طراحی جذاب و جسورانه در خودروی میتسوبیشی
پس از معرفی نسخه مفهومی کراس اوور برقی Airtrek توسط میتسوبیشی، این خودروساز ژاپنی اکنون نسخه تجاری این SUV برقی را با ظاهری جسورانه در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین معرفی کرد.
فرارو: خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی Mitsubishi، در جریان نمایشگاه بین المللی خودرو Auto Guangzhou چین، از یک کراس اوور برقی با نام Airtrek ۲۰۲۲ رونمایی کرد که از ظاهری جذاب با طراحی جسورانه بهره میبرد.
میتسوبیشی در ماه آوریل سال میلادی جاری و در جریان نمایشگاه اتو شانگهای از کراس اوور Airtrek به عنوان یک مدل کانسپت رونمایی کرد و حالا این خودروساز با نسخه تولیدی این خودرو به نمایشگاه اتو گوانگژو بازگشته است. این نام احتمالاً برای بسیاری از علاقمندان به خودروهای میتسوبیشی آشناست، زیرا این خودروساز برای سالها مدل اصلی خودروی Outlander را با همین نام روانه بازار ژاپن کرده است. اکنون این نام دوباره بازگشته، اما در چین و به عنوان یک خودروی برقی جدید که با سرمایه گذاری مشترک یک شرکت چینی GAC Mitsubishi Motors ساخته خواهد شد.
کراس اوور برقی Airtrek ۲۰۲۲ جدیدترین مدلی است که دارای چراغهای جلو تقسیم شده با چراغهای LED در روز است که در بالای سپر قرار گرفته اند در حالی که دسته چراغهای اصلی V شکل در زیر نصب شده است. این طرح مطابق با محصولات اخیر میتسوبیشی است که به این کراس اوور جمع و جور، جلوهای جسورانه میبخشد. چراغهای جلوی عجیب و غریب در کنار یک جلوپنجره بسته با فرورفتگیهای شش ضلعی در سه میله خاکستری قرار گرفتهاند. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دوربین جلو درست زیر لوگو نصب شده و یک سنسور رادار بزرگ نیز کمی پایینتر روی سپر قرار گرفته است.
نمای جانبی، ظاهری دو رنگ را برای چرخهای آلیاژی نشان میدهد تا رنگ سفید اصلی بدنه را با سقف مشکی تکمیل کند. جالب اینجاست که میتسوبیشی ایرترک ۲۰۲۲ دارای دستگیرههای بازشو درب است و نشان نسبتاً بزرگ "EV" روی درهای جلو به چشم میخورد. روکش بدنه پلاستیکی اطراف قوس چرخها ویژگیهای متقاطع آن را نشان میدهد و سقف نیز به سانروف مجهز شده است.
با حرکت به سمت عقب این خودرو، چراغها ما را به یاد خودروی Skoda Karoq میاندازند و طراحی میتسوبیشی در اینجا احتمالاً شکل چراغهای جلو را تقلید میکرد. لوگوی "EV" بار دیگر روی درب عقب ظاهر میشود، جایی که مارک و مدل خودرو به زبان چینی نوشته شده است. روکش خاکستری جلوپنجره جلویی در قسمت پشت برای تریم پلاستیکی سپر که با سه بازتابنده روی هم در هر طرف نصب شده، ادامه مییابد.
فضای داخلی بسیار ساده است به این معنا که اکثر کنترلها در صفحه نمایش لمسی بزرگ جای داده شده اند. یک دسته ابزار دیجیتال بزرگ نیز تعبیه شده است که دارای فناوری واقعیت افزوده برای سیستم ناوبری است. کراس اوور جدید Airtrek به لطف پلت فرم الکتریکی اختصاصی خود با کف کاملاً مسطح و فاصله بین دو محور زیاد، در قسمت عقب کاملاً جادار جلوه میکند.
وب سایت چینی میتسوبیشی نشان میدهد که این کراس اوور بدون آلایندگی ۴۶۳۰ میلی متر (۱۸۲.۳ اینچ) طول، ۱۹۲۰ میلی متر (۷۵.۶ اینچ) عرض و ۱۷۲۸ میلی متر (۶۸ اینچ) ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن ۲۸۳۰ است. این خودرو ۱۹۰۰ کیلوگرم (۴۱۸۹ پوند) وزن دارد و یک بسته باتری ۶۹.۹ کیلووات ساعتی با توان کافی برای ۵۲۰ کیلومتر (۳۲۳ مایل) برد حرکتی را عرضه میکند. رسانههای چینی گزارش میدهند که موتور الکتریکی این خودرو قدرتی برابر با ۱۸۱ اسب بخار (۱۳۵ کیلووات) را ارائه میدهد. میتسوبیشی ایرترک ۲۰۲۲ قرار است سال آینده در جمهوری خلق چین به فروش برسد.
تصاویر کراس اوور برقی میتسوبیشی Airtrek ۲۰۲۲
نظر کاربران
میشه بگید معنی جسورانه چیه
اونوقت ما باید همچنان پراید لکنته و دنا پلاس و ال نود و ۴۰۵ با طرح داشبورد جدید سوار شیم
به پای ماشینهای ما که نمیرسه اسبها وابدا
فکرکنم ازپرایدکپی کرده خخخخخخخ
سلام زمان شاه مردم ژاپن واسه کار میامدن ایران برای کار چی شد که الان اونا اینقدر پیشرفت کردن ایرانیها ارزوی ماشین های ژاپنی دارن اقایان نخبه ادعا دارید بسازید
شما رو به خدا از این ماشینها عکس نذارین، چون وقتی اینا با ماشینای تولید داخل مقایسه میکنیم، افسرده میشیم و کساییکه باعث شدن اینقدر از صنعت و تکنولوژی روز دنیا عقب بمونین رو لعن و نفرین کنیم.
دمش گرم
ماهم موشک نقطه زن داریم هیشکی نداره
پاسخ ها
همین موشکها هم بعید به نظر میرسه ساخت ایران باشه!!!
دقیقا مثل پراید خودمان وقتی تحویل میدن نه رادیو پخش داره نه زه
پاسخ ها
چیزی که خودمان خواستیم مگر مثل دنیا درحال پیشرفت نبودیم ازخوشی دیوانه شدیم
استعمار شدیم
طراحي جلوش شباهت زيادي به شورلت و لكسوس داره و اين از ميتسوبيشي عجيبه
به به ..
درست شبیه کوئیک آر
هرچه باشه به ماشین های ایران نمی رسد زنده باید پراید دویست میلیونی.