رپورتاژ آگهی
بلوط چاپ
هنر اصلی بخش مارکتینگ این مجموعهها کشف و استفاده از روشهای تبلیغاتی پربازده، ولی ارزان قیمتی میباشد که هنوز بر سر زبانها نیافتاده، همه گیر نشده و به دلیل عدم استفاده توسط همگان از این پدیده، خود ماهیت وجودی آن نیز موضوعیت یافته و فارغ از محتوای ارائه داده به صورت مستقیم به جذب مخاطب میپردازد.
به روز بودن در امر تبلیغات یکی از ویژگیهای مجموعههای موفق میباشد، تبلیغاتی که لزوماً با هزینههای سنگین و قابل توجهی هم همراه نبوده و گاه به صورت ماحصل تلاشهای هیئتی تصمیمگیر یا فردی متخصص در امر بازاریابی با مبالغی اندک (به نسبت مخارج سنگینی که تبلیغات میدانی دیگر در بر دارند) ظاهر میگردند.
در همین رابطه هنر اصلی بخش مارکتینگ این مجموعهها کشف و استفاده از روشهای تبلیغاتی پربازده، ولی ارزان قیمتی میباشد که هنوز بر سر زبانها نیافتاده، همه گیر نشده و به دلیل عدم استفاده توسط همگان از این پدیده، خود ماهیت وجودی آن نیز موضوعیت یافته و فارغ از محتوای ارائه داده به صورت مستقیم به جذب مخاطب میپردازد.
زمانی که به بررسی واسطههای مذکور میپردازیم، به پاپآپیهایی برمی خوریم که با وجود کارایی فراوان، به اندازه چاپ بنر معمولی یا تابلویی با چاپ فلکس شناخته شده نبوده و مورد استفاده هم قرار نمیگیرد، دریغ از اینکه چنین محصولاتی با ساختاری کاربردیتر میتوانند به جذب حداکثری مردم به ویژه در فضاهای تجاری دست بزنند.
پاپ آپ یا سازههای نمایشگاهی به عنوان یکی از محصولات مجموعه بلوط چاپ، نوعی استند تبلیغاتی میباشند که با وجود کاربرد فراوان و نمونههای ساخته شده بسیار زیبا و کاربردی توسط مجموعه مذکور از دید مشتریان مهجور مانده، اما میتواند بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفته و به رقیبی جدی برای انواع استیکرها، مش، چاپهای سفارشی و حتی تولید بنرهای معمولی تبدیل شود.
پاپ آپ چست؟
در حوزه مارکتینگ پاپ آپها عموماً به دو پدیده کلی اطلاق میشوند؛
- اول پاپ آپهای اینترنتی که در حقیقت گیف یا تصاویری بعضاً دردسرساز و آزاردهندهای از نظر تعداد و تکرار هستند که با ورود کاربران جدید به یک سایت جلوی دیدگان آنها ظاهر شده و با اتصال به یک لینک خارجی، مخاطبین کنجکاو را به سمت خود میکشانند. جالب اینجاست که اتان زوکرمن که برای اولین بار چنین نقشهای را در سال ۱۹۹۹ در Tripod.com عملی کرد، سالها بعد به دلیل اختراع این عامل مزاحم از همه کاربران اینترنتی عذرخواهی کرد.
- دوم سازههایی متشکل از یک اسکلت آلومینویومی که با روکشی از کوتد یا لمینتهای مات و براق مطالبی در خصوص خروجی یک کار را عنوان میکنند.
ویژگیهای ساختار و کاربردهای یک پاپ آپ
پیش از بررسی مزایای استفاده از این محصولات باید بدانیم که با وجود عدم محدودیت در ابعاد آنها و امکان تولیدشان در دو طرح کلی صاف و منحنی، به طور قابل توجهی شاهد استفاده از آنها در فضای باز نیستیم، چراکه عوامل جوی و محیطی (از باد و بوران گرفته تا آلودگی تا تابش نورخورشید) به سرعت آنها را از بین برده و وسیلهای را که میتوان بارها در فضای بسته از آن استفاده کرد را ضایع میکنند.
