صعود همتی به جایگاه دوم در سایه مناظره اول
آنچه سامانه مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک از بیگدیتای نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری در ۱۵ خردادماه نشان میدهد، افزایش ۱۰۰ تا ۳۶۰ درصدی بیگدیتا و توجهات کاربران شبکههای اجتماعی پیرامون این افراد است.
راهبرد: آنچه سامانه مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک از بیگدیتای نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری در ۱۵ خردادماه نشان میدهد، افزایش ۱۰۰ تا ۳۶۰ درصدی بیگدیتا و توجهات کاربران شبکههای اجتماعی پیرامون این افراد است.
این حجم از توجهات بیگدیتای ۱.۲ میلیاردی را بهدنبال داشته و عامل ایجاد رکورد جدیدی از تولید محتوای انتخاباتی ۱۴۰۰ شده است.
حواشی مناظره اول، همتی را با یک پله صعود به جایگاه دوم امتیاز توجه در شبکههای اجتماعی و جایگاه دوم توجهات هر بستر رسانده و این مساله عامل سقوط یک پلهای محسن رضایی در امتیاز توجه است.
در تاریخ این گزارش، تمام کاندیداها با افزایش توجه مواجه بودهاند و در این میان مهرعلیزاده بیشترین افزایش و جلیلی کمترین افزایش توجهات فضای مجازی را تجربه کردهاند.
بر اساس رصد دیتاک از شبکههای اجتماعی در ۱۵ خردادماه، میزان توجهات حول نامزدهای انتخاباتی با حدود ۶۰۰درصد افزایش همراه بوده که درصد بالایی از آن پس از مناظره اول تولید شده است.
حواشی مناظره و اصطلاح نامزد پوششی، همتی را با ۲۷۲درصد افزایش توجه نسبت به روز گذشته مواجه ساخته و وی را به جایگاه دوم رسانده است. در مقابل رضایی نیز با یک پله افت جایگاه مواجه بوده است. با حضور همتی در جایگاه دوم، احتمال ایجاد دو قطبی رییسی-همتی جدیتر مطرح میشود.
با وجود افزایش توجهات حول تمام نامزدها، جایگاه اکثریت بدون تغییر بوده است. مهرعلیزاده با حدود ۳۶۰درصد، زاکانی با ۲۹۶درصد و همتی با ۲۷۲درص افزایش بیگدیتا بیشترین میزان افزایش توجهات را تجربه کردهاند.
ارسال نظر