تصاویری از اولین خودروی تمام برقی سوبارو
سرانجام خودروسازی ژاپنی سوبارو، اولین خودروی تمام برقی خود را با نام Solterra به طور رسمی معرفی کرد. این نام از دو ترکیب sol و terra مشتق شده است که به ترتیب کلمات لاتین «خورشید» و «زمین» را نشان میدهند. Solterra یک خودروی تمام برقی که با همکاری دیگر خودروساز ژاپنی، یعنی تویوتا ساخته شده و نسخه معادل کانسپت bZ۴X تویوتا به شمار میرود که حدود سه هفته پیش معرفی شد.
فرارو: سرانجام خودروسازی ژاپنی سوبارو، اولین خودروی تمام برقی خود را با نام Solterra به طور رسمی معرفی کرد. این نام از دو ترکیب sol و terra مشتق شده است که به ترتیب کلمات لاتین «خورشید» و «زمین» را نشان میدهند. Solterra یک خودروی تمام برقی که با همکاری دیگر خودروساز ژاپنی، یعنی تویوتا ساخته شده و نسخه معادل کانسپت bZ۴X تویوتا به شمار میرود که حدود سه هفته پیش معرفی شد.
علاوه بر اعلام رسمی نام اولین خودروی تمام برقی سوبارو، چند تصویر تیزرنگاری نیز از Solterra نیز منتشر شد که به نظر میرسد با چهره واقعی این خودرو یا حداقل چیزی نزدیک به آنچه در آینده خواهیم دید، روبرو هستیم. گفته میشود این کراس اوور کلاس C که قرار است در سال 2022 به بازار عرضه شود، با کراس اوور مفهومی bZ4X تویوتا که اخیراً معرفی شده، مشابهت کامل دارد. در واقع، این دو خودرو به عنوان بخشی از همکاری گسترده بین دو شرکت ژاپنی، طراحی و تولید شده است.
به گزارش فرارو، خودرو سازی سوبارو اعلام کرده که نام Solterra تلفیقی از کلمات لاتین برای خورشید و زمین است و «برای قدردانی از مادر طبیعت و پیشرفت بیشتر در همزیستی با آن» انتخاب شده است. این درحالی است که پیش از این رسانههای ژاپنی گزارش داده بودند که این خودرو از نام Evoltis استفاده خواهد کرد. Solterra به مانند bZ4X تویوتا، یک کراس اوور بخش C است و این بدان معناست که از لحاظ ابعاد، تقریباً با خودروی مدل Forester سوبارو همسان خواهد بود.
طبق اطلاعات منتشر شده، Solterra از پلتفرم جدیدی که سوبارو با همکاری خودروسازی تویوتا ساخته و e-TNGA نامیده میشود، بهره خواهد گرفت. این پلتفرم به گونهای طراحی شده است که به راحتی با انواع خودروهای سازگار میشود و امکان استفاده از وسایل نقلیه با طولهای مختلف را فراهم میکند. پلتفرم e-TNGA همچنین به لطف توانایی قرار دادن موتورها در هر دو محور، میتواند برای آرایشهای محرک جلو، عقب و چهار چرخ استفاده شود. این پلتفرم که تویوتا در حال حاضر برای قرار دادن شش خودروی مختلف بر روی آن برنامه ریزی کرده است، میتواند انواع مختلف باتری با اندازههای مختلف را در خود جای دهد.
در این اطلاعات جدید، سوبارو چیزی فراتر از مشخصات پلتفرم اولین خودروی برقی خود منتشر نکرد، اما ما میدانیم که Solterra دارای سیستم محرک چهار چرخ است و این بدان معنی است که موتورهای الکتریکی دوتایی را در خود جای میدهد که هر محور از یک موتور پشتیبانی میشود. همچنین به نظر میرسد این خودروسازی تلاش کرده است تا با افزایش فاصله میان دو محور، فضای جاداری را برای این خودرو جدید برقی ایجاد کند تا در حس کراس اوورهای بزرگ را تداعی کند. البته اینها همه در حد حدس و گمان است چراکه سوبارو تمایل چندانی به ارائه جزئیات بیشتر، بجز در زمینه پلتفرم این خودرو نشان نداده است.
بی شک خودروی Solterra یک پرچمدار و الگوی مهم برای خودروهای بعدی سوبارو خواهد بود چراکه این کراس اوور به عنوان اولین خودروی تمام برقی این کمپانی در تاریخ ثبت خواهد شد. در واقع سوبارو در نظر دارد حداقل 40 ٪ از فروش جهانی خود را تا سال 2030 به خودروهای برقی و هیبریدی اختصاص دهد و همین امر اهمیت Solterra را در این افق نشان میدهد. قرار است این خودرو از اواسط سال 2022 در اروپا، ایالات متحده، کانادا، ژاپن و چین به فروش برسد. جای تعجب نیست که این زمان دقیقاً همان برنامه ریزی است که تویوتا برای عرضه bZ4X به بازار برنامه ریزی کرده است.
نظر کاربران
تسلا یه چیز دیگس
پاسخ ها
یعنی این میتونه با پراید خودمون رقابت بکنه
ای بابا تسلا چیه؟ هیچکدام به پای پراید و تیبا و سمند نمیرسند!!!
ماهم خودرو میسازیم صد کیلومتر دوازده لیتر بنزین مصرف میکنه اونم با قدرت فقط کمتر از هفتاد اسب بخار به قیمت پنج خودرو استاندارد اروپایی .
شاهین سایپا یه چیز دیگس
فقط پرایدو
ماهمچنان منتظرواکسن
ایران خود رو هم بزودی میسازد
یعنی خودری ملی ما انتخاب شد؟
ما خیلی خوشبختیم.
چون نمی دونیم چقدر بدبختیم.
۳۰۰ سال بعد شاید درایران