عضو اتاق بازرگانی تهران:
خودرو به سرنوشت برق و مرغ دچار میشود
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن اشاره به اینکه عبور از قیمت گذاری دستوری باید اصلیترین اولویت وزارت صمت دولت سیزدهم باشد گفت: اگر راهی برای عبور از معضل نقدینگی به وجود آمده برای صنایع خودروسازی پیدا نکنیم همانطور که در صنعت برق و در تولید مرغ با کمبود مواجه شدیم، در خودرو نیز این کمبودها خود را نشان خواهد داد.
ایسنا: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن اشاره به اینکه عبور از قیمت گذاری دستوری باید اصلیترین اولویت وزارت صمت دولت سیزدهم باشد گفت: اگر راهی برای عبور از معضل نقدینگی به وجود آمده برای صنایع خودروسازی پیدا نکنیم همانطور که در صنعت برق و در تولید مرغ با کمبود مواجه شدیم، در خودرو نیز این کمبودها خود را نشان خواهد داد.
محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: در سالهای گذشته فعالان اقتصادی بارها هشدار دادهاند که تداوم قیمت گذاری دستوری و تصدیگری دولت در اقتصاد به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تمام خواهد شد اما متاسفانه در عمل همچنان ما شاهد آن هستیم که هیچ تصمیم قاطعی در این زمینه گرفته نمیشود.
وی با اشاره به معضلاتی که برخی صنایع تولیدی کشور در ماههای گذشته با آن مواجه شدهاند، بیان کرد: ما در حوزه قیمت مرغ در ماههای گذشته بخشی از نتایج قیمت گذاری دستوری را مشاهده کردیم. با وجود آنکه بسیاری از دستگاههای اجرایی دولت اعلام کردند که برای حل این معضل پای کار هستند و حتی صحبتهایی از برخورد با گران فروشی نیز مطرح شد اما با توجه به تاثیرات قیمت گذاری دستوری میبینیم که این بازار به آرامش نمیرسد.
عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در حوزه برق نیز اصرار بر قیمت گذاری دستوری باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران از ورود به این بخش خودداری کنند و نتیجه آن کمبود تولید برق و نبود ظرفیت لازم برای تامین نیازهای جامعه است. شرایط این چنینی را در بسیاری از حوزهها میبینیم و صنعت خودرو نیز سالهاست با مشکلات مربوط به قیمت گذاری دستوری دست و پنجه نرم میکند.
نجفی منش با بیان اینکه وزارت صمت در دولت سیزدهم باید برای قیمت گذاری دستوری راه چاره جدی پیدا کند، توضیح داد: هرچند ما امیدوار بودیم در دولت فعلی این مشکلات برطرف شود اما متاسفانه نشانهای از این تغییر دیده نمیشود. امروز قیمت گذاری دستوری شورای رقابت در صنعت خودرو باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان با زیان مواجه شوند و حتی در عمل به تعهداتشان نیز به مشکل بر بخورند.
وی با اشاره به بدهی قابل توجهی خودروسازان به قطعه سازان اظهار کرد: براوردهای ما نشان میدهد که رقم این بدهی به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در کنار آن خودروسازان به زیان انباشته گسترده و مطالبات بانکی معوق نیز دچار شدهاند که علت اصلی آن قیمت گذاری دستوری است. امروز تولید خودرو جدید با زیان مواجه است و همین موضوع امکان دسترسی به اهداف در نظر گرفته شده برای تولید سالانه خودرو در ایران را با چالش مواجه کرده است.
نجفی منش خاطرنشان کرد: اگر راهی برای عبور از این زیان و معضل نقدینگی به وجود آمده برای صنایع خودروسازی پیدا نکنیم، همانطور که در صنعت برق و در تولید مرغ با کمبود مواجه شدیم، در خودرو نیز این کمبودها خود را نشان خواهد داد. از این رو نخستین اولویت دولت آینده باید برنامه ریزی برای عبور از قیمت گذاری دستوری و حمایت عملی از تولید باشد.
