جدیدترین شاسی بلند «بی ام و» معرفی شد
این خودرو از منظر طراحی کلی به کراس اوورهای قبلی ب ام و شباهت دارد اما به نظر می رسد لباسی جدید برتن کرده تا چهره ای متفاوت شکل بگیرد.
عصر ایران: ب ام و در سال ۱۹۷۸ از اولین مدل مستقل M با نام M۱ رونمایی کرد که اولین خودروی موتور وسط این کمپانی نیز محسوب می شد. در این محصول متفاوت از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۲۷۴ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۲۹ نیوتن متر استفاده شد.
اکنون ۴۳ سال پس از رویداد ام۱، دومین محصول مستقل M با نام مفهومی ام اکس رونمایی کرده است. در این نامگذاری X معرف کلاس شاسی بلند برای خودرو است. منظور از مستقل آن است که ب ام و نسخه استاندارد این خودروها را بدون لوگوی ام تولید نخواهد کرد.
اکس ام از پیشرانه ۸ سیلندر پلاگین هیبرید با ۷۵۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر استفاده می کند. نمونه تولید انبوه این خودرو در سال ۲۰۲۲ و با مدل ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد شد.
براساس اطلاعات ارائه شده، اکس ام در حالت الکتریکی خالص قابلیت پیمایش ۴۸ کیلومتر را دارد. هنوز اطلاعاتی در رابطه با جزئیات فنی ارائه نشده اما به احتمال زیاد این شاسی بلند شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر را زیر ۴ ثانیه ثبت می کند.
همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این خودرو از منظر طراحی شاسی به کراس اوورهای قبلی ب ام و شباهت دارد اما به نظر می رسد لباسی جدید برتن کرده تا چهره ای متفاوت شکل بگیرد.
سر تا سر بدنه با خطوط و زوایای تند تزئین شده و چراغ های اصلی جلو و عقب نیز الگوی متفاوتی را ارائه می دهند. لامپ های ال ایی دیی نیز فرمول آینده نگر باوارایایی ها را تکمیل می کنند.
برای رینگ ها از نمونه ۱۴ پره ۲۳ اینچی استفاده شده که بزرگترین رینگ استفاده شده در محصولات ب ام و محسوب می شود. در دیفیوزر نیز از خروجی ۴ تایی اگزوز استفاده شده که به نوعی حکایت از میزبانی پیشرانه ای اسپرت و قدرتمند دارد.
داخل کابین از چرم کلاسیک قهوه ای در ترکیب با جزئیات کرومی و همچنین فیبرکربن استفاده شده است آخرین نسخه از آی درایو ۸ اختصاصی ب ام و نیز اینجا حاضر است. اما در ردیف دوم با شرایط کاملا متفاوتی روبرو می شویم تا این قسمت بیشتر شبیه به یک کاناپه اختصاصی درون یک کافی شاپ باشد!
رنگ روکش صندلی ها و همچنین نورپردازی منشوری سقف حالتی لوکس و متفاوت برای ردیف عقب ایجاد کرده است.
نظر کاربران
در حسرت تو اوارترینم
پاسخ ها
واقعا طراحی زشتی داشت . جک چینی خیلی از این قشنگتره
واقعادست مریز
طراحیش بر اساس گاو کودن هست
پاسخ ها
پرایدتو سوار شو
تا کی مردم ایران باید حسرت سوار شدن خودرو های جدید را بخورند ...چه اشتباهی کرده ایم آخه
جلوش فاجعه هست ، فکر کنم طراح تو ایران خودرو بوده
طعنه نزن.
چرا بهت نمیرسم خدایاااا یاری
برای من یک رویاست
چقدر زشت
اخ قلبم خدایا ما ایرانیا مگه آدم نیستیم از نعمت های خوبت محروممون کردی
بالا آوردم