۱۱۵۹۷۴۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اولین تکنوسنتر طراحی و توسعه خودرو در سایپا

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا از راه‌اندازي نخستين واحد متمركز طراحي، مهندسي و توسعه محصول در اين خودروساز با نام تكنوسنتر (techno center) خبرداد و گفت: اين واحد در فاز نخست فعاليت خود برنامه توسعه و ارتقاي موتور و قواي محركه و همچنين گيربكس محصولات گروه سايپا به‌ويژه مگاپلت‌فرم SP را در دست اقدام دارد.

سایپانیوز: مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا از راه‌اندازي نخستين واحد متمركز طراحي، مهندسي و توسعه محصول در اين خودروساز با نام تكنوسنتر (techno center) خبرداد و گفت: اين واحد در فاز نخست فعاليت خود برنامه توسعه و ارتقاي موتور و قواي محركه و همچنين گيربكس محصولات گروه سايپا به‌ويژه مگاپلت‌فرم SP را در دست اقدام دارد.

اولین تكنوسنتر طراحي و توسعه خودرو در سايپا

مهدي رادمنش افزود: اين مركز مجهز به تيم‌هاي متخصص طراحي استايل، طراحي بدنه و تزيينات، طراحي شاسي و سيستم تعليق، طراحي مجموعه‌ها و تجهيزات، محاسبات مهندسي، فناوري‌هاي پيشرفته و توليد است كه در كنار مجموعه كارگاه‌هاي نمونه‌سازي و آزمايشگاه‌هاي تخصصي، بزرگ‌ترين مجموعه متمركز طراحي، نمونه‌سازي و تست خودرو كشور محسوب مي‌شود.

به گفته وي در حال حاضر اين مركز، پروژه توسعه خانواده قواي محركه شامل موتور و گيربكس را در دستور كار دارد تا خانواده موتور منطبق با فناوري‌هاي روز و پيشرفته و نيازمندي‌هاي پلت‌فرم‌هاي جاري و آينده سايپا طراحي و توليد شود.

رادمنش ضمن تکذیبِ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر استفاده از موتورهای متعلق به ساير خودروسازان داخلي در محصولات سایپا تأكيد كرد: موتورهاي عنوان شده، از لحاظ توانمندي و ويژگي‌هاي فني اعم از استانداردهاي آلايندگي و مصرف سوخت و همچنين استايل طراحي پلت‌فرم SP، هيچ‌گونه تطابق و قابليتي جهت استفاده در محصولات گروه سايپا ندارند و باتوجه به برنامه اين گروه براي طراحي و ساخت قواي محركه پيشرفته و به‌روز جهت استفاده در محصولات خود، استفاده از موتورهاي توليدي ساير خودروسازان در محصولات سايپا توجيه فني و راهبردي نداشته و در دستوركار اين مجموعه نيز نبوده و نخواهد بود.

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا در ادامه گفت: گام بعدي تكنوسنتر گروه سايپا، توسعه پلت‌فرم‌هاي جديد خودرويي و طراحي محصولات جديد با فناوري‌هاي روز و منطبق با استانداردهاي ۸۵گانه خواهد بود.

به گفته وي تيم‌هاي مختلف طراحي خودرو در قالب فرآيند ايده‌پردازي كارشناسانه، استفاده از نظرات مراكز و نخبگان علمي و دانشگاهي، نظرسنجي‌هاي مردمي در كنار دانش موجود در نخبگان فعال در مركز تحقيقات سايپا و تكنوسنتر اين مجموعه در حال فعاليت بر روي طراحي محصولات آينده منطبق با پلت‌فرم‌هاي روز هستند تا خروجي مبتني بر ايده گروهي و جمعي را خلق كنند.

وي با بيان اين كه خروجي اين تيم‌ها محصول يك كار جمعي متشكل از كارشناسان و طراحان مختلف با سرپرستي رئيس بخش طراحي صنعتي مركز تحقيقات و نوآوري سايپا است خاطرنشان كرد: طراحي تمام بخش‌هاي محصولات گروه سايپا از جمله شاهين در انحصار يك شخص نبوده و اگر فردي به‌تنهايي مدعي طراحي خودروی شاهین شده به‌دور از واقعيت است و مي‌توان آن را حركتي رسانه‌اي براي كسب شهرت تلقي كرد.

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري سايپا در پايان به برنامه توسعه محصول سايپا در سال جاري اشاره كرد و گفت: طبق اعلام مدیرعامل ارشد گروه سایپا، خودرو آريا با استفاده از فناوري‌هاي روز و گيربكس CVT در حال طي كردن آخرين تست‌ها است و پس از اخذ مجوز شماره‌گذاري به سبد محصولات سايپا اضافه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 11/5 ميليون

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    حتما میخواد پراید وانت دو کابین بسازه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج