قالیشویی بانو _استیکی
۱۱۹۷۹۶۵
۱۰۰ نظر
۵۰۵۹
۱۰۰ نظر
۵۰۵۹
پ

۵ نکته که غرب‌گرایان و روس‌گرایان را شاکی می‌کند

جالب است که یکی از سیاستمداران فرانسوی که درباره جنگ زدگان سوری گفته بود که بهتر است آنها در کشورشان بمانند و بجنگند و ما در اروپا امکان پذیرش شان را نداریم، درباره اوکراینی ها به مقررات بین المللی استناد کرده و گفته که باید کنوانسیون های جهانی در زمینه پناهندگان مورد احترام قرار گیرد و پناهندگان اوکراینی را بپذیریم. گو این که مقررات بین المللی صرفاً برای برخورداری سفید پوستان اروپایی و آمریکایی است و بقیه مردم جهان، نقش سیاهی لشکر را بازی می کنند!

جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: حمله روسیه به اوکراین، نقض آشکار مقررات بین المللی و جنایت علیه بشریت است. اما در جنگ اوکراین، نکاتی هم وجود دارد که نباید با بی اعتنایی از کنارشان گذر کرد.

لذا هر چند که می دانم هم غربگرایان و هم روس گراهای وطنی، از این نوشتار ناخرسند خواهند شد، ولی بر سبیل انصاف و انسانیت، مختصروار بدان ها می پردازم:

۵ نکته که غرب‌گرایان و روس‌گرایان را شاکی می‌کند

1 - جنگ اوکراین نشان داد که برغم تمام ادعاهای تمدنی در جهان قرن 21 ، هنوز در عصر حاکمیت جنگل زندگی می کنیم و آنچه بیش از همه، کارکرد دارد، "زور" است و نه شعارهای پرطمطراق و پیمان های سیاسی که اگر عهد و امضای سیاستمداران ارزشی داشت، امروز تانک های ارتش روسیه بر خاک همسایه رد خون بر جای نمی گذاشتند.
مگر همین روسیه به همراه آمریکا و انگلیس در ماجرای خلع سلاح هسته ای اوکراین، به این کشور تضمین امنیت و عدم حمله نداده بودند؟!

کسانی که به روس ها دل بسته اند به اندازه دلبستگان آمریکا ساده لوح هستند؛ تنها راه بقا در این دنیا، فقط و فقط قدرتمند شدن است و قدرت اصلی، همراهی مردم است و سپس توانایی های اقتصادی، نظامی، سیاسی، روابط خوب جهانی و... .

۲ - جنگ اوکراین، ثابت کرد که در دنیای مملو از نژاد پرستی آمیخته به ریا کاری زندگی می کنیم و اتفاقا غربی هایی که در کتاب ها، رسانه ها و کنفرانس های پر طمطراق شان، مدام از برابری و انسانیت سخن می گویند، بیش از همه نژاد پرست ترند.

وقتی خبرنگاران غربی در گزارش های خود از اوکراین گفتند که مردم جنگ زده این کشور، موبلوند هستند، چشمان آبی دارند یا مثل اروپایی ها لباس می پوشند و آنها را با این ملاک ها با جنگ زدگان بی نوای سوری و یمنی و افغان مقایسه کردند و حتی یکی شان گفت نگاه کنید! ماشین هایشان هم مثل ماست، کاملاً ورای مغز نژاد پرستانه حاکم بر غرب مشخص شد: آنها انسان ها را بر مبنای رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ مو و نوع لباس ارزیابی می کنند نه صرفاً بر مبنای انسان بودن.

۵ نکته که غرب‌گرایان و روس‌گرایان را شاکی می‌کند

کشته شده های حمله آمریکا به یک مراسم عروسی در افغانستان

احتمالاً از نظر گزارشگران غربی، چون چهره و لباس این مردم شبیه اروپایی ها نیست، پس کشته شدن شان چندان غیرعادی محسوب نمی شود.

جالب است که یکی از سیاستمداران فرانسوی که درباره جنگ زدگان سوری گفته بود که بهتر است آنها در کشورشان بمانند و بجنگند و ما در اروپا امکان پذیرش شان را نداریم، درباره اوکراینی ها به مقررات بین المللی استناد کرده و گفته که باید کنوانسیون های جهانی در زمینه پناهندگان مورد احترام قرار گیرد و پناهندگان اوکراینی را بپذیریم. گو این که مقررات بین المللی صرفاً برای برخورداری سفید پوستان اروپایی و آمریکایی است و بقیه مردم جهان، نقش سیاهی لشکر را بازی می کنند!