در نتیجه اینکه در کاربردهای کوتاه مدت خارجی، از این واسطههای بسیار شیک در کسوت یک میز، کانتر جلوی فروشنده یا زمینه پشت سر وی برای برای معرفی بهتر و بیشتر محصولاتی مانند خوراکیها یا مواد آرایشی بهداشتی استفاده میشود.
این چارچوبها در صورت عدم آسیب دیدگی اسکلت خود میتوانند با پذیرش پوستهای جدید با ظاهری نو خودنمایی کنند.
در ادامه گفتنیست که پاپ آپهایی که عملاً به عنوان سازه نمایشگاهی از آنها یاد میشود، جایگاهی برای قرارگیری افراد آمارگیر در یک نشست، مسئولین پذیرایی در یک گردهمایی، اعطا کنندگان هدایای تبلیغاتی، کارمندان بلیط فروشی، کارمندان احراز هویت، مسئولین روابط عمومی برای ارتباط گرفتن با رهگذران در نمایشگاهها و کارشناسان یک حوزه خاص برای پاسخگویی به سوالات علاقمندانش میباشد ضمن اینکه سئو سایت فوق توسط مجموعه سئویاب بهینه سازی گردیده است.
استفاده از پاپ آپها چه مزایایی دارد؟
با توجه به این توضیحات وقتی از پاپ آپ استفاده میکنیم:
۱. از قدرت جذب مشتری بواسطه ساختار فیزیکی و رنگ ولعابی چشم نواز برخورداریم.
۲. همانند ویترین یک مغازه تنها افراد مشتقاق آن را به سوی خود کشانده و با داشتن توضیحاتی واضح و گویا، فرصت سرویس دهی به مراجعینی مستعدتر را به دلیل جذب عموم رهگذران از بین نمیبرد.
۳. امکان استفاده مجدد! مجموعههایی را در نظر بگیرید که شیرینی حضور در نمایشگاههای بین المللی را چشیده و در پی برگزاری هرکدام از آنها که به نحوی با حوزه کاریشان در ارتباط است شرکت میکنند. بدیهیست که صرف هزینه برای طراحی و ساخت یک دکور در هر نوبت مقرون بصرفه نبوده و این شرکت نیازمند واسطهای مقاوم و زیبا برای استفاده در نوبتهای بیشتری میباشد.
پاپ آپها به عنوان همین واسطهها با همسو شدن با هر نوع ساختار و نیازی وظیفه انتقال پیام را بر عهده گرفته و در مدت کوتاهی هم هزینههای خود را از فروش محصولاتی که تبلیغشان را میکرده است، جبران مینمایند.
۴. حمل آسان و وزن کم این محصولات سبب میشود تا به هر مناسبتی مجبور به حمل دهها کیلوگرم استراکچر و وسیله تبلیغاتی نبوده و تنها به واسطه باز و بسته کردن اسکلت فلزی و پهن کرد رویهای که با مگنتهای مخصوص به آن وصل میشوند پاپ آپ نمایشگاهی خود را برپا کنیم.
کاربردهای دیگر پاپ آپ
اگرچه بیان شد که این وسایل واسطههایی برای معرفی یک مجموعه در نمایشگاه میباشند، اما طبیعتاً همه کاربردهای آن به این مکان ختم نشده و میتوان مصادق فراوانی را از آن نام برد.
استفاده به منظور جعبه یا باکس یک محصول خاص (مثلاً تنقلاتی که در پاپ آپ روی پایههایی افقی قرار میگیرند و یا لوحهای فشردهای که یک فیلم یا آلبوم موسیقی خاص را در خود گنجانده اند)، استفاده از پاپ آپ به عنوان پارتیشن در جایگاههایی که بخواهند پشت آن اتاقک کوچکی به وجود آورند (از جمله فروشگاههای بزرگ)، استفاده به عنوان زمینه عسکبرداری مثلاً در سینماهایی که یک هنرپشه در روز اکران فیلمش با طرفداران خود عکس انداخته یا استفاده به جای یک بنر رول آپ که میخواهیم با یک تنه یا وزش باد جابجا نشود از مهمترین کاربردهای این وسیله میباشد.
ارسال نظر