصلا شلوغ نیست و تقریبا طراحی نرمی را از خود نشان میدهد.
در ردیف سوم خودرو هم به نظر تغییر خاصی را شاهد نباشیم و باز هم همان فضای بزرگ با جالیوانیهای اختصاصی و دریچههای سیستم تهویه هوا را مشاهده کنیم.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی
شرکت هایما تصمیم گرفته است تا نمای ساده خودرو را با ارائهی نمایشگاهی از تجهیزات جبران کند. مهمترین آپشن این خودرو به سیستم پارک اتوماتیک حافظه دار مربوط میشود و در ادامه به مواردی مثل دوربین 360 درجه، سیستم هشدار و دستیار کنترل باقی ماندن بین خطوط، رادار نقطه کور و رادار تشخیص ترافیک از پشت RTCA، شش ایربگ، ترمز های اضطراری و سیستم جلوگیری از تصادف، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و نهایتا به دستیار باقی ماندن در سربالایی و سرپایینی میرسیم.
مشخصات فنی، قیمت هایما ۷X-E و شعاع حرکت ۵۰۰ کیلومتری
خودروهای خانوادگی باید بالانس بهینه بودن و داشتن حداقل قیمت را رعایت کنند. هرچند که در حال حاضر خودروهای الکتریکی با شعاع پیمایش 700 تا 900 کیلومتری در بازار جولان میدهند اما هایما برای کاهش هزینه ها تصمیم گرفته است تا شعاع حرکتی هایما 7X-E را به 500 کیلومتر محدود کند که احتمالا این عدد در تستهای واقعی هم کمتر از عدد تبلیغاتی باشد.
به علاوه بد نیست بدانید که شرکت CATL که یکی از بهترین باتری سازان چینی است، وظیفه ساخت باتریهای این مینی ون برقی را به عهده دارد و این باتریها از نوع باتریهای لیتیومی NP سه گانه هستند که احتمالا با ظرفیتی بین 90 تا 105 کیلو وات ساعت به میدان بیایند.
همچنین قیمت این MPV برقی هم هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما برخی از منابع از برچسب قیمتی 150 تا 200 هزار یوان یعنی تقریبا 22 تا 29 هزار دلار خبر میدهند. به علاوه شرکت هایما در مورد موتورهای الکتریکی این نسخه هم حرف خاصی نزده است اما انتظار داریم که با دو موتور الکتریکی در بالاترین تریم و در تریم استاندارد با یک موتور الکتریکی در محور عقب رو به رو شویم که قدرت 200 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد.
ارسال نظر