اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۰۹۸۷۳
۲۱۱
۲۱۱
پ

عمل جراحی لیفت پلک چه فوایدی دارد؟

عمل جراحی لیفت پلک، جراحی نسبتا ساده و پرطرفداری است که زیبایی و بهبود بینایی را به شما باز میگرانند. برای آشنایی با فواید بسیار این جراحی با ادامه مطلب همراه باشید.

عمل جراحی لیفت پلک که به عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک ها است. می توان این عمل را در پلک بالا، پایین و یا هر دو ناحیه پلک انجام داد. با با بیشتر شدن سن قسمتی از پوست پلک شل می شود و حالت افتاده پیدا می کند. همچنین غشای نازکی که در پلک وظیفه نگهداری چربی را دارد با افزایش سن ضعیف شده که منجر می شود چربی در پلک پخش شود. این امر موجب افتادگی بیشتر پلک می شود. با عمل جراحی لیفت پلک می توانید از پوست و چربی اضافی پلک را بردارید و ظاهری جوان تر و شاداب تری داشته باشید. 

عمل جراحی لیفت پلک چه فوایدی دارد؟

چه زمانی نیاز به عمل جراحی لیفت پلک است؟ 

جراحی پلک یک روش رایج است که شامل لیفت و سفت کردن پوست اطراف چشم می شود. پوست شل، افتادگی یا پف کرده اطراف چشم می تواند ظاهر پلک پایین و بالایی را تحت تاثیر قرار دهد. در برخی از افراد در هر دو ناحیه چشم، افتادگی و پف اطراف چشم مشاهده می شود.  افتادگی بیش از حد پوست اطراف چشم می‌تواند باعث شود چهره افراد خسته و افسرده به نظر برسند. در برخی از بیماران نیز افتادگی پوست پلک باعث مشکلات بینایی می شود که مانع از زندگی روزمره یا کارهای معمول مانند: رانندگی یا خواندن می شود. از بین بردن خطوط ریز، چین‌های اضافی پوست، پف‌کردگی، حتی حلقه‌های سیاه می‌تواند به کمک کند تا چهره افراد با نشاط تر و جوان تر به نظر برسد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. برخی از عوامل هستند که باعث افتادگی یا پف‌کردن پلک‌ها می شوند و افراد را به فکر عمل جراحی لیفت پلک می‌اندازد، عبارتند از: 

  • روند طبیعی پیری که باعث می شود پوست پلک خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد 

  • ژنتیک می تواند افراد را مستعد سیاهی دور چشم، کیسه های چشم یا پف کند 

  • بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید 

  • پلک زدن بیش از حد 

  • نخوابیدن کافی 

  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست نامرغوب و نامناسب 

  • هنگام پاک کردن آرایش چشم بیش از حد تهاجمی باشید 

  • مالش یا کشیدن مداوم پوست ظریف پلک 

در واقع افرادی مشکلات عملکردی با افتادگی پلک داشته باشد یا از نظر زیبایی بخواهند ظاهر خود را بهبود بخشد، عمل جراحی لیفت پلک را انتخاب می کنند. همچنین با این  نوع جراحی می توان موارد زیر را درمان کرد: 

  • پف یا کیسه زیر چشم 

  • پوست اضافی یا چین و چروک های ریز پلک پایین 

  • افتادگی پوست پلک پایین 

  • افتادگی پوست که خطوط طبیعی پلک فوقانی را به هم می زند و گاهی اوقات بینایی را مختل می کند. 

کاندید مناسب برای عمل جراحی لیفت پلک  

عمل جراحی لیفت پلک بیشتر در بین افراد مسن بسیار رایج است. البته باید گفت که محدودیت سنی در این نوع جراحی وجود ندارد. همه چیز به فرد، نیازهای زیبایی شناختی یا عملکردی او و چگونگی پیری پوست پلک بستگی دارد. برخی از افراد جوانتر، در 25 تا 30 سالگی، که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به پلک های سنگین و پف کرده هستند، ممکن است مانند: افراد مسن دچار اختلال بینایی شوند. بهترین راه برای اینکه بیماران بدانند آیا برای عمل جراحی لیفت پلک کاندید هستند یا نه؟ مراجعه به یک جراح پلاستیک حرفه ای است که این نوع جراحی را انجام می دهد. تا با بررسی و ارزیابی مشخص کنند که آیا فردی مناسب برای این نوع جراحی هستند.  

