رپورتاژ آگهی
جشن ۲۵ سالگی چرم مشهد | ۲۵ سال فعالیت خستگیناپذیر چرم مشهد در عرصه صنعت کشور
مراسم تولد ۲۵ سالگی چرم مشهد شب گذشته برگزار شد تا این برند به عنوان یکی از برندهای باسابقه و نامدار صنعت مد کشور، از این پس با قدمتی بیشتر به ادامه فعالیت بپردازد.
مراسم تولد ۲۵ سالگی چرم مشهد شب گذشته برگزار شد تا این برند به عنوان یکی از برندهای باسابقه و نامدار صنعت مد کشور، از این پس با قدمتی بیشتر به ادامه فعالیت بپردازد.
جشن تولد ۲۵ سالگی چرم مشهد، از جمله برندهای معتبر چرم کشور، شب گذشته با حضور مهندس رضا حمیدی بنیانگذار هلدینگ مشهد و مهندس بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد برگزار شد.
تاسیس ۱۳ واحد از سوی گروه مشهد برای پیشبرد صنعت کشور
در این مراسم مهندس حمیدی گفت: «قریب به ۵۸ سال است که به صورت خستگیناپذیر در عرصه صنعت کشور کار میکنم و در این مدت با همکاری دوستان و بستگان و تحت نام گروه مشهد، نسبت به تاسیس و ساخت ۱۳ واحد صنعتی در رشتههای فرش ماشینی، پتو، چرم، نان ماشینی، حوله، ریسندگی و رنگرزی در شهرهای کاشان، رشت، قم و مشهد اقدام نمودهام.»
وی با اشاره به اینکه چرم مشهد از جمله قویترین واحدهای گروه مشهد است، به معرفی سابقه این گروه پرداخت و ادامه داد: «امروز گروه مشهد مشتمل بر ۸ واحد است که تمام واحدهای موجود از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده میکنند.»
او با اشاره به اینکه چرا در رشتههای مختلف تولیدی و صنعتی فعالیت میکند، افزود: «این کارم دلایل میهنی داشت. برای مثال در زمینه فرش ماشینی، کشور بلژیک عمده این صنعت را در دست داشت و کارخانههای صنعتی مختلفی در این کشور تاسیس شد. آنها تمام طرحها و نقشههای سنتی ایران را میبردند، یا بهتر بگویم میربودند و بعد فرشهای حاصله را به خودمان میفروختند؛ یا در خصوص پتو، صنعت پتوبافی در آن زمان پاسخگوی نیاز کشور نبود و بازار ایران از پتوهای تولید کره جنوبی پر شده بود.»
او همچنین در خصوص وضعیت صنعت چرم کشور پیش از ورود خود به این عرصه گفت: «در آن زمان بیش از ۹۰ درصد چرم کشور با ارزش افزوده و اشتغالزایی بسیار، به آن سوی مرزها صادر میشد و در عوض چرم و پوشاک آماده به کشور میآمد.»
دوری از هرگونه تبلیغات غیرواقعی در گروه مشهد
حمیدی با بیان این مقدمه، کیفیت، بهرهوری، بازاریابی مدرن با استفاده از جدیدترین دانش و تکنولوژی و دوری از هرگونه تبلیغات و ادعاهای غیرواقعی و فریبدهنده را از جمله اهداف مورد توجه گروه مشهد عنوان کرد و افزود: «اعتقاد به اصل آموزش را برای کارکنانمان در کلیه سطوح ضروری و وظیفه خود میدانیم. سیاستهای ایجاد و توسعه در این گروه عمدتا بر مبنای توجه بر ۴ اصل فرهنگ، تکنولوژی، اقتصاد و فناوری روز است. همچنین به برخورداری از تکنولوژیهای جدید در خطوط تولید، اهمیت واحد توزیع قدرتمند در کنار تولید و داشتن ارتباط خوب با همکاران در تمام واحدهای کارخانه و دفاتر اعتقاد داریم. همچنین بهینهسازی مصارف انرژی و استفاده از انرژیهای پاک در برنامههای آتی ما قرار دارد.»