3 - خود اوکراینی ها هم که این روزها تحت ستم آشکار روس ها هستند، در همین چند روز آغازین جنگ، عملکرد نامطلوبی در قبال غیر اوکراینی های ساکن کشورشان داشتند. بی بی سی گزارش داده است که در مرزهای این کشور که صف های طولانی برای خروج غیر نظامی ها ایجاد شده، پلیس اوکراین خارجی ها و به ویژه رنگین پوستان را که بعد از ساعت ها نوبت شان شده را با زور تفنگ به انتهای صف می راند و مانع از سوار شدن آنها به وسایل نقیله و قطارهای خروجی می شود تا اول اکراینی ها بروند! در این گزارش آمده که حتی پلیس، دانشجویان ایرانی را در مرز، تحقیر و مجبور به جمع آوری زباله کرده است!

در سال 2012 که قرار بود انگلیس و اوکراین، میزبان مشترک جام ملت های اروپا شوند، برخی انگلیسی ها، مردم اوکراین را متهم به نژاد پرستی و رفتارهای فاشیستی کرده بودند و کار آنقدر بالا گرفت که سخنگوی وزارت خارجه اوکراین پاسخ داد: مردم اوکراین از چنین اتهام‌هایی مبرا هستند و رفتارها ی نژادپرستانه و مستبدانه ندارند. (خبرش اینجاست)

آن موقع، این دعوای انگلیسی - اوکراینی جدی گرفته نشد و خیلی زود به حاشیه گل هایی رفت که فوتبالیست های اروپایی در جام ملت ها می زدند ولی به نظر می رسد، نژاد پرستی در عمق وجود غربی ها ریشه دوانده و فرقی هم نمی کند که اوکراینی باشند یا فرانسوی و ... .

۵ نکته که غرب‌گرایان و روس‌گرایان را شاکی می‌کند

فراموش نکنیم در همین اروپا، تا همین ۶۰ سال پیش باغ وحش هایی وجود داشت که به جای حیوانات، انسان های سیاه پوست آفریقایی را به نمایش می گذاشتند و اروپایی ها هم بلیت می خریدند و آخر هفته را با دیدن انسان های جدا افتاده از خانواده و سرزمین شان، خوش می گذراندند. (خبر و تصاویرش را اینجا ببینید). دقت کنید که داریم درباره همین ۶۰ سال قبل صحبت می کنیم و نه درباره دوران قبل از میلاد!

زمان زیادی نیاز است تا مغز فرهنگی عادت کرده به برتری خود بر دیگران، از قید نژاد پرستی خلاصی یابد ولو آن که در مبانی نظری و تئوریک، چنین باوری نداشته باشد.

این ها را صرفاً شعار نبینید یا مانند اکثر نوشته های سیاسی که در صدد غرب کوبی هستند قضاوت نکنید. نادیده گرفتن نقاط قوت فراوان و دستاوردهای درخشان غرب، قطعاً احمقانه است ولی ذوب شدن در غرب و نقد نکردن رفتارهای نامناسب و تناقضات آن نشانه خودکم بینی و حقارت درونی است کما این که درباره شرق نیز چنین است و همین الان عده ای در داخل کشور، از این که بگویند بالای چشم روسیه ابروست ابا دارند و حتی در کمال وقاحت، از جنایات روس ها در اوکراین حمایت می کنند و تازه، یکی از همین ها در توئتیر خود، "دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان" را خطاب به ارتش روسیه بازنشر کرده بود!

۴ - جنگ اوکراین میدان تمام عیار نمایش استانداردهای دوگانه است. وقتی ارتش اسرائیل از مرزهای یک کشور عضو سازمان ملل به نام لبنان عبور می کند، وقتی منطقه جولان را که بخش از خاک رسمی سوریه است اشغال می کند، وقتی ارتش عربستان شبانه روز شهرها و شهروندان غیر نظامی یمن را بمباران می کند و ... کشورهای غربی که امروز نگران نقض مقررات بین المللی در اوکراین هستند، یا سکوت می کنند و یا بدتر، طرف متجاوز را می گیرند گو این که مرز لبنان و سوریه و یمن مرز نیست و فقط مرز اوکراین است که باید محترم شمرده شود.

۵ نکته که غرب‌گرایان و روس‌گرایان را شاکی می‌کند

به ترتیب: بمباران یمن توسط عربستان، غزه توسط اسرائیل و اوکراین توسط روسیه

اگر یک دهم محدودیت ها و تحریم هایی را که علیه روسیه متجاوز در همین چند روز اعمال کردند، در طول این سال ها علیه متجاوزان سعودی و اسرائیلی روا داشته بودند، اکنون صلح بیشتری در جهان حاکم بود و ای بسا روسیه نیز در محاسبات اش این ها را در نظر می گرفت و حمله نمی کرد؛ ولی حیف که در جهان امروز، اگر یک منتقد سیاسی به نام جمال خاشقچی را درون اسید حل کنی و جسد مایع شده اش را به چاه بریزی و سپس هواپیماهایت کودکان کشور همسایه را سلاخی کنند، چون روابط ات با غرب خوب است، نه تنها تنبیه و تحریم ات نمی کنند که قراردادهای فروش تسلیحاتی هم می بندند و جلوی دوربینها عکس یادگاری نیز می گیرند!

۵ نکته که غرب‌گرایان و روس‌گرایان را شاکی می‌کند

این که روسیه متجاوز را به گوشه رینگ عزلت و تحریم رانده اند، بسیار کار درستی کرده اند و حق متجاوز هم همین است؛ ولی سخن اینجاست که باید همین رفتار را در برابر سایر تجاوزگری ها نیز داشته باشند که ندارند و نتیجه اش شده است دنیای نا امن کنونی که حتی خون کودکان هم بر اساس رنگ چشمان شان ارزشگذاری می شود!

البته فکر نکنید استاندارد دوگانه، فقط برای غرب است. در همین ایران خودمان آنها که تا دیروز، حضور سعودی ها در یمن تجاوز را متجاوز می نامیدند -و درست هم می گفتند- اکنون برای تجاوزگری آشکار روس کف می زنند و کِل می کشند و حیا هم نمی کنند!

(حالا عده ای می آیند و می گویند قضیه عربستان و یمن با روسیه و اوکراین متفاوت است و ارتش عربستان به تقاضای یکی از طرفین درگیر وارد یمن شده و از این حرف ها... اصلاً گیریم که چنین باشد آیا مجوزی برای جنایت و کشتار وسیع غیر نظامیان است و اگر به جای کودک یمنی ، فرزند خودشان ترکش می خورد و کشته می شد باز هم از این تفسیرهای سیاسی می کردند؟ جنگ، جنگ است و آدم کشی، غیر انسانی ترین کار آدم هاست. یمن و اوکراین هم ندارد، فهمش این قدر سخت است؟!)

۵ نکته که غرب‌گرایان و روس‌گرایان را شاکی می‌کند

5 - ثابت شد که بر خلاف همه بوق و کرناها، ورزش هم سیاسی است. این که ورزشکاری در فلان میدان ورزشی با نماینده اسرائیل مبارزه نکند، در عرف جهانی ورزش ناصواب شمرده می شد و تا کنون تعدادی از ورزشکاران عرب که شخصاً چنین تمصمیمی گرفته بودند، محروم شده اند ولی اینک، تمام رشته های ورزشی آمریکا و اروپا، کل ورزش و ورزشکاران روسیه را تحریم کرده اند. گو این که خودشان این را به عنوان یک اصل مسلم جا نینداخته بودند که ورزش از سیاست جداست و اتفاقاً زمینه ای برای تعامل و دوستی است!

هر چند امید چندانی ندارم ولی دعا کنیم به فرا رسیدن روزی که انسان ها لااقل در این حد بفهمند که "آدم کشتن، کار بدی است" ؛ فهم عمومی این نکته ساده، آغاز صلح جهانی است و الا جنگلی که درست کرده ایم، همه ما را خواهد بلعید، همه ما را و حتی صاحبان بمب های اتمی را.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما روس گرا نیستیم روسیه چیزی نداره به ما بده و رفتارش هم با ما چندان صمیمی نیست. ما ضد هژمونی غربیم و به همین دلیل با روس متحد شدیم اتحاد ما ایدئولوژیک نیست .واضحات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        سیاست درک میخواد که خیلی ها ندارن

      • بدون نام

        چرا بهتون برخورد؟؟ چون قدرت اصلی که همون همراهی مردمه ندارید

      • ه

        ایران نابود کرد روسیه

      • Ali

        یعنی به خاطر تضاد باهژمونی غرب تو دامن روسیه افتادی و جرات محکوم کردن تجاوز رو نداری؟