عمل جراحی لیفت پلک چه فوایدی دارد؟

روش عمل جراحی لیفت پلک  

سه نوع متفاوت عمل جراحی لیفت پلک وجود دارد. اینکه شما به کدام روش نیاز دارید بسته به شکل چشم و سایر شرایط سلامتی شما می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه توضیح مختصری در مورد سه روش جراحی آورده ایم. 

1. جراحی پلک فوقانی 

جراحی پلک فوقانی این نوع بلفاروپلاستی عمدتاً برای بهبود از دست دادن بینایی و ظاهر چشم به دلیل افزایش سن یا ژنتیک استفاده می شود. همانطور که از نام این عمل پیداست، روی پلک بالایی انجام می شود. این نوع جراحی می تواند عملکرد چشم را بازیابی کند یا ظاهری گردتر و بازتر ایجاد کند. 

2. جراحی پلک پایین 

جراحی پلک پایین این روش در اطراف پلک پایین و چشم ها با تمرکز بر رفع چین و چروک های پوست، اصلاح پف کردن چشم ها یا بهبود ظاهر انجام می شود. 

عمل جراحی لیفت پلک چه فوایدی دارد؟

3. جراحی پلک دوتایی 

در جراحی پلک دوتایی، چینی در پلک فوقانی ایجاد می‌شود را بر می دارند همچنین در پلک پایینی پف چشم را بر می دارند که چشمی پهن‌تر و درشت‌تر ایجاد می‌کند. این روشی است که در شرق آسیا محبوبیت زیادی دارد. 

عوارض جانبی احتمالی عمل جراحی لیفت پلک 

عوارض جانبی همراه با هر نوع جراحی وجود دارد و عمل جراحی لیفت پلک مستثنی نیست. اولین و مهمترین جنبه جراحی که باید در نظر داشت این است که نتایج همیشه زمان بر است تا آشکار شوند. مانند هر جراحی زیبایی، ممکن است تا یک سال بعد از عمل جراحی طول بکشد تا از مزایای کامل لیفت پلک بهره مند شوید. برخی از عوارض جانبی ممکن است شامل: جای زخم، کبودی یا تورم ناحیه چشم باشد.

دوبینی موقت یا کوری نیز ممکن است رخ دهد، اما باید در عرض یک روز برطرف شود. خارش چشم، خشکی و سایر ناراحتی ها را می توان با قطره های چشمی یا سایر نسخه ها درمان کرد. 

مزایای عمل جراحی لیفت پلک 

در عمل جراحی لیفت پلک فقط ممکن است تاثیری را که شما به دنبالش بودید را ببنید. این عمل مزایای بسیاری دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم. 

1. بینایی بهتر 

در موارد افتادگی شدید پلک بالا یا پف کردگی، بهبود بینایی می تواند انگیزه اصلی بیمار برای مراجعه به عمل جراحی لیفت پلک باشد. در رایج¬ترین موارد خفیف‌تر پلک‌های سنگین، ممکن است بیماران به این فکر نکنند که لیفت چگونه می‌تواند بر منظره دید اثر بگذارد و انگیزه اصلی ممکن است بهبود زیبایی باشد. با این حال، می توانید این عمل همچنان از یک میدان دید گسترده لذت ببرید. 

2. پیشانی صاف تر 

اگر در پلک بالایی احساس سنگینی می کنید و توانایی دیدن را تحت تأثیر قرار می دهد، و برای دید بهتر عادت کرده اید که ابروهای خود را بالا ببرید. باید بدانید تکرار این عمل می تواند به ایجاد شیارهای عمیق در پیشانی منجر شود. از طریق لیفت پلک می توانید وزن اضافی پلک را از بین ببرید، که دیگر مجبور نباشید ابرو های خود را برای بهتر دیدن به بالا بکشید. با این عمل عادت جمع کردن ابروها و چین و چروک های پیشانی نیز از بین می رود. 

عمل جراحی لیفت پلک چه فوایدی دارد؟

3. فرم چشم جوان تر 

با گذشت زمان، شکل چشم می تواند گردتر و به صورت افقی باریک شود. این امر معمولاً به دلیل تغییر در پلک های پایین ایجاد می شود. با فزایش سن پوست شل‌تر می‌شود و به‌وسیله حفره‌های چربی سنگین‌تر می‌شود، و در جایی که پلک‌ها به حفره ها متصل شده‌اند، کشش ایجاد می‌شود. با عمل لیفت پلک می توانید چربی ها را بردارید و پلک پایین را بالا ببرید که فرم چشم را جوان تر می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج