خودروسازی وقتی خاص و متفاوت باشد!
آلفا رومئو برای دیجیتالی کردن این تاسیسات تولید خودرو با شرکت سامسونگ همکاری داشته است.
عصر ایران: جولیا یکی از محصولات جدید شرکت آلفا رومئو محسوب می شود. این خودرو لوکس ایتالیایی از زمان عرضه در سال ۲۰۱۶، به یکی از تحسین شدهترین سدان های اسپرت در بازار تبدیل شده است.
جولیا از خط تولید کارخانه تاریخی آلفا رومئو در کاسینو، ایتالیا خارج می شود. از زمان افتتاح این کارخانه در سال ۱۹۷۲، بیش از ۷ میلیون خودرو مزین به برندهای فیات، لانچیا و آلفا رومئو از خط تولید آن خارج شده اند. کارخانه کاسینو ظرفیت تولید تا یک هزار خودرو در روز را دارد.
کارخانه کاسینو از زمان تاسیس تا به امروز گسترش و بروزرسانی خود را شاهد بوده است. این کارخانه در زمینی به مساحت دو میلیون متر مربع قرار دارد و زیربنای ساختمان های آن ۵۳۰ هزار متر مربع است. آلفا رومئو برای دیجیتالی کردن این تاسیسات تولید خودرو با شرکت سامسونگ همکاری داشته است.
روند ساخت آلفا رومئو جولیا در بخش پرس کارخانه آغاز می شود. در این قسمت پنل های بدنه خودرو با استفاده از قالبگیری فلز پرس داغ و سرد شکل می گیرند. ترکیبی از وزن، فشار و گرمای زیاد روی ورق های فلزی صاف اعمال می شود. دمای درون پرس فلز داغ می تواند به ۹۵۰ درجه سانتیگراد برسد.
بخش ساخت بدنه ایستگاه بعدی تولید است. این اتوماتیکترین بخش کارخانه کاسینو است که تقریبا ۱۳۰۰ ربات در آن به فعالیت مشغول هستند. آلفا رومئو از فناوری های نوین برای ساخت بدنه جولیا استفاده می کند. از لحیم کاری لیزری به جای جوشکاری عادی برای اتصال درب های آلومینیومی خودرو استفاده می شود. از یک فرایند چسباندن ویژه نیز برای اتصال سقف فیبر کربنی موجود در مدل کوادریفویلیو استفاده می شود.
در سالن رنگ کارخانه کاسینو، بدنه خودرو جولیا در یک مایع شیمیایی ضد خوردگی غوطهور می شود. درزگیری به صورت رباتیک انجام می شود تا خودرو ضدآب و جریان هوا شود. سپس، بتونه، پوشش پایه، و پوشش براق نهایی روی بدنه جولیا اعمال می شود. بازرسی نهایی توسط یکی از کارمندان سالن رنگ صورت می گیرد.
در بخش پلاستیک کارخانه کاسینو قطعاتی مانند سپرهای جلو و عقب، پوسته داشبورد، تونل های کنسول، مخزن سوخت و موارد دیگر تولید می شوند. این قطعات پلاستیکی از طریق ترکیبی از ترموفرمینگ، قالب گیری، دمیدن و رنگ آمیزی ساخته می شوند.
در خط مونتاژ کارخانه کاسینو، قطعات مختلف در کنار هم قرار گرفته تا محصول نهایی شکل بگیرد. بیشتر فعالیت های خط مونتاژ جولیا توسط نیروی انسانی صورت می گیرد. در این قسمت، شاسی، پیشرانه، و جعبه دنده به پوسته بدنه متصل می شوند. تمام قطعات شیشه ای و پلاستیکی نیز به خودرو افزوده می شوند. در نهایت، خودرو جولیا آزمایش های نهایی را پشت سر گذاشته و آماده تحویل به مشتری می شود.
نظر کاربران
مدل پلاس هم داره
پاسخ ها
نه اونا آنقدر هم پیشرفته نیستن
ایران خودروی خائن رباتهایش را حراج کرد وفروخت
واقعا موندم ملت چرا اشغالا ایرانی چینی میخرن برین بنز یا بی ام و قدیمی بخرین عشق کنید خیلی کیفیتش بهتر از کارخانه خارج شده ایرانین
یجوری حرف میزنی بریم مدل قدیمی بنز و بی ام و بخریم انگار چند دستگاه از این خودرو ها تو بازار موجود هست......نیاز بازار بیشتر از این حرفاس....اینا بازار رو تشنه کردن قحطی خودرو داریم بعد تو میگی بریم فلان ماشین رو بخریم.......
بنز و بی ام و قدیمی مگه ارزونه بخرن ملت!
منظورت مال چهل سال پیش؟؟؟
که دیگه ترکیده و قطعاتش هم نیست و خداتومنه تو این مملکت؟؟!!
بجای ایران خودرو باید بگیم ایران فرقون
خودرو سازهای کشور ما را هم یک عده انحصاری کردن فقط برای خالی کردن جیب ملت.
خاک بر سر خودروسازهای ایران.(فرغون سازها)
پاسخ ها
واقعا
ایران پژو۴۰۵ پارس و۲۰۶ که ۳۰ سال از خط تولید فرانسه کنار گذاشته شدن برای خالی کردن جیب مردم هنوز تولید مکنن
پاسخ ها
با قیمت نجومی تازه کیفیت ۴۰۵ از پراید و ۲۰۶ بهتره
واقعا متاسفم برای صنعت خودمون....
ما هنوز ته چاهیم خودروسازان ایران بنز سوار میشن ولی آشغال گرون قیمت تولید میکنن لعنت به تابوت سازان
مثل گاری سازیهای ما