زمینهسازیِ حضور طلاب جوان در مدارس
وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال فعال کردن همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزشدیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باورهای اعتقادی دینی و اسلامی دانشآموزان آغاز کنیم.
تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال فعال کردن همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزشدیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باورهای اعتقادی دینی و اسلامی دانشآموزان آغاز کنیم.
یوسف نوری در دیدار با آیتالله العظمی نوری همدانی، با تأکید بر همکاری با حوزههای علمیه، اظهار کرد: لازم است نهادی دینی و حوزوی برای رشد معنوی دانشآموزان کمک کند و آموزش و پرورش آمادگی دارد با روشهای جذاب، جدید و کارآمد این امکان را برای رشد معنوی دانشآموزان فراهم کند.
وی با اشاره به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان و فارغالتحصیلان دانشگاهها گفت: برای تقویت مناطق محروم بر اساس شاخصههای پیشرفت و برخورداری، تربیت نیروی مورد نیاز و تقویت امکانات در دستور کار این وزارتخانه است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: باید اعتراف کنیم در این چهل ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقای آگاهیهای اعتقادی دانشآموزان کم کاری شده است.
نوری افزود: ورود سند 2030 در سالهای اخیر، باعث شد دستورالعملهای غربی بر اجرای دستورالعملهای اسلامی و قرآنی حاکم شود. برخی کشورهای اسلامی متعهد شدند تا سال 2030 این دستورالعملهای غربی را که با مبانی وحیانی، اعتقادی و قرآنی ما کیلومترها فاصله دارد در مدارس اجرا کنند و ما به دنبال این هستیم که در مجموعه بینالمللی که بهزودی برگزار خواهد شد این سند را نقد کنیم و برای آن پاسخ متقن و مستند ارائه دهیم.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در دیدارهای امروز با مراجع و علما به دنبال فعال کردن همکاریهای بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزشدیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باورهای اعتقادی دینی و اسلامی دانشآموزان آغاز کنیم.
نوری توجه به مناطق محروم را از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید عنوان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیز مدارس مناطق محروم آموزش در این مناطق را ارتقا دهیم.
ارسال نظر