پس از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خرداد، او در نیمه مرداد امسال پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، رسما دولت سیزدهم را کلید خواهد زد.
پس از مراسم تحلیف، رئیس جمهوری جدید چند روز زمان دارد تا وزرای خود را برای دریافت رای اعتماد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کند.
نظر کاربران
فقط بلد هستین تهدید کنید .باید واردات ازاد بشه که این لشغالها به مردم تحمیل نکنید
پاسخ ها
کاسبان تحریم عاشق این اوضاع هستن
صنعت خودرویی که جان مردم را می گیرد بهتر است به درک واصل شود
پاسخ ها
قطعا همینطوره
مرزارو الکی بستن مرزا باز شه همه چی ارزون میشه همه چی
باید خودرو سازی کاملا بومی شود
پاسخ ها
در این آشغالسازی رو باید گل گرفت ... بومی سازی چیه
بدون تعامل با دنیا راحت نمیشود زندگی کرد
پاسخ ها
مطمئن باش تحریم ۴۰ درصد روی کشور تاثیر داره
بسه این همه دروغ و رانت خواری
اره پراید باید هر هفته لااقل یه سی میلیون تومنی بره روش .
چه بهتر دیگه فرغون ساخته نمیشه
واردات را آزاد کنید اونام هم نرخ شون را آزاد ببیند خودرو سازانمثل موش جا می زنند!
تمام فساد مملکت از خودروها و خودروساز شروع شد.
یعنی بازم میخواد گرون شه پراید چیه که ۱۲۰ تومن شده ؟!
پاسخ ها
سلطان مافیا ولیدراصلی فساد خودروسازی ایران
وقتی باید قیمت دستوری رو حذف کرد که مرزها باز بشوند و امکان رقابت وجود داشته باشه نه اینکه انحصار دستتون باشه و مردم هیچ چاره ای جز خرید از شما نداشته باشند و شما هم به قیمت خون پدرتون با مردم حساب کنید
مافي اي قدرت اقتصادي هدفش سركيسه كردن ملت است ببهانه گرانی
یعنی چی کم میشه یا گرون مبشه یا لوازمش گیر نمیاد مثل دان مرغ چی میشه روشنتر بگید
صنعت خودرو باید مانند بورس به نابودی محکوم شود
باید واردات آزاد، مافیا قلع و قمع، رقابت ایجاد شود
اقا چرا قیمتارو ازاد نمیکنید بزارید اینا به ارزوشون برسن .ببینم کی خوردرو داخلی میخره
اگه تیبا رو امثال اونم ۳۰۰ میلیون کنند ضررتون برطرف میشه بسه دیگه خجالت بکشید همین الانم امثال تا چند سال دیگه هم نمی تونن صاحب این فرغون هم بشن
عاشقان یا کاسبان تحریم.این کشور رو نابود کردن.خدایا خودت جواب اینها رو بده.زیر ساخت های کشور یکی پس از دیگری داره نابود میشه.چرا.نباید با دنیا تعامل کنیم.پس سیاست خارجی به چه دردی میخوری.
خیلی ماشبنهاتون خوب ومقاومه میخایین گران هم بکنین ازاون تولیدات که قائم کردین تاگرون کنین اوناروبریزین بازار تاارزنی بیاد
دروغگو
وقتی زنگهابصدا در می آیند.
حذف گمرکی خودرو تنها راه ارتقای صنعت خودرو
بخدا من رئیس جمهور شم در شرکت سایپا و ایرانخودرو رو میبندم این همه کشته برا تصادفات کیفیت پایین قیمت بالا...همین الان یه سرچ بزنید قیمت لنکروز ببین با این اوضاع چقد تو دبی با همین پول بی ارزش ما بازم ارزونه
دنا پلاس توروبو شارز اتومانیک 460 میلیونی را اگر با دلار 23 هزار تومان حساب کنیم 20 هزار دلار میشه؟ هنوز هم فکر می کنید خودرو ارزونه؟
بابا مملکت رو هواس
اگر ضرر ده بودید صد باره درتون را تخته می کردید ، اینها همش نمایشه برای گرفتن رانتهای بیشتر .