۱۱۳۲۳۳۲
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

علت تصادف اتوبوس خبرنگاران از زبانِ وزیر راه

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: معاون گمرک بی‌اخلاقی کرد و در یک برنامه تلویزیونی بدون آنکه نامه بنده را بخواند فقط امضای من را نشان داد در حالی من در آن نامه درباره ترخیص کامیون‌ها به موضوعات قانونی اشاره کرده بودم و این قانون است که به ازای هر واردات کامیون یک کامیون فرسوده اسقاط شود.

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: معاون گمرک بی‌اخلاقی کرد و در یک برنامه تلویزیونی بدون آنکه نامه بنده را بخواند فقط امضای من را نشان داد در حالی من در آن نامه درباره ترخیص کامیون‌ها به موضوعات قانونی اشاره کرده بودم و این قانون است که به ازای هر واردات کامیون یک کامیون فرسوده اسقاط شود.

محمد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره نتیجه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها و بررسی دو سانحه اتوبوس خبرنگاران و اتوبوس سرباز معلم‌ها اظهار داشت: ضمن تسلیت به خانواده‌های درگذشتگان حادثه اسفناک اتوبوس خبرنگاران و اتوبوس معلم‌ها، امروز گزارش ایمنی راه‌ها و پلیس راه منتشر شد.

علت تصادف اتوبوس خبرنگاران از زبانِ وزیر راه

وی ادامه داد: در هر دو گزارش ابعاد موضوع بیان شده است و در بحث اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس صورت وضعیت نداشته و فقط مختص جابه‌جایی کارکنان کارخانه سیمان در مسیر مشخص بوده و نباید برای تردد برون شهری از آن استفاده می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: راننده در مسیر فرعی و کوهستانی در حال حرکت بوده که نتوانسته سرعت مطمئنه را رعایت و اتوبوس را متوقف کند که در نهایت منجر به وقوع تصادف شد.

اسلامی با اشاره به دلایل وقوع تصادف اتوبوس سرباز معلم‌ها اظهار داشت: در وقوع این تصادف نکته اول این است که در مسائل فنی این اتوبوس دقت نشده و مسئول فنی اتوبوس را کنترل نکرده است.

وی گفت: از سوی دیگر راننده اتوبوس برای اولین بار بوده در مسیر یزد به آباده و روستای ده‌شیر رانندگی می‌کرد که این خلاف آیین نامه‌های موجود است.

وزیر راه با بیان اینکه راننده اتوبوس حامل سربازان با سرعت غیرمجاز در حال رانندگی بوده ادامه داد: سرعت اتوبوس ١۴٩ کیلومتر بر ساعت بوده که وارد روستا می‌شود با تریلی مستقر در محل برخورد و واژگون می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه باید برخوردهای قانونی لازم با مسببان صورت بگیرد، گفت: باید بررسی‌ها متناسب با وظیفه هر دستگاه انجام شود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که طبق قانون سازمان‌ها از جابه‌جایی کارکنان با اتوبوس و ناوگانی که در اختیار دارند منع شدند.

وی با بیان اینکه اتوبوس حامل خبرنگاران مدل ساخت سال ١٣٨۵ بوده و نقص فنی نداشته، ادامه داد: این اتوبوس دارای کارت معاینه فنی معتبر بوده و پس از بررسی‌ها مشخص شد که نقص فنی هم نداشته است. علت وقوع سانحه ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس بود.

اسلامی همچنین درباره اظهارات معاون فنی گمرک ایران مبنی بر دلایل عدم ترخیص ١۵٠٠ کامیون سه سال کارکرده اظهار داشت: اول اینکه آن فرد در تراز وزیر راه و شهرسازی نیست که بخواهد به اظهارات بنده پاسخ دهد و وزیر مربوطه باید در این باره اظهار نظر کند.

وی افزود: معاون گمرک بی‌اخلاقی کرد و در یک برنامه تلویزیونی بدون آنکه نامه بنده را بخواند فقط امضای من را نشان داد در حالی من در آن نامه درباره ترخیص کامیون‌ها به موضوعات قانونی اشاره کرده بودم و این قانون است که به ازای هر واردات کامیون یک کامیون فرسوده اسقاط شود.

اسلامی تاکید کرد: هدف از اجرای این قانون نوسازی ۵۵ هزار کامیون فرسوده در سطح جاده‌های کشور است که البته تاکنون ٢٠٠ دستگاه کامیون ترخیص و پلاک‌گذاری شده ‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • غلامی**

    راست میگه راننده اصلا اجیر نشده بوده
    وماشین را به گونه ای زده که خودش زنده بماند
    خخخخخخخخخخ

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج