مدل هیبریدیِ شاسی بلندِ محبوب ایرانیها
حدود یک ماه قبل بود که کیا نسخه بنزینی اسپورتیج ۲۰۲۳ را با طراحی جدید، کابین شیک و موتور ۲.۵ لیتری جدید معرفی کرد. اما مشخصات فنی نسخه هیبریدی جدید کاملا متفاوت با نسخه بنزینی است. کیا اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳ به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز است که هماهنگ با یک بسته باتری لیتیوم یونی ۱.۵ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی کار میکند.
فرارو: کیا اسپورتیج نخستین بار ۱۳ سال قبل وارد جادههای ایران شد و از همان ابتدا به محبوبیتی چشمگیر رسید. این محبوبیت باعث شد تا طرفداران پر و پاقرص این کراس اوور سایز متوسط هر سال به عرضه نسخه جدید آن چشم بدوزند. اما حدود سه سال است که دیگر نسخههای تازه کیا اسپورتیج وارد ایران نمیشود. اما این مسئله باعث شده تا علاقه ایرانیها به این کراس اوور کاسته شود.
حالا هم چند روزی است که کیا از اسپورتیج هیبریدی نسخه ۲۰۲۳ رونمایی کرده است. این محصول قرار است از ابتدای سال آینده میلادی به خط تولید برسد.
اما با این وجود کمپانی کیا هنوز حرفی از قیمت نهایی این خودرو نزده است.
البته موتور ۱، رسانه مشهور حوزه خودرو پیش بینی کرده که کیا پیش از پایان سال میلادی جاری، اطلاعات دقیق تری از قیمت این کراس اوور جدید را منتشر خواهد کرد.
با این وجود برخی از فعالان حوزه خودرو میگویند که احتمالا پایه قیمتی اسپورتیج هیبریدی نسخه ۲۰۲۳ حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود. همچنین نسخههای مجهزتر این محصول نیز بین ۳۱ تا ۴۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت.
جزئیات فنی اسپورتیج هیبریدی نسخه ۲۰۲۳
حدود یک ماه قبل بود که کیا نسخه بنزینی اسپورتیج ۲۰۲۳ را با طراحی جدید، کابین شیک و موتور ۲.۵ لیتری جدید معرفی کرد. اما مشخصات فنی نسخه هیبریدی جدید کاملا متفاوت با نسخه بنزینی است.
کیا اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳ به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز است که هماهنگ با یک بسته باتری لیتیوم یونی ۱.۵ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی کار میکند.
بررسیها نشان میدهد که مجموع قدرت این پیشرانه به ۲۲۶ اسب بخار (۱۶۶ کیلووات) میرسد که نسبت به مدل پایه بنزینی ۱۸۷ اسب بخاری (۱۳۸ کیلووات) پیشرفت بسیار زیادی دارد.
به گزارش فرارو به نقل موتور ۱، پیشرانه اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳ همچنین به یک گیربکس استاندارد شش سرعته اتوماتیک مجهز است که بسته به نوع تریم، گیربکس جلو یا چهار چرخ متحرک آن قابل انتخاب است.
مثلا مدل پایه LX بهصورت استاندارد با دیفرانسیل-جلو عرضه میشود، اما میتوان سیستم چهارچرخ متحرک را برای این تریم انتخاب کرد که از دیفرانسیل قفل مرکزی برای توزیع یکنواخت نیرو استفاده میکند.
در همین حال، مدلهای EX و SX-Prestige از قدرت استاندارد در هر چهار چرخ بهره میبرند.
کیا ادعا میکند ظرفیت یدک کشی اسپورتیج هیبریدی ۲۰۰۰ پوند معادل ۹۰۷ کیلوگرم است.
ابعاد این خودرو در طول ۴.۶۶۰، در عرض ۱۸۶۵ و ارتفاع ۱۶۰۰ است. طبق اعلام کیا اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳ نسبت به نسخه پیشین ۷.۱ اینچ معادل ۱۸ سانتی متر طویلتر شده و فاصله طول دو محور نیز ۳.۴ اینچ معادل ۸.۶ سانتی متر بزرگتر شده است.
امکانات ایمنی و رفاهی اسپورتیج هیبریدی
کیا اسپورتیج هیبریدی تقریباً از تمام ویژگیهای مدل بنزینی استاندارد بهره میبرد؛ بنابراین نسخه هیبریدی نیز امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی کنسول مرکزی با پشتیبانی از اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو، صفحه پشت آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، شارژ بی سیم تلفن و سیستم صوتی ممتاز Harman-Kardon را به همراه خواهد داشت.
در بخش ویژگیهای ایمنی استاندارد نیز ترمز اضطراری خودکار، دستیار حرکت بین خطوط، کمک نور بالا، مانیتورینگ نقطه کور، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری، و دستیار رانندگی وجود دارد. همچنین کیا در این نسخه یک دوربین ۳۶۰ درجه با نمای سه بعدی ارائه میدهد.
اسپورتیج هیبریدی نسخه ۲۰۲۳ قرار است در سه تیپ ال ایکس،ای ایکس و SX-Prestige به بازار برسد.
نظر کاربران
بیاد ایران یک میلیارد قیمتش میشه ده میلیارد امان از دست مفت خوران
با دلار 30 تومنی باید بشه 900 میلیون تومان ولی بیاد ایران میشه خدا تومن.
پیدا کنید پرتقال فروش را!
ایرانی ها نه گروهی ازایرانی ها
چون ایرانی دیگه غذا هم نمیتونه بخره
کیا اسپرتیج محبوب ایرانی هاست اماچه فایده فقط از ماشین های کیا پراید رو می تونن تهیه کنن
ای خدا باید ای آرزو ها را به. گور ببریم
محبوب ایرانی کی گفته
فقط ژاپنی ماشین کره ای استهلاک بالاییی داره
منظورش محبوب ۴درصدیا
انشالله مدیریت جهان رو در دست بگیریم همه مردم دنیا رو پراید سوار می کنیم که دیگه قمپز در نکنن با این ماشیناشون
آقاي عدالت
ژاپن دیگه کلان ماشین نمیزنه،ماشینهای جدید شرکت تویوتا کلان استرالیا وتایلند هستند،،که گردپای شرکت کیا وهایوندایی،نمیگیره الان اروپا آمریکایی ماشینهای محبوبشون کره ای شود البته توی ایران ممنوعه ماشينهاي سی سی بالای کره ای
قیمتش معادل یک خودرو بی کیفیت چینی در ایران
یه ماشین معرفی کنید که ایرانی توان خرید اونو داشته باشد
طراحی پنجره ها شبیه چری هستش.
ماشینی زیبا و فوق العاده خوب است که اگر دوست دارید بخرید فقط با ۱میلیارد و ۱۰۰میلیون بخرید حالا می گوید چرا آنقدر ارزان چون ۱۰۰میلیون میشه برای گمرک و رفت و برگشت در خارج و یک میلیارد هم ماشینه اما اگر تو ایران بخریم یک صفر اضافه میشه میشه ۱۱میلیارد