    • بدون نام

      غربگرا به کسانی میگن که ارزشهای غرب رو باور دارند و دوست دارند غرب به ایران برگرده.ما کجامون روس گراست؟ آیا سبک زندگی روسی داریم؟ آیا فرهنگ روسی رو رواج می دیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه غرب بد بود آقایان فرزندانشان رو نمی فرستادن اونجا

      • بدون نام

        ما نه شرق را می خوایم نه غرب را ,کشوری وملتی ازاد می خوایم که با دنیا در ارتباط باشه ودرعین حال نوکر کسی نباشه

    • بدون نام

      ما طرفدار آرامش آزادی حقوق بشر انسانیت در هر جا هستیم میتونی غربگرا صدام کنی پس معلومه این چیزا در غرب پیدا میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غرب خودش آرامش رو از بین می بره .تحریم اقتصادی مردم ضد حقوق بشره.مضحکید

      • بدون نام

        عالی لایک

      • فرهاد علیزاده

        پس از نظر شما قتل عام کودکان یمنی خوب است

      • بدون نام

        +++++++++++++++++++++

    • بدون نام

      اصلا چیزی به اسم روس گرایی و چین گرایی بی معنیه.غربگرایی یه روش زیست در ایرانه.آیا ما روش زندگی روسی داریم؟ آیا ما شیفته زندگی روسها هستیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما نوکر روس ها هستید

      • بدون نام

        اتفاقا داریم خوبشم داریم تازه غیر از لفظ روسگدایی یه اصطلاح مهمتری داریم به نام!ساندیسی

    • بدون نام

      دادگاه پوتین جنایتکار کی هست تاریخش

    • بدون نام

      مظلوم مظلوم است یمنی و اوکراینی ندارد

      پاسخ ها

      • ..............

        ویا ایرانی

    • بدون نام

      برای اینکه غربگارری خودتون رو توجیه کنید یک اصلطلاح روسگرا یا شرقگرا تولید کردید که بطور کل بی معنیه ما ایرانی مسلمانیم و با سلطه غرب مخالفیم

      پاسخ ها

      • پارسا

        مسلمانیم اما فقط چرا اینهمه باج به چین و روس بی دین میدیم

      • بدون نام

        باسلطه غرب مخالفی ولی با سلطه شرق موافق .اخه این چه استدلالیه

      • خاتون پیوندی

        همین طور با سلطه شرق امام خمینی راحل گفت نه شرقی نه غربی

      • بدون نام

        شماها اصطلاح درست کنید عیبی نداره؟؟!! ما ایرانی هستیم می خوایم مثل آدم زندگی کنیم

      • بدون نام

        با سلطه ی شرق چی؟!

      • بدون نام

        ما هم ایرانی مسلمانیم وبا سلطه روسیه و چین کمونیست مخالفیم

      • Ali

        و لابد طرفدار سلطه شرق و روسیه هستین

    • بدون نام

      پیشرفت و تکنولوژی علم همه چی حال خوب در غرب هست خب

    • بدون نام

      اگه روسیه هم مثل آمریکا و غرب بخواد ارزشهاشو به ما تحمیل کنه یا مارو تحریم کنه مثل آمریکا باهاش دشمنی می کنیم.شمایید که زیر تحریمهای غرب همچنان طرفدارش هستید

      پاسخ ها

      • ه

        غرب تاحالا ایران تحریم نکرده

    • بدون نام

      حوثی یمنی رو تحریک میکنند موشک پرانی کنه خیلی فرق داره با اوکراین و حمله وقیحانه روسیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اها یعنی اونا حق ندارن ازخودشون دفاع کنن؟ واقعامتاسفم که باتو هموطن هستم

      • ه

        کاملا درسته یمن تروریست داره

    • بدون نام

      روسگدایان درسته

    • بدون نام

      غربگدا به کسی میگن که زیر تحریم غرب از غرب دفاع میکنه

      پاسخ ها

      • ه

        غرب تا حالا اونی که لازم برای مردم تحریم نکرده

    • بدون نام

      ترامپ اگر بود پوتین جرات نمیکرد حمله کنه شک نکن

      پاسخ ها

      • ه

        دقیقا

    • بدون نام

      روسیه پوتین کودک کش تمامیت خواه

      پاسخ ها

      • ب غربگدا

        نمی دانم غربگداها چرا از رو نمی روند. خجالت هم خوب چیزیه.
        بهرحال روسیه متحد ماست. اما
        غرب دشمن ایران.خواهشا چاپ کن.

    • بدون نام

      از سیاست هیچی نمی فهمید ایران زیر تحریمهای وحشیانه بره با روسیه هم چپ بیافته که چی بشه؟ که تحریمهای اربابان شما کاملا بر جون ایرانیها بشینه؟ یا جاهلید یا ....

    • بدون نام

      یارو حامی روسیه اس جرات نمیکنه اسم روسیه رو ببره بعد میگه حفط مرز کشورا چقدر تناقض گویی تو

    • بدون نام

      جنگ اوکراین هیچ ارتباطی به ما نداره همانطور که جنگ هند و پاکستان به ما ربط نداره .ما بطور کل با جنگ مخالفت کردیم و فتنه گری غرب رو هم محکوم کردیم .کافیه

    • بدون نام

      چون همه چیز خوب در غرب هست ما خواهان زندگی نرمال هستیم میگید غربی بگید مهم نیست برامون

    • بدون نام

      مواضع ایران صحیح بود نه با روسیه همراهی کرد نه با غرب .اصلاحطلبها با این انشانویسیها بیخود تقلا می کنن .نظرات شما هرگز در سیاستهای کلان لحاظ نمیشه

    • ایران

      میگن امریکا باعث این وضع اوکراین زرنگ کی بودی تو خخخخ

    • بدون نام

      تانک روس جلوی چشم همه از عمد رفت روی ماشین شهروند اوکراین همه دیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید همه درست دیدن خودت بد دیدی این تانک اوکراینی بود که کنترل از دستش خارج شد

      • بدون نام

        اون تانک اکراینی بود. تانک جاش روی آسفالت نیست.

      • ه

        بله

    • بدون نام

      پوتین مریض سادیسمی مهد کودک خونه و مردم رو زد

    • بدون نام

      غربگدایان درسته نه غربگرایان.الآن دیگه باید غربگدایان به یاری زلنسکی یهودی بروند ودین خودرا ادا کنند.نشستن وحرف صدتا یه غاز زدن چه سود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تابلو کردی خودتو چقدر بدبختی

    • بدون نام

      حقیقت امر اینکه جون خاورمیانه ای ارزش نداره

    • بدون نام

      ایران اصولگراها چرا جنایات روسیه رو محکوم نمیکنه

      پاسخ ها

      • ه

        آخه رفیقن

    • بدون نام

      ایران نباید با متحدان خودش درگیر بشه. بهش میگن دیپلماسی .جنگ اوکراین تقصیر زلنسکیه که کشورش رو گوشت قربونی دعوای غرب و شرق کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با همین دیپلماسی قوی به اینجا رسیدید !!!!!!

    • نوکر پوتین حقیر

      غرب شرف داره به غارگرایی

    • بدون نام

      تو اوکراین و مرگ ادم های بیگناه مردم ایران رو نمی بینی بعد برای تسویه حساب سیاسی هی میگی یمن خنده دارید

    • بدون نام

      یک بار از جنگ اوکراین اظهار تاسف کنید و برید پی کارتون..مگه ایران جنگ راه انداخته که یقه ما رو گرفتید؟ هر روز در این مورد مرثیه می نوسید در مورد یمن نوشتید؟ اخبار لحظه به لحظه شونو دنبال کردید؟ اسم فلسطین اومد هی اه اه کردید.. بسه اوکراین اه

    • بدون نام

      من نظرم برگشت اگر نژاد پرستان دنبال آزادی در اکراین هستند پس اکراین لیاقتش جنگ هست.ما همه انسانیم.

    • بدون نام

      لعنت به چاپلوس و گدای در کاخ کرملین

    • بدون نام

      تحریم ها خوب جواب داده در شش روز ببش از تصورم مردم روسیه دنبال پول نقد هستند روبل سهام شون سقوط کرد عالیه

    • بدون نام

      دولت شرایط و بلیت هواپیما بده بریم اوکراین علیه روسیه بجنگیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت ایران از روس ها متنفرند

    • As

      وخداوند خطرناک ترین موجودات را بر روی زمین نازل کرد که خود را اشرف میدانست

    • بدون نام

      نویسنده عصر ایران خیلی سایتا جرات ندارند کامل و تنها روسیه پوتین قاتل رو نقد کنند کنارش غرب رو میکوبن که بتونن مطلبشون رو چاپ کنند مسخره اس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقیقت رو‌گفتی همیشه متهم میکنند

    • بدون نام

      عربستان هم مثل روسیه قاتل بن سلمان کمی تغییرات داد فقط

    • بدون نام

      روسیه در افغانستان چکار میکرد سی سال خجالت نمیکشن

    • بدون نام

      فوق العاده بود...احسنت ...یکی از عالی ترین متن هایی که طی چند سال اخیر خوندم این متن بود به نظرم میتونه نامزد صلح نوبل باشه...

    • بدون نام

      غارگرا گند زده به دنیا چی میگی

    • بدون نام

      عالی بود

    • الی

      جدا حرفت منطقی و انسان دوستانست

    • بدون نام

      کاملا موافقم

    • بدون نام

      اخسنت
      نه غربی نه شرقی

    • محمد

      مرگ بر آمریکا. روسیه حق داره از خودش دفاع کنه. وقتی دیوار برلین خراب شد قرار بود که ناتو به روسیه نزدیک نشه. الان رسیده به روسیه. ناتو برای نابودی روسیه ساخته شده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسیه و چین بزرگترین دشمنان مسلمانان هستند

    • حقوق حشر

      طبل رسوایی این جماعت امروز از همجا شنیده میشود

    • بدون نام

      غربگرا که خودتونید روس گرا هم وجود نداره .اینم که خودتونو خارج این دو قطب می ذارید بانمکه چون هیچ زمانی رو برای لگد زدن به روسیه و چین از دست نمی دید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به زودی اربابتون ورشکست می شه بعد می خواید از کی گدایی کنید ؟؟؛؛

    • فقط خدا

      درسته واقعا بدون شک این جهان شده جنگل .هرکه زورش یاپولش یاقشنگیش بیشترباشه نون بیشتری میبره.

    • بدون نام

      قیاس مع الفارغ است.
      ننگ بر پوتینیسم کمونیست و جنایتکار
      غرب مهد آزادی و عدالت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو روی حقارت رو سفید کردی

    • بدون نام

      دیر یا زود جنگ جهانی درخواهد گرفت . یا حد اقل در زمان پایان سوخت های فسیلی مثل نفت جنگ وسیعی شکل خواهد گرفت و دوباره نسل بشر به دوران حجر بازخواهد گشت .البته اگر تا اون موقع دنیا پایان نیابه.

    • بدون نام

      ما روسگرا نیستیم ما مسلمان و طرفدار ملتهای مظلوم منطقه ایم.تضعیف قدرت غرب به نفع ملتهای ماست.تامام.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته شما روسگرا نیستید. روسگدا هستی حالا میخوایی قبول کن میخوایی قبول نک

    • بدون نام

      درود بر شما
      آیا واقعا درک این موضوع که روسیه با این کارش تمام غرب رو تهدید کرده کار مشکلی هستش که اون رو با فجایع انسانی دیگه مقایسه کرده اید؟
      این جا مستقیما کل اروپا در تهدید هستش و چرا متوجه اولویت بندی اونها بر اساس منافع ملی اونها نیستید؟!
      بر خلاف سیاست های کشور عزیزمون ایران در تمام دنیا منافع ملی هر کشوری اولویت اولشون هست.
      به امید اون روزی که مسولین ما هم این رو متوجه باشند

    • بدون نام

      جام ملتهای اروپای 2012 در اوکراین و لهستان بود نه اوکراین و انگلیس

    • بدون نام

      قشنگ ترین جای متنش اینجاست که میگه
      کسانی که به روس ها دل بسته اند به اندازه دلبستگان آمریکا ساده لوح هستند؛ تنها راه بقا در این دنیا، فقط و فقط قدرتمند شدن است و قدرت اصلی، همراهی مردم است و سپس توانایی های اقتصادی، نظامی، سیاسی، روابط خوب جهانی و... .
      امیدوارم روزی دولت مردان ما هم این قضیه رو درک کنن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خصوص بخش همراهی مردم رو !!

    • بدون نام

      جمع کنید بابا عین بچه های کودکستان غرب گرا شرقگرا درست کردید

      پاسخ ها

      • حق گو

        خودت جمع کن شرقگدای اصیل.

    • بدون نام

      برترینها لطفا نظرات را منتشر کنید

    • بدون نام

      این حقوق بشر معقوله هست برای شستشوی مغزی

    • امیر

      مطلب کاملا درسته ولی اوکراین هم خواهد فهمید از غرب آبی برایش گرم نخواهد شد

    • بدون نام

      جهان تا جهان جای زور است بس ،،،،مکافات بی زور گور است بس

    • بدون نام

      متن بسیار عالی ما رو از خودآگاهی به خودشناسی و انشالله به خدا شناسی میرسانه دست نویسندش درد نکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج