پورشه کاین توربو GT با شتاب ۳.۱ ثانیه معرفی شد
به تازگی کمپانی پورشه از نسخه ای قدرتمند و جذاب از کاین پرده برداشته است که پورشه کاین توربو GT نام دارد و شتابگیری صفر تا صد را در ۳٫۱ ثانیه انجام می دهد.
پایگاه خبری اسب بخار: به تازگی کمپانی پورشه از نسخه ای قدرتمند و جذاب از کاین پرده برداشته است که پورشه کاین توربو GT نام دارد و شتابگیری صفر تا صد را در ۳٫۱ ثانیه انجام می دهد.
چندی پیش بود که اعلام شد نسخه جدید و کوپه از پورشه کاین رکورد جدیدی را برای سریع ترین شاسی بلندهای نوربرگرینگ به ثبت رسانده و جای آئودی RS Q۸ را در صدر جدول شاسی بلندهای این پیست گرفته است. حالا اما کمپانی پورشه از این مدل خاص پرده برداشته و نام کاین توربو GT را برای این کراس اوور کوپه در نظر گرفته است. این خودرو اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار آمریکا می آید و قیمت پایه برای خرید آن ۱۸۰٫۸۰۰ دلار است.
پیشرانه پورشه کاین توربو GT
گرچه در نام رسمی این خودرو اشاره ای به کوپه نشده است، اما این مدل را تنها در استایل کوپه کاین خواهیم دید. زیر کاپوت این کراس اوور آلمانی پیشرانه ۴ لیتری V8 تویین توربو قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۶۳۱ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۸۴۹ نیوتن متر را دارد. در واقع، این همان پیشرانه ای است که در نسخه قدرتمند پورشه کاین توربو به کار رفته بود، اما در این نسخه میل لنگ ها، پیستون ها، میله های اتصال و زنجیر تایم عوض شده و مهندسی دوباره پیشرانه انجام شده است تا نهایت قدرت را در پورشه کاین توربو GT داشته باشیم.
قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود و نسبت به نسخه کوپه، در این خودرو تعویض دنده در دورهای بالاتر و سریع تر انجام می شود. همچنین در این خودرو از سیستم خنک کاری آبی در ترنسفر کیس استفاده شده است که با سیستم کنترل کشش خودرو هماهنگ عمل می کند. قدرت بالا در پیشرانه این خودرو باعث می شود پورشه کاین توربو GT در ۳٫۱ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام دهد. نهایت سرعت در این خودرو ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت است و این کراس اوور سریع، مسیر درگ را در ۱۱٫۶ ثانیه می پیماید.
تغییرات در سیستم تعلیق
علاوه بر داشتن قدرت بالا، در این خودرو ۱۷ میلی متر کاهش ارتفاع را نسبت به کاین توربو کوپه می بینیم. سیستم تعلیق بادی و سه محفظه ای باعث می شود ۱۵ درصد سفتی بیش تری را نسبت به حالت رانندگیای که انتخاب می کنید داشته باشید. تنظیمات دیگر مثل سیستم تعلیق فعال (Active)، سیستم کنترل شاسی و آزاد شدن گشتاور برداری در هر چرخ در این خودرو نسبت به نسخه کوپه توربو دوباره مهندسی شده اند و براساس نهایت قدرت بالاتر دوباره برنامه نویسی شده اند.
طراحی پورشه کاین توربو GT
پورشه کاین توربو کوپه رینگ های ۲۲ اینچی دارد که پهنای چرخ ها در جلو به میزان ۱ اینچ بیش تر است. دور رینگ تایرهای مخصوص پیرلی برای چسبندگی بیش تر استفاده شده است و ترمزهای سرامیک کامپوزیتی به صورت استاندارد در این کراس اوور کوپه به کاررفته که اندازه ۴۴۰ میلی متری در جلو و ۴۱۰ میلی متری در عقب را دارند. در جلوی خودرو ورودی های هوا بزرگ تر شده و سپر پایین تر قرار گرفته است. قطعاتی مثل سقف، دیفیوزر، بال عقب و برخی قطعات کناری از جنس فیبرکربن هستند و اسپویلر فعال یا تطبیق پذیر را در عقب داریم که اندازه بزرگ تری نسبت به آن چه در کاین توربو دیده می شد دارد.
قیمت، زمان عرضه و طراحی کابین
درون کابین دو صندلی در جلو و دو صندلی در عقب برای چهار سرنشین طراحی شده اند. صندلی های جلو قابلیت تنظیم ۸ حالته را دارند و تمام صندلی ها روکش چرم با تودوزی متضاد را دارند. واژه توربو GT روی تمام پشت سری ها دیده می شود و دیگر عناصر طراحی داخلی مشابه پورشه کاین کوپه توربو است. پورشه کاین توربو GT اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار آمریکا می آید و قیمت پایه برای خرید آن ۱۸۰٫۸۰۰ دلار است.
نظر کاربران
چقدر زیباست خدایا
پاسخ ها
بله..
پورش دیگه
وما.... فقط حسرت
با قیمت الان دلار میشه بین سه تا چهار میلیارد ولی بخاطر گمرکات و سهم آقایون میشه بین سی تا چهل میلیارد ، چه کشور اسامی نابی داریم دزدی آشکار از سر و کله اش می باره بعد میگن بخاطر صیانت از صنعت داخلی ای یک تو روح صنعت پهن محصولات مافیای ایران خودرو و سایپا
پاسخ ها
این پورشه را از روی پاترول کپی برداری کردند
الان مثلا میخواین ما رو حرص بدین یا دق بدین صفر تا صدش 3 ثانیه است حال میکنین از اینک وضعمون خرابه نه