خودروی برقی جنسیس، سریعتر از بنز و آئودی
سومین خودروی برقی جنسیس کاملا بدون آلایندگی و مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره با قدرت ۴۸۳ اسب بخار است که با قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات میتواند با هر بار شارژ مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.
فرارو: خودروسازی کره ای جنسیس، سومین خودروی برقی خود را با نام Genesis Electrified GV۷۰ SUV معرفی کرد. این خودروی تمام برقی دارای تنظیمات دو موتوره است و میتواند با هر بار شارژ مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.
جنسیس در این مدل تغییراتی اساسی انجام داده و یک محصول تمام برقی ارائه کرده تا رقبای اصلی خود یعنی آئودی E-Torn و مرسدس EQC را به مبارزه بطلبد. این نسخه جدید جنسیس کاملا بدون آلایندگی است و به سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره با قدرت ۴۸۳ اسب بخار مجهز است و قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات را ارائه میدهد.
گفته می شود از سال ۲۰۲۵ به بعد، تمام مدل های جنسیس که راهی بازار میشوند، الکتریکی خواهند بود و GV۷۰ الکتریکی پس از سالون الکتریکی G۸۰ و GV۶۰ کوپه-SUV سومین خودروی برقی این برند خواهد بود و از دو مدل اخیر پیروی می کند. این خودرو که بر اساس نسخه استاندارد GV۷۰ SUV ساخته شده، به قابلیت های متعددی با هدف بهبود کارایی مجهز خواهد شد. در قسمت بیرونی، یک طراحی جدید سپر جلو با نمای صافتر وجود دارد که هدف آن کاهش کشش آیرودینامیکی است. جلوپنجرههای پایین بهطور منظمتری در بدنه ادغام شدهاند تا بدون نیاز به خنککننده موتور احتراقی، جریان هوای نرمتری را در جلوی خودرو ممکن سازد. پورت شارژ نیز در قسمت مشبک جلویی به صورت مخفی جانمایی شده است.
اما بپردازیم به سایر قسمتها. جنسیس GV۷۰ به چرخ آلیاژی ۲۰ اینچی با طراحی جدید مجهز شده است و در غیاب اگزوزها، جنسیس سپر عقب را برای ظاهری نرمتر و تمیزتر بازطراحی کرده است. داخل کابین نیز با چندین قسمت لمسی با طراحی منحصر به فرد تجهیز شده است. GV۷۰ با فضای داخلی Glacier White ارائه میشود که با انواع «مواد سازگار با محیط زیست» تزئین شده است. عدم وجود گیربکس سنتی و شفت پایه که از وسط خودرو عبور میکند، امکان ایجاد یک تونل مرکزی پایینتر را نیز فراهم کرده است.
این خودرو با سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره ارائه میشود. این دو موتور ترکیبی با حداکثر قدرت ۴۸۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر، با فعال کردن «حالت تقویت» در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند؛ که این ۰.۶ ثانیه سریعتر از مرسدس EQC می باشد.
جنسیس اندازه باتری GV۷۰ را مشخص نکرده است، اما طبق استاندارد CLTC چین، توانایی بیش از ۵۰۰ کیلومتر طی مسافت را دارد. با این حال، GV۷۰ طبق دستورالعمل سختگیرانهتر آزمایش خودروهای الکتریکی کرهای، مسافت ۴۰۰ کیلومتر را طی میکند. سرانجام، باتری این خودرو همچون سایر خودروهای الکتریکی مانند Ioniq ۵ و Kia EV۶، GV۷۰ الکتریکی در گروه هیوندای، از طراحی ۸۰۰ ولت برای شارژ فوق سریع استفاده میکند و میزان شارژ آن از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد فقط ۱۸ دقیقه طول میکشد.
تصاویر خودروی Genesis Electrified GV70
نظر کاربران
دیگه نیازی مصرف به آب روغن بنزین نیست
جهان خودرو ها برقی میشود
به پای صنعت انحصاری خودروی ما نمیرسه
وقتی به اونا نگا میکنی انگار ما تو یه کره دیگه هستیم
آیا خوردو سازهای ما اصلا به خودروی برقی فکر میکنن؟؟؟؟؟؟
هر چی باشه از ماشین های ایرانی پایین تره
ما پراید رو داریم که باهاش میتونی بری اون دنیا ! کدوم ماشینی این آپشن رو داره ؟؟!!
خدایی همه لذت ماشین سواری به دنده و کلاچ عوض کردنش هست
نامرد چی درست کردی ؟؟؟؟