مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر ابعاد حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر را تشریح کرد.
خبرآنلاین: مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر ابعاد حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر را تشریح کرد.
قطاری که به نظر می رسد مقصر اصلی بوده از کرج وارد ایستگاه چیتگر می شود اما از آنجایی که پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیر مجاز داشته راهبر ، ATP را خاموش می کند تا ترمز اضطراری نگیرد و وارد ریل جانبی شده و مسافرگیری می کند.
بعد از آن چراغ فرمان قطار در مقابل راهبر قرمز بوده و باید قطار متوقف می شد که قطار اکسپرس عبور کند اما چون ای تی پی را خاموش کرده و به سیگنال قرمز هم توجه نکرد و حتی به سوزن که در انتهای خط سایت اولویت حرکت را مشخص می کند بی توجهی کرده، وارد خط اصلی می شود.
اما در این میان قطار اکسپرس که ATP آن فعال بوده و راهبر حرفه ای داشته که از آن هم تشکر کردیم عکس العمل مناسب نشان داده و ۴۹۰ متر پیش از ورود به ایستگاه،ATP آن فعال شده و راهبر قطار اکسپرس تمام سیستم ها را فعال می کند به گونه ای که سرعتش از ۷۰ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر می رسد و به همین دلیل شدت برخورد بالا نبود و لوکوموتیو اکسپرس از ریل خارج و متوقف می شود.
جالب است که یک قطار از روبرو می آمده که با آلارم ترمز قبل از ورود به ایستگاه چیتگر متوقف می شود.
برداشت من که حاصل اظهارات راهبر، کارشناسان فنی و صوت و فیلم است این است که عامل اصلی، خطای راهبر بوده که ۵ خطای سرعت غیر مجاز، قطع ATP، توقف بی جا، بی توجهی به سوزن و بی توجهی به چراغ قرمز را هم زمان انجام داده و به نظر می رسد راهبر در آن لحظه از نظر روحی و جسمی هوشیاری نداشته و حداقل تمرکزی بر وظیفه خود نداشته است.
جای تاسف است که جان این همه انسان را به دست همچین راهبری داده اند ...!!!!!
پاسخ ها
بدون نام
راهبر همه رو بدبخت کرد
بدون نام
راهبر شب یلدا تا صبح بیدار بوده بعد تمرکز رو کارش نداشته فاجعه به بار آورده.
بدون نام
جای تاسف است که جان این همه انسان را به دست همچین راهبری داده اند ...!!!!!
یک هموطن
چند روز پیش که اقای زاکانی گفتند علت بروز حادثه فرسوده بودن ناوگان ریل و قطارها را گفتند . یک روزه ایشون حرفشون را عوض کردند.
پاسخ ها
بدون نام
جای تاسف است.
نیما
وا..... اینکه همش انداختن گردن راهبر بیچاره
پاسخ ها
بدون نام
بیچاره نه ظاهرا" دیوانه پنج خطاهمزمان.
والی
اگه قراره جان این همه انسان دست یک نفر باشه من دیگه سوار مترو نمیشم .لااقل باید یک کمک راهبر هم باشد شاید راهبر سکته کرد اونوقت تکلیف جان این همه انسان چیست؟؟؟؟،
Sh
مثل همیشه مقصر یا راهبر یا راننده یا خلبان
بدون نام
راهبر بدبخت تو این روزگار سیاه بیکارم شد
پاسخ ها
بدون نام
اگه بی گناهه از خودش دفاع کنه وگرنه بی احتیاطی این شخص ممکن بود خیلی ها
.راعزادار کنه بهتره از نظر روانشناسی و
جسمی معاینه بشه و فعلا راهبری نداشته باشه
H.Yari
توی ایران همه چیز گردن راننده. راهبر مترو. خلبان. و و و هستش ولی هیچوقت گردن ماشینهای فرسوده مترو فرسوده هواپیمای فرسوده نیست..
محمد زارعی
وجدان کاری ضعیف و ....
مهدی
انداختند گردن راهبر بدبخت. دیواری از اون کوتاه تر نیست.
سیستم باید انقدر پیشرفته باشد که اجازه چنین خطاهایی را به راهبر ندهد.
پاسخ ها
مقی
دقیقا درست گفتید. تو همین دبی که در همسایگی ماست اصلا قطارهای مترو چیزی بنام راهبر ندارند. همه چیز اتوماتیک توسط رایانه کنترل میشه
نباید صورت مسئله را پاک کرد. به علت خرابی و فرسودگی سیستم سیگنالینگ راهبر قطار مجبور میشود، سیستم حفاظت اتوماتیک قطار را خاموش کند و متاسفانه در ادامه خطای انسانی هم رخ دهد. راهبران مترو همه از فیلترهای سخت عبور میکنن و آزمون های زیادی را میدهند. اگه سیستم سیگنالینگ و تجهیزات فرسوده نباشد. حتی با خطای انسانی راهبر هم امکان برخورد نمیباشد. سالانه 250 میلیون نفر از شهروندهای محترم را همین راهبران که هیچ وقت دیده نمیشوند سالم به مقصد میرسانند
نظر کاربران
جای تاسف است که جان این همه انسان را به دست همچین راهبری داده اند ...!!!!!
پاسخ ها
راهبر همه رو بدبخت کرد
راهبر شب یلدا تا صبح بیدار بوده بعد تمرکز رو کارش نداشته فاجعه به بار آورده.
جای تاسف است که جان این همه انسان را به دست همچین راهبری داده اند ...!!!!!
چند روز پیش که اقای زاکانی گفتند علت بروز حادثه فرسوده بودن ناوگان ریل و قطارها را گفتند . یک روزه ایشون حرفشون را عوض کردند.
پاسخ ها
جای تاسف است.
وا..... اینکه همش انداختن گردن راهبر بیچاره
پاسخ ها
بیچاره نه ظاهرا" دیوانه پنج خطاهمزمان.
اگه قراره جان این همه انسان دست یک نفر باشه من دیگه سوار مترو نمیشم .لااقل باید یک کمک راهبر هم باشد شاید راهبر سکته کرد اونوقت تکلیف جان این همه انسان چیست؟؟؟؟،
مثل همیشه مقصر یا راهبر یا راننده یا خلبان
راهبر بدبخت تو این روزگار سیاه بیکارم شد
پاسخ ها
اگه بی گناهه از خودش دفاع کنه وگرنه بی احتیاطی این شخص ممکن بود خیلی ها
.راعزادار کنه بهتره از نظر روانشناسی و
جسمی معاینه بشه و فعلا راهبری نداشته باشه
توی ایران همه چیز گردن راننده. راهبر مترو. خلبان. و و و هستش ولی هیچوقت گردن ماشینهای فرسوده مترو فرسوده هواپیمای فرسوده نیست..
وجدان کاری ضعیف و ....
انداختند گردن راهبر بدبخت. دیواری از اون کوتاه تر نیست.
سیستم باید انقدر پیشرفته باشد که اجازه چنین خطاهایی را به راهبر ندهد.
پاسخ ها
دقیقا درست گفتید. تو همین دبی که در همسایگی ماست اصلا قطارهای مترو چیزی بنام راهبر ندارند. همه چیز اتوماتیک توسط رایانه کنترل میشه
وقتی پای صرفه جویی هزینه باشد این مسائل هست
اینهایکهناراحتکهچراهمهیتقصرهاافتاد
گردنراهبرمتروخوباقایراهبرحقدارهازخودشدفاعکنه.درثانیگردنکیمیافتادشما
راضی بودید.مابگیمبندازنگردناون
آقا رانندش کمکش فقط فقط اعدام اعدام خداشاهده
نباید صورت مسئله را پاک کرد. به علت خرابی و فرسودگی سیستم سیگنالینگ راهبر قطار مجبور میشود، سیستم حفاظت اتوماتیک قطار را خاموش کند و متاسفانه در ادامه خطای انسانی هم رخ دهد. راهبران مترو همه از فیلترهای سخت عبور میکنن و آزمون های زیادی را میدهند. اگه سیستم سیگنالینگ و تجهیزات فرسوده نباشد. حتی با خطای انسانی راهبر هم امکان برخورد نمیباشد. سالانه 250 میلیون نفر از شهروندهای محترم را همین راهبران که هیچ وقت دیده نمیشوند سالم به مقصد میرسانند