۱۱۴۵۳۲۷
۵۰۷۰
۵۰۷۰
پ

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گران‌تر از خودروی فِراری

پس از متناسب سازی اولیه، شرایط کلاه خلبان اف-۳۵ هر ۱۰۵ روز یک بار بررسی می شود و هر ۱۲۰ روز یک بار اندازه بودن آن برای سر خلبان کنترل می شود.

عصر ایران: خلبانان جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ II از کلاهی استفاده می کنند که بیش از یک خودرو سوپر اسپرت فراری قیمت دارد، روندی دو روزه را برای اندازه کردن این کلاه پشت سر می گذارند، به طور کلی باید مدل موی یکسانی داشته باشند، از افزایش وزن پرهیز کنند و سه بار در سال شرایط کلاه خود را برای حصول اطمینان از اندازه بودن آن کنترل کنند.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گران‌تر از خودروی فِراری این فرایندی است که در بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا به آن اشاره شده و در آن توضیح داده می شود که چقدر کار لازم است تا یک بخش از جنگنده ۷۸ میلیون دلاری اف-۳۵ برای پرواز آماده شود.

موارد کوچکی مانند تغییر مدل مو یا اندکی افزایش وزن نیز می توانند موجب شوند تا کلاه خلبان جنگنده اف-۳۵ که حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد به درستی روی سر وی قرار نگیرد. در ساخت این کلاه از موادی مانند کولار و فیبر کربن استفاده شده است که استحکام بالا در کنار وزن کم را ممکن می سازد.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گران‌تر از خودروی فِراری

کلاه خلبانان جنگنده اف-35 محصولی پیشرفته است. این کلاه می تواند امکان دید در شب، دید حرارتی و دید 360 درجه از محیط اطراف جنگنده را فراهم کرده و آگاهی موقعیتی قابل توجهی را به خلبان بدهد.

کلاه خلبان جت جنگنده اف-35 می تواند تصاویر دوربین هایی که در بدنه هواپیما جایگذاری شده اند را در معرض دید خلبان قرار دهد. در واقع این کلاه به خلبان اجازه می دهد تا حجم زیادی از اطلاعات را با هم ترکیب کند و از بار کاری وی می کاهد که می تواند به افزایش قدرت پاسخگویی خلبان منتج شود.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گران‌تر از خودروی فِراری

تمام این فناوری ها باید به طور دقیق تنظیم شوند تا عملکرد درستی باشند و بر همین اساس حصول اطمینان از اندازه بودن کلاه برای فردی که آن را می پوشد، اهمیت بسیاری دارد.

ابتدا، سر خلبان اندازه گیری و اسکن می شود. از این اسکن ها برای ساخت یک آستری کلاه قابل حمل که بین سر خلبان اف-۳۵ و قسمت سخت کلاه قرار می گیرد، استفاده می شود.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گران‌تر از خودروی فِراری

پس از اتمام اسکن، اپتیک های کلاه باید به درستی با چشم های خلبان تراز شوند. تکنسین ها از یک مردمک سنج برای اندازه گیری فاصله بین مردمک های خلبان استفاده می کنند.

در مرحله بعد، تکنسین های تجهیزات پرواز خلبان ماسک اکسیژن را روی صورت وی قرار داده و هر گونه نشت هوا از اطراف آن که می تواند از جریان مناسب اکسیژن جلوگیری کند را شناسایی می کنند.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گران‌تر از خودروی فِراری

مرحله بعد حصول اطمینان از فاصله مناسب بین ماسک و ویزور کلاه است. زمانی که خلبان حرکت یا صحبت می کند، ماسک نباید با ویزور برخوردی داشته باشد. اگر فاصله بیش از حد کم باشد ویزور را خم کرده و در تصویر نمایشگر کلاه اختلال ایجاد می کند.

پس از متناسب سازی اولیه، شرایط کلاه خلبان اف-۳۵ هر ۱۰۵ روز یک بار بررسی می شود و هر ۱۲۰ روز یک بار اندازه بودن آن برای سر خلبان کنترل می شود. این برای ایجاد تعامل بی عیب بین قابلیت های پیشرفته کلاه و مهارت های خلبانی که از آن استفاده می کند، ضروری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج