از لوکسترین محصول هیوندای رونمایی شد
برند لوکس جنسیس سرانجام از نخستین خودروی تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. این خودرو GV۶۰ نام دارد و بر مبنای پتلفرم اختصاصی E-GMP ساخته شده، همان پلتفرمی که کرهایها قبلا دو مدل آیونیک ۵ و کیا EV۶ را بر اساس آن توسعه دادهاند. چنین شباهتی به مبنای احتمال استفاده از موتورهایی با قدرت ۵۸۰ اسب بخار خواهد بود.
دیجیاتو: برند لوکس جنسیس سرانجام از نخستین خودروی تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. این خودرو GV۶۰ نام دارد و بر مبنای پتلفرم اختصاصی E-GMP ساخته شده، همان پلتفرمی که کرهایها قبلا دو مدل آیونیک ۵ و کیا EV۶ را بر اساس آن توسعه دادهاند. چنین شباهتی به مبنای احتمال استفاده از موتورهایی با قدرت ۵۸۰ اسب بخار خواهد بود.
تصاویر اولیه منتشر شده از جنسیس GV۶۰ حکایت از آن دارند این مدل جدید مثل آیونیک ۵ نه یک خودروی هاچبک است و نه یک خودروی کراساوور و در ردهای مابین آن دو قرار میگیرد. از نظر طراحی کاملا مشخص است که با محصولی از جنسیس طرف هستیم، چرا که المانهایی مثل چراغهای اصلی دوقلو و جلوپنجره الماسیشکل در GV۶۰ نیز بکار برده شده است.
یکی از ویژگیهای جالب جنسیس GV60 که از آیونیک ۵ به امانت گرفته شده، جایگزینی آینههای جانبی با دو دوربین است. این دوربینها تصاویر اطراف و پشت خودرو را روی دو نمایشگر که در نزدیکی ستون A نصب شدهاند، نمایش میدهند. مثل اکثر خودروهای جدید، در GV60 هم از دستگیرهای کشویی مخفیشونده استفاده شده است. این دستگیرهها هنگام جمع شدن با بدنه همسطح شده و ایرودینامیک را بهبود میبخشند که آن هم به نوبه خود باعث بهبود برد حرکتی میشود.
جنسیس GV۶۰ در داخل کابین هم هویت خود را به آسانی آشکار میسازد، چرا که شباهت زیادی به برادران خود دارد. داشبورد خوشفرم این خودرو ساده طراحی شده و میزبان نمایشگر دیجیتال است. یکی از این نمایشگرها در پشت فرمان قرار داشته و اطلاعات مورد نیاز راننده را ارائه میکند. نمایشگر دیگر که به آن چسبیده، برای کنترل سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد.
گوی کریستالی موجود روی کنسول میانی از المانهای جذاب کابین GV60 است. این گوی زیبا وقتی که خودرو خاموش است، از خود نور ساطع میکند. اما موقع روشن شدن خودرو، این گوی چرخیده و به دکمه انتخاب وضعیت گیربکس تبدیل میشود.
در رابطه با مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه فعلا حرفی به میان نیامده، اما میتوان حدس زد که قوای محرکه جنسیس GV۶۰ با آیونیک ۵ کمابیش مشترک خواهد بود. در این صورت باتریهای ۵۸ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی برای تامین انرژی مورد استفاده قرار گرفته و GV۶۰ خواهد توانست بر اساس استاندارد WLTP تا ۴۸۳ کیلومتر مسافت را طی کند. ضمن اینکه اگر این مساله صحت داشته باشد، قویترین نسخه از جنسیس GV۶۰ قدرتی در حدود ۵۸۰ اسب بخار خواهد داشت.
گفتنی است در شیوه نامگذاری جنسیس، حرف G از نام کمپانی و حرف V از واژه versatility (به معنای کاربردپذیری) برگرفته شده؛ در این شیوه هر چه اعداد کوچکتر باشند، نشانگر خصوصیات اسپرتتر هستند. از این رو GV۶۰ را باید اسپرتترین مدل کمپانی دانست.
نظر کاربران
و عقب ماندگی ما که هر روز بارزتر میشود
این کره ای ها جایشان در جهنم است
خخخخخخخخخ
ان شاالله پرايدشو ميسازيم
پاسخ ها
ماایشالاه وانتشودرست میکنیم اونم باقیمت بالا
کره ای بی دین
در خونه هاشونو کوچیک درست کردن چی شد
ما هم به جاش فرغون میسازیم !!!!!
مثل کوئیک آره مخصوصا اون سفید قرمزهای در پیت
ولی ما نفت داریم اونا ندارن
تازه داریم یه خط بغلش میدازیم اسمشو میزاریم پلاس،بعد قیمتشو ۱۰۰میلیون میبرن بالا کره ۱۰سال پیش سراتو میزد ۲۰ هزار دلار الان هم سراتو میزنه با آپشنهای بالا تر قیمتش هما ن ۲۰هزار دلار هستش جالبش اینه شرکت های ایرانی همش میگن زیان داده چون دوزدی زیاده
رنگش خیلی جذابه دوچرخه نوه من هم این رنگیه