توجه به برند و برندینگ و انتقادات مشتریان
او با اشاره به تاریخچه تاسیس چرم مشهد گفت: «چرم مشهد در تاریخ ۱۸ دیماه سال ۱۳۷۵ و با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد که این سرمایه امروز به ۲۶ میلیارد تومان رسیده است.»
حمیدی اشاره کرد در این شرکت و به خصوص از زمانی که مهندس مصری مدیریتش را بر عهده گرفت، به مواردی، چون برند و برندینگ بسیار بیش از گذشته توجه شده است. امروز مواردی، چون تبلیغات هوشمند و اینکه چطور مشتری وفادار بسازیم و چگونه او را حفظ کنیم، همسویی تبلیغات با سطح انتظار مشتریان و حتی توجه به پیشنهادات و انتقادات مشتریان و نتیجهبخش کردن آنان مورد توجه ویژه چرم مشهد قرار دارد.
او جور بودن جنس و کامل بودن سبد کالا، توجه به استفاده بیشتر از تمام ظرفیتهای شرکت شامل کارخانه، شرکت، ماشینآلات و تجهیزات و از همه مهمتر، افکار همکاران را از دیگر موارد مورد اهتمام در چرم مشهد عنوان کرد.
تشکر از رقیبان
بنیانگذار هلدینگ مشهد در پایان از رقیبان این صنعت نیز تشکر کرد و گفت: «معتقدیم باید از رقیبان تشکر کرد. ما کارهای خوب آنها را دیدیم و یاد گرفتیم، رقابتهای سالمشان را دیدیم و سعی کردیم ما هم رقیب سالم باشیم. ما و رقیبانمان همه سربازان جبهه صنعت این مملکت محسوب میشویم. با فعالیتهایمان موجب شدیم از خروج میلیاردها تومان سرمایههای ایرانزمین جلوگیری شود و کمک کردیم این سرمایه در کشور خودمان باقی بماند.»
بهرهگیری از فرصت کرونا برای بازنگری در محصولات
پس از صحبتهای حمیدی، بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد به روی صحنه آمد. او چرم مشهد را به عنوان بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده صنعت چرم در کشور عنوان کرد که کارش را از تولید سنتی شروع کرده و در ادامه به سمت برندینگ و فروش مدرن گام برداشت.
مصری توضیح داد: «از اواخر سال ۱۳۹۵ این مسئولیت به من سپرده شد و شرکت را در شرایطی تحویل گرفتم که متاسفانه حال خوبی نداشت؛ نه از لحاظ برندینگ، نه از لحاظ مالی و نه تولید و بهرهوری لازم. مجبور بودیم برخی برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت برای نجات این برند انجام بدهیم. مهمترین کاری که لازم بود تحقیق از بازار و عارضهیابی بود، هم در تولید، هم در بازار و میان مشتریان.»
ماشینآلات وارد شده از ایتالیا و آلمان
مدیرعامل چرم مشهد به توضیح شرایط این واحد صنفی در سال ۱۴۰۰ هم پرداخت و با اشاره به اینکه رونق فعالیتهای این شرکت کماکان ادامهدار است، گفت: «چرم مشهد هماکنون حدود ۷۵۰ نیروی مستقیم دارد و ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر هم به طور غیرمستقیم در کارگاههای تولیدی مشغول به کار هستند.»
او ادامه دارد: «در مدت کرونا کوشیدیم به تقویت و آموزش نیروهایمان بیشتر بپردازیم و بسیاری از مدیران ردهبالای شرکت در دورههای مختلف مدیریت و رهبری شرکت کردند. برای اولین بار، برای نیروهای فروشمان در تهران و مشهد کمپهای آموزشی برگزار کردیم.»
مصری در پایان به برنامههای آتی این شرکت هم اشاره کرد و توضیح داد: «توسعه تولید و فروش و فروش داخلی و خارجی را مدنظر داریم و به زودی شاهد تغییر و تحولات زیادی در این زمینه خواهیم بود تا حداقل ۲ تا ۳ سوله به کارخانه افزوده شود. همچنین ماشینآلات جدیدی از ایتالیا خریدیم و خط دوزندگی ما هم از آلمان آمده و کاملا بهروز شده است.»
ارسال